Snippa Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Lurer på hvor mye kuvertprisen er for dere! Vi skal ha en uformell fest, og planlegger tapas eller koldtbord -eller evt en blanding. Jeg er litt i tvil om hvor mye jeg må beregne i kuvertpris dersom vi lager det meste selv, og hvor mye jeg må ut med for catering. Takknemlig for innspill
Chica Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Har sett på "tapasbuffet" til ca 250kr pr pers. Ikke bare tapas, men diverse småretter, både kalde og varme.
Gjest Kitten Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Vi skal ha tapas til 300,- kuverten fra cateringselskap. Vi skal bestille ferdig til litt færre gjester enn vi har, for så å fylle på med ting som bare kuttes opp, og litt mer barnevennlige ting. F.eks salater, oster, spekemat, og grillet kylling pluss pommes frites. Endret 7. mars 2007 av Kitten
Malama Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 hmm... vår kuvertpris kan ikke sammenlignes med dere skal ha. Vi betaler 400 pr gjest (uten drikke), halv pris for barn, men det inkluderer leie av lokalet, med duker og servise og sånn, kokken som lager maten (treretters) og serveringspersonale. Om dere har muligheten til å lage noe selv, slik som Kitten skriver, er det nok både lønnsomt og lurt.
rusketulla Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Vi skal ha 3 retters, og kommer vel til å betale ca 400 pr kuvert. Det inkluderer ingen ting bortsett fra selve maten. Hvis dere skal ordne tapas/koldtbord selv kan dere få det veldig billig, men det blir selvfølgelig en del jobb med det.. Hvis dere bestiller alt fra cateringselskap kommer det ann på hvor stort utvalg dere vil ha, men vil tippe fra ca 200 pr kuvert
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Vi har sett på tapasbuffet, og den koster rundt 300,- der vi skal få mat fra. Drikke kommer i tillegg. Hvis vi vil ha treretters tror jeg det var 50 eller 100,- mer per kuvert.
Snippa Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2007 Om dere har muligheten til å lage noe selv, slik som Kitten skriver, er det nok både lønnsomt og lurt. ← Ender nok opp med noe sånt, ja Bestille tapas til et eller annet antall, og så lage mer tradisjonell koldtbord-mat ved siden av. Tror både barn og den eldre garde foretrekker det framfor tapas!
Charlize Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Catering/private kokker - Rundt 600 kr for fireretters - bra kokker som kommer!!
Amygdala Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Ender nok opp med noe sånt, ja Bestille tapas til et eller annet antall, og så lage mer tradisjonell koldtbord-mat ved siden av. Tror både barn og den eldre garde foretrekker det framfor tapas! ← Vi gjør det på samme måte som dere. Tapas til en visst antall og tradisjonell koldtbord-mat ved siden av Kuvertprisen på tapasen er ca 200 kroner der vi bestiller fra. Alkoholen skal vi kjøpe i Sverige, da vi bor rett ved grensen
Snippa Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2007 Vi gjør det på samme måte som dere. Tapas til en visst antall og tradisjonell koldtbord-mat ved siden av Kuvertprisen på tapasen er ca 200 kroner der vi bestiller fra. Alkoholen skal vi kjøpe i Sverige, da vi bor rett ved grensen ← Hvor ved grensa da? Vi skal ha det i Østfold, ikke langt fra grensa, så hvis du har navn på god caterer der vil jeg gjerne ha tips!
naley Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Kommer an på hvor du er fra. Vi bor i eii lita bygd, der får vi koldtbordet for 155,- per pers. Har smakt maten og den er helt fantastisk
marsy Skrevet 9. mars 2007 #12 Skrevet 9. mars 2007 For 600kr får vi ett glass champagne som velkomstdrink, 3-retters middag, ett glass hvitvin til forrett og to glass rødvin til hovedrett.
Mies Skrevet 9. mars 2007 #13 Skrevet 9. mars 2007 (endret) catringpriser avhenger av hvor du bor, dyrere i Oslo enn på et mindre sted feks. Det avhenger også av hvor mange kuverer du skal ha. Jeg har ringt rundt til mange, og alle "innrømmet" (mer eller mindre frivillig) at jeg fikk avslag (helt uten videre 10-15 %) ettersom jeg skulle ha 100 gjester. Priser vi hentet inn varierte fra 260 kr kuveren til 600 kr kuveren. Alle tre retter med 2. gangs servering. I tilegg må en ofte regne med kokk(er) til å legge opp maten, de går ofte på timepris, men noen regner de inn i kuveren. Den billigeste maten var stek og saus og tre kokte grønnsaker og catringen holdt til "på landet", de dyreste hadde en betydelig mer avensert meny og holdt til i Bærum. Vi lander trolig rundt 350-370 kr kuveren, ferdig prutet, med kokker inkludert fra Oslo. Vilt, skalldyr og lekker annretning. Drikke er et kapittel for seg selv, masse tråder på det her. Beste tips for å se på mengder er å lese på vinmolopolets egne sider, der er det en fin tommelfingerregel. edit: sorry, jeg fikk ikke med meg at du skrev du skulle ha tapas, Vel. jeg lar innlegget stå, for det er i allefall et eksempel på hvor mye dette kan variere etter hvilken levrandør dere velger. Prismessig så er jo koldbord/tapas billigere enn trerettes. Og koldbord kan dere jo lage deler til selv og legge i fryser/kjøleskap. Endret 9. mars 2007 av Mies
Amygdala Skrevet 9. mars 2007 #14 Skrevet 9. mars 2007 Hvor ved grensa da? Vi skal ha det i Østfold, ikke langt fra grensa, så hvis du har navn på god caterer der vil jeg gjerne ha tips! ← Vi bor i Østfold, men skal ha selve vielsen og festen et annet sted i landet (der jeg opprinnelig er fra), dermed kan jeg nok ikke hjelpe deg med tips til catering i Østfold Håper du finner noen som er flinke da.
