Gå til innhold

Åpent forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et par som ikke ønsker å leve i monogami har ingen gode forutsetninger for å klare å leve i monogami. Ingen er hevet over muligheten for at et forhold kan gå skeis, og det som kan virke som en dum ide for deg kan muligens være redningen for andre.

For mange har dette med spenningen å gjøre, og det er vanskelig å tenke konsekvenser når man ikke har modenheten. Jeg har sett flere par brenne seg på akkurat dette, og synes det er greit med en advarsel. Det er noen solskinnshistorier, mens for andre kan det være vanskeligere. Har de først kommet inn i det er det vanskelig å snu dersom man finner ut at dette ikke var noe for dem. Det som er gjort er gjort uansett, men for mange er det vanskelig å leve med. Det vil si at et allerede velfungerende forhold kan sprekke.

Merk at det ikke er noen moralsk pekefinger jeg kommer med, men en advarsel om at det ikke alltid er solskinn å forsøke slike ting, selvom et par kan føle seg såpass trygge på hverandre. Et slikt skritt tilsier at alt må være gjennomtenkt, og dette kan være vanskelig om man ikke har modenheten, og knapt nok har forsøkt et monogamt forhold engang. Jeg ser for meg at slike ting må modnes godt først, for å få den rette tryggheten på hverandre.

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

For mange har dette med spenningen å gjøre, og det er vanskelig å tenke konsekvenser når man ikke har modenheten. Jeg har sett flere par brenne seg på akkurat dette, og synes det er greit med en advarsel. Det er noen solskinnshistorier, mens for andre kan det være vanskeligere. Har de først kommet inn i det er det vanskelig å snu dersom man finner ut at dette ikke var noe for dem. Det som er gjort er gjort uansett, men for mange er det vanskelig å leve med. Det vil si at et allerede velfungerende forhold kan sprekke.

Merk at det ikke er noen moralsk pekefinger jeg kommer med, men en advarsel om at det ikke alltid er solskinn å forsøke slike ting, selvom et par kan føle seg såpass trygge på hverandre. Et slikt skritt tilsier at alt må være gjennomtenkt, og dette kan være vanskelig om man ikke har modenheten, og knapt nok har forsøkt et monogamt forhold engang. Jeg ser for meg at slike ting må modnes godt først, for å få den rette tryggheten på hverandre.

Hvem snakker om solskinn? Jeg kan ikke se at de hverken tror monogami eller ikke-monogami handler om solskinn. Dette paret ønsker å åpne forholdet som et alternativ til å gjøre det slutt, så vidt jeg kan se var ikke vente-modne-erfare-tørrtrene et alternativ.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Det er jo disse alternativene jeg stusser over. Nå tror jeg neppe et åpent forhold hadde vært noe for meg uansett, men jeg ser for meg at den eneste grunnen til at jeg kunne gjøre slikt er fordi jeg var i et forhold der jeg var ekstremt trygg. Dersom alternativet er å slå opp, føler jeg at det blir krampeaktig og på feil premisser. Da er jo ikke forholdet trygt ettersom man allerede er på vei bort fra hverandre.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Det er jo disse alternativene jeg stusser over. Nå tror jeg neppe et åpent forhold hadde vært noe for meg uansett, men jeg ser for meg at den eneste grunnen til at jeg kunne gjøre slikt er fordi jeg var i et forhold der jeg var ekstremt trygg. Dersom alternativet er å slå opp, føler jeg at det blir krampeaktig og på feil premisser. Da er jo ikke forholdet trygt ettersom man allerede er på vei bort fra hverandre.

Nå forutsetter du at dette paret er som deg selv, og det er jo langt ifra sikkert de er, kansje de rett og slett har lyst til å prøve å åpne dette forholdet som et alternativ til å gjøre det slutt eller knulle rundt bak hverandres rygg som mange gjør idag. Bære eller briste.

Jeg vil tro de kommer til å lære masse om seg selv og hverandre, alt er kansje ikke positivt, men det var jo allerede introdusert et savn i forholdet.

Så................what's the big deal sier jeg.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Det er ingen big deal i det hele tatt for min del - noe annet for dette paret. For min del er det er bare for å legge en motvekt slik at man får innspill fra flere retninger. Slike avgjørelser skal man ikke ta lett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...