Gå til innhold

Hvordan skal man vaske dunboblejakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for sikkerhetsskyld en hvit dunboblejakke, som dere kan tenke hvordan ser ut etter en vinter. Sorte flekker fra bil, skiheis, make-up i kragen mm. Den trenger virkelig en vask. I fjor leverte jeg den i rens, men synes ikke de gjorde en skikkelig jobb. Den hadde fortsatt masse make-up i kragen.

Tenkte jeg skulle prøve å ta vanish på kragen, slik at forhåpentligvis make-upen går bort. Men er det noe ellers jeg burde vite før jeg vasker den eller skal jeg bare følge vaskeanvisningen? Hørt noen har snakket om å legge tennisballer i trommelen, slik at dunet fordeler seg jevnt igjen, etter vask. Stemmer det?

Hadde blitt glad for råd!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask den slik det står på vaskeanvisningen.

Deretter i tørketrummel med et par tennisballer.

Har alltid funket fint for mine dunjakker!

Litt ekstra vaskemiddel på kragen er sikkert ikke dumt. Jeg har akkurat samme problem med min lysbeige dunjakke... Jeg har ikke brukt vanish med litt ekstra flytende vaskemiddel på kragen.

Gjest Shayla
Skrevet

Det er veldig viktig at du putter den i tørketrommel med tennis baller, hvis ikke blir den aldri tørr, vil lukte og den blir helt flat.

Skrevet

Okay, takk for tips! Har ingen tørketrommel, har kun vaskemaskin, så da spørs det om jeg må levere den i rens. Bare så kjedelig, for sist jeg leverte den, hadde jo verken make -upen eller de andre flekkene gått ut.

Skrevet

rens den på smart club da vel, billig og veldig bra!

Skrevet
Okay, takk for tips! Har ingen tørketrommel, har kun vaskemaskin, så da spørs det om jeg må levere den i rens. Bare så kjedelig, for sist jeg leverte den, hadde jo verken make -upen eller de andre flekkene gått ut.

Om du bor i en by finnes det muligens et myntvaskerieri. Der er det tørketrommel.

Skrevet
rens den på smart club da vel, billig og veldig bra!

Takk for tipset!

Har også en slik jakke, og bor ikke langt unna smart club.

Skrevet

Det var så lite så hjertesukka.

Jeg har jakker, frakker, kåper og dresser som er skreddersydde, og de er jeg uhorvelig redd for. Smart Club sender de til Polen av alle steder, så det går ca en uke før det kommer tilbake igjen, men dyradet så god jobb som ble gjort. Pluss at det er rimelig.

Har 2 forskjellige hvite ull og kashmir kåper, de liker jeg å sette små nåler med no bling bling på, det lager jo hull, og kan smitte litt av mot det serdeles ømmfintlige tøyet, etter rens var det ikke ett eneste spor av noe som helst! Jippiii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...