Snippa Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2007 Drikke er et kapittel for seg selv, masse tråder på det her. Beste tips for å se på mengder er å lese på vinmolopolets egne sider, der er det en fin tommelfingerregel. ← Drikke har vi kontroll på, så det er ikke noe problem Jeg har vært gift før, og da beregna vi godt.... Gjør ikke noe om du la inn priser selv om du ikke skal ha samme type mat, da! Sikkert noen som leser tråden som synes andres priserfaringer er interessant uansett
Mies Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 har funnet frem noen priser fra bunken med catringmenyer og det ser ut til å variere endel. Tapas ser ut til å være dyrer enn vanlig koldtbord, og koldbord avhenger prismessig av om du skal ha få eller mange ulike retter, og litt ut fra de ulike rettene som følger med. Feks 250 for tapas, 200 for luksus koldbord, 200 for koldtbord og 150 for ostebufe. Mens en annen levrandør ville ha 165 for spekeanretning, 265 for skalldyrbuffe og 145 for ostebufe og 190 for vanlig koldtbord med fem ulike retter. en tredje levrandør: enkelt koldbord 150, standard koldtbord 180, finere koldtbord 200, stort koldtbord, 230, luksuskoldtbord 250. (den billigeste har minimum 6 kuverer, og du får varme karbonader, grønn salat, eggerøre med laks, kokt ørret, roast beef og italjensk salat (og sauser/tilbehør til rettene). Dyreste har 12 kuverer minimum, og du får varme elgkarbonader m løk og sopp, eggerøre m r. laks, kokt ørret, gravet laks, roast beef, waldorfsalat, kalkunbryst, ostefat, varme hjemmelagedefiskekaker lokal fisk, hjemmelaget kalverull, hjemmelaget leverpostei, kyllingpate. Alle disse ligger litt utenfor Oslo, så prisene skulle bli omtrent som Østfold, mulig du får det noe billigere, husk at du sikkert kan prute om du skal ha mange kuverer. Det må jo utvilsomt lønne seg å kjøpe spekemat og ost og roastbeaf og laks selv, og heller kjøpe de mer "spennede" tapasrettene. Veldig usikker på hva råvareprisene er, men går ut i fra at det i allefall går ann å si at det blir halv pris av å kjøpe det fra catring. Husk på at dere må ha noen til å legge opp alt og rydde det inn og ut av bordene og fylle på fatene/rydde når de blir halvspiste. Dere må også ha noen til å sjenke om dere ikke setter flasker på bordet, og gjør dere det så må dere ha noen til å rydde flaskene til og fra samt rydde tallerkner. Jeg vil si at du trenger minst en på kjøkkenet og en i salen til en hver tid (kjøkkenet kan gå etter kake da.) Jeg ville nok ha satset på minst en eller to til men det avhenger av hvor mange gjester og hvor hjelpsomme disse er og ikke minst hvor mye jobb du lager til kjøkkenpersonalet og sjenking Og så tar catringfirmaene betalt for å levere avhengig av hvor langt det er, men det ser ut til at det kommer på 100-200 kr om det bare er en halvtime - time eller så å kjøre. Jeg vil annbefale deg å sette opp en meny med alt det dere har lyst til å ha på bordet, så hører du med slekt venner om noen _har lyst_ til å lage til en rett eller to (mange har det om det innebærer at de kan gjøre det i god tid før). Så tar du en tur i en par butikker (av det rimlige slaget, men med god kvalitet, ikke all svenskemat er like bra..) og sjekker priser på råvarer som du tror dere kommer til å kjøpe inn selv. Så ringer du to lokale catringfirma og et i sverige og sjekker på tapas. Dette vil gi deg et budgett, og du vil se hva som faktisk koster og hva som gir mye mat for billig penge, og så velger du retter ut fra det og smak og variasjon.
Snippa Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 10. mars 2007 Tusen takk for veldig godt svar og mange gode tanker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå