Gå til innhold

Åpent forhold?

Fremhevede innlegg

Gjest KateW
Skrevet

Jeg strekker meg langt for å tilfredsstille min kvinne. Hadde vi vært sammen, kunne jeg selvsagt lekt en del. Stor forskjell på det og det å komme inn som tredjemann. Men å åpne forholdet helt, ville jeg ikke, så det hadde nok blitt en prat om grensesetning sånn etterhvert.

For de fleste er det jo ikke et tema en gang, og for meg hadde det ikke vært et savn om det ikke var tema. Jeg har bare lurt på hva jeg ville gjort dersom det ble et tema.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg spruter i munnen på en mann?

Nei, nei, omvendt da :gjeiper:

Er det greit for deg at han fyller munnen din med masse sæd dersom dere kjenner han godt nok?

Gjest KateW
Skrevet

...jada, men er det motsatte greit, lurer jeg på.....

Skrevet

...jada, men er det motsatte greit, lurer jeg på.....

Ikke meg imot... ;)

Gjest Sobril
Skrevet

Hadde aldri vært et tema for min del. Elsker jeg en mann vil jeg KUN ha han. Enkelt og greit. Tror ikke jeg kunne blitt LITT våt engang dersom det ikke var følelser med i bildet.

Gjest KateW
Skrevet

Ikke meg imot... ;)

Kult, da trenger man egentlig ikke å være flere. :nigo:

Gjest Katten.
Skrevet

Hadde aldri vært et tema for min del. Elsker jeg en mann vil jeg KUN ha han. Enkelt og greit. Tror ikke jeg kunne blitt LITT våt engang dersom det ikke var følelser med i bildet.

Pfft.

Bare vent til jeg kommer springende ut av en busk, noen skitne joggesko på beina, tennissokker langt oppetter leggene, bare en frakk over det og flasher deg kuken min!

Absolutt ingen jenter som ikke blir søkkvåt av det. Spesielt siden jeg alltid gjør det når det regner.

Gjest KateW
Skrevet

Pfft.

Bare vent til jeg kommer springende ut av en busk, noen skitne joggesko på beina, tennissokker langt oppetter leggene, bare en frakk over det og flasher deg kuken min!

Absolutt ingen jenter som ikke blir søkkvåt av det. Spesielt siden jeg alltid gjør det når det regner.

*homer-sikler*

Gjest Katten.
Skrevet

*homer-sikler*

Jeg vet rett og slett hva som virkelig tenner kvinnfolk.

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg vet rett og slett hva som virkelig tenner kvinnfolk.

Det finnes også de som tenner på mannfolk som ikke prøver så mye :gjeiper:

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg og kjæresten min vurderer å åpne forholdet vårt. Vi ble sammen da vi var 16, og har nå vært sammen i over to år. Vi har derfor ingen andre seksuelle erfaringer enn med hverandre. Vi kommuniserer godt med hverandre, og begge er åpne om at vi ønsker å kjenne på den spenningen som er knyttet til flørting og sex på byen. Vi har et veldig godt og nært forhold, er nærmest både bestevenner og kjærester. Vi er enige om at vi ønsker å være sammen lenge, men begge er derfor engstlige for å ikke få utnyttet den "ville og frie" ungdomstiden. Derfor, som et alternativ til å slå opp, har vi kommer frem til at vi skal forsøke å åpne forholdet. Dette dog med visse forutsetninger. Det skal være en godt avklart grense mellom hva som er greit, og hva som ikke er greit.

Vi vet godt at dette kan være veldig risikofylt for forholdet, men allikevel, vi er lite sjalu og eiesyke, og unner hverandre alt godt. Jeg vil ikke hindre han fra å kjenne på spenningen som er knyttet til sex og flørting, og han unner meg akkurat det samme. Så lenge vi er åpne med hverandre, og fortsetter å pleie vårt kjæresteforhold i like stor grad som før, ser ikke jeg noen grunner for at vi ikke skal kunne ha både et godt og nært forhold, og mulighet for å kjenne på spenningen som er knyttet til uskyldig flørting og sex.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg og kjæresten min vurderer å åpne forholdet vårt. Vi ble sammen da vi var 16, og har nå vært sammen i over to år. Vi har derfor ingen andre seksuelle erfaringer enn med hverandre. Vi kommuniserer godt med hverandre, og begge er åpne om at vi ønsker å kjenne på den spenningen som er knyttet til flørting og sex på byen. Vi har et veldig godt og nært forhold, er nærmest både bestevenner og kjærester. Vi er enige om at vi ønsker å være sammen lenge, men begge er derfor engstlige for å ikke få utnyttet den "ville og frie" ungdomstiden. Derfor, som et alternativ til å slå opp, har vi kommer frem til at vi skal forsøke å åpne forholdet. Dette dog med visse forutsetninger. Det skal være en godt avklart grense mellom hva som er greit, og hva som ikke er greit.

Vi vet godt at dette kan være veldig risikofylt for forholdet, men allikevel, vi er lite sjalu og eiesyke, og unner hverandre alt godt. Jeg vil ikke hindre han fra å kjenne på spenningen som er knyttet til sex og flørting, og han unner meg akkurat det samme. Så lenge vi er åpne med hverandre, og fortsetter å pleie vårt kjæresteforhold i like stor grad som før, ser ikke jeg noen grunner for at vi ikke skal kunne ha både et godt og nært forhold, og mulighet for å kjenne på spenningen som er knyttet til uskyldig flørting og sex.

Jeg kan ikke se at deres ønske gir dere noen dårligere forutsetninger for å lykkes sammen enn andre :)

Lykke til, jeg skulle ønske jeg hadde begynt å tenke i samme baner når jeg var på deres alder.

Gjest norah
Skrevet

Jeg kan ikke se at deres ønske gir dere noen dårligere forutsetninger for å lykkes sammen enn andre :)

Lykke til, jeg skulle ønske jeg hadde begynt å tenke i samme baner når jeg var på deres alder.

Ikke at jeg skal starte en lengre debatt her - whatever floats peoples boats - men mener du oppriktig at noen på 18 år har modenhet nok til å vurdere alle de komplekse problemstillingene ved langvarige relasjoner til noe som helst?

En 18 åring har knapt betalt en regning eller bodd på egenhånd, hvordan skal de da ta stilling til dype komplekse emosjonelle og seksuelle problemstillinger?

Etter min mening må man ha langt mer å fare med i livet både ifht alder og opplevelser før man kan vurdere å ta stilling til noe slikt.

Det kan du virkelig ikke mene. (eller, det kan du, men jeg beg to differ med sterk understrek).... H-A-L-L-OOOOOOOOO?

• Liker 1
Skrevet

Ikke at jeg skal starte en lengre debatt her - whatever floats peoples boats - men mener du oppriktig at noen på 18 år har modenhet nok til å vurdere alle de komplekse problemstillingene ved langvarige relasjoner til noe som helst?

En 18 åring har knapt betalt en regning eller bodd på egenhånd, hvordan skal de da ta stilling til dype komplekse emosjonelle og seksuelle problemstillinger?

Etter min mening må man ha langt mer å fare med i livet både ifht alder og opplevelser før man kan vurdere å ta stilling til noe slikt.

Det kan du virkelig ikke mene. (eller, det kan du, men jeg beg to differ med sterk understrek).... H-A-L-L-OOOOOOOOO?

Enig i dette. Det som ser bra på papiret er ofte ikke så bra når man går over til den praktiske delen. Det er mange som tror de klarer å leve åpent, som ikke fikser det allikevel. Hvorfor prøve å fikse noe som ikke er ødelagt? Det er en potensiell bombe.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Nei, jeg mener ikke nødvendigvis de er modne nok til det, men ønsker de lykke til og som sagt så tror jeg ikke de har noen dårligere forutsetninger enn andre for å lykkes med parforholdet.

At det er dype komplekse emosjonelle og seksuelle problemstillinger er jeg ikke automatisk enig i, det kan selvsagt være det, men det kan det jo være uansett hvilken vei man velger å leve og når.

Disse 2 er jo enig, ærlig og åpne med hverandre, i motsetning til de fleste andre som går bak ryggen på hverandre. Et åpent forhold er alltid å foretrekke framfor utroskap slik jeg ser det, og er monogami vrient så er det bedre å leve åpent eller evt. singel.

Endret av MikeWaters
Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Det er mange som tror de klarer å leve åpent, som ikke fikser det allikevel.

Og mange fixer det, hva så? Skal man la være å prøve ting man har tro på, fordi man muligens ikke fixer det?

Det er uansett opp til paret selv å bestemme om de ønsker å åpne eller lukke forholdet, eller syntes du noen andre burde ta den avgjørelsen for de?

Endret av MikeWaters
Gjest Månestøv
Skrevet (endret)

Dette er i grunnen et ganske interessant tema. Jeg tror de som åpner forholdet og får det til å fungere får et utrolig sterkt forhold basert på åpenhet og respekt. Jeg selv kunne aldri klart det, og heldigvis ikke han jeg er sammen med heller, men så er vi veldig flinke til å holde forholdet og sexen spennende :lur:

Endret av Månestøv
Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

...., men så er vi veldig flinke til å holde forholdet og sexen spennende :lur:

Samme her :)

Endret av MikeWaters
Skrevet

Og mange fixer det, hva så? Skal man la være å prøve ting man har tro på, fordi man muligens ikke fixer det?

Det er uansett opp til paret selv å bestemme om de ønsker å åpne eller lukke forholdet, eller syntes du noen andre burde ta den avgjørelsen for de?

Det er klart det er opp til paret selv å forsøke, men jeg mener det er lov å gi advarsler om at dette kan gå skeis, og da har man skuslet bort et forhold som er veldig bra i utgangspunktet.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Det er klart det er opp til paret selv å forsøke, men jeg mener det er lov å gi advarsler om at dette kan gå skeis, og da har man skuslet bort et forhold som er veldig bra i utgangspunktet.

Et par som ikke ønsker å leve i monogami har ingen gode forutsetninger for å klare å leve i monogami. Ingen er hevet over muligheten for at et forhold kan gå skeis, og det som kan virke som en dum ide for deg kan muligens være redningen for andre.

Endret av MikeWaters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...