Gå til innhold

Åpent forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

At jeg ikke ser verdien av det, gjør ikke at jeg ikke forstår hvorfor du føler det slik du gjør.

Du forstår ikke vitsen med et forhold, så lenge man ikke kan være monogam, og det er denne sneverheten av konseptet forhold jeg reagere på.

Jeg vil nok påstå at jeg ikke er så voldsomt snever, ettersom jeg fullt ut aksepterer at andre ikke er som meg i forhold. Hva andre gjør i forhold er opp til dem selv, så lenge det er enighet om det.

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet

Om man absolutt må ha merkelapper på den type forhold man lever i så kan det kanskje rydde diskusjonene litt ved å snakke om ulike former for monogami, sosialt og fysisk. Begge typer monogami vil måtte ha grenser og regler for å kunne opprettholdes.

Det er "4" typer monogami; Sosial, seksuell, Genetisk og ekteskapelig.

Alle kan tweakes etter ønske :)

Skrevet

Ja, men hun hadde ikke sluppet unna min ærlighet.

Nei, men det burde man heller ikke ønske, egentlig, om jeg tolker utsagnet ditt rett.

Skrevet

Det er "4" typer monogami; Sosial, seksuell, Genetisk og ekteskapelig.

Alle kan tweakes etter ønske :)

Ja - og det betyr jo at uttrykket å "leve i et monogamt forhold" egentlig ikke sier veldig mye men er en kuturell konstruert og akseptert formulering der meningen er implisitt men uklar?

Skrevet

Men dersom dama di virkelig hadde tent på å se deg med en annen kvinne, eller at dere delte en annen kvinne, hadde du gjort det da?

Jeg har jo vært i den situasjonen før, så den kan jeg ikke si noe på. Jeg tente veldig på at dama mi ble tent, men synes det var litt merkelig å holde på med hun andre, når jeg aller mest ville ha dama mi.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Nei, men det burde man heller ikke ønske, egentlig, om jeg tolker utsagnet ditt rett.

"Friends can help each other. A true friend is someone who lets you have total freedom to be yourself - and especially to feel. Or, not feel. Whatever you happen to be feeling at the moment is fine with them. That's what real love amounts to - letting a person be what he really is."

- Jim Morrison

Endret av MikeWaters
Gjest KateW
Skrevet

Jeg har jo vært i den situasjonen før, så den kan jeg ikke si noe på. Jeg tente veldig på at dama mi ble tent, men synes det var litt merkelig å holde på med hun andre, når jeg aller mest ville ha dama mi.

Mhm, jeg bare syns den tankegangen er litt interessant. Selv heller jeg jo mot å være det mange vil kalle submissiv, men jeg ser det mer som at jeg digger å gjøre det han er lyst til, fordi hans kåthet tenner meg. Så jeg lurer på hva jeg selv ville gjort dersom den situasjonen kom opp.

Har også blitt spurt om å være tredjepart i et åpent forhold, men ikke takket ja til det.

Skrevet

Stefan er ingenting i forhold til Steinar. Vi sliter mer i "Åpent forhold"-tråden på Singelforumet. Syns dere her har det latterlig enkelt i denne diskusjonen. :snurt:

=P

Skal man bli nevnt i samme åndedrag som Steinar bare på grunn av at man kan være litt kverulant og nå da? :fnise:

Gjest KateW
Skrevet

Skal man bli nevnt i samme åndedrag som Steinar bare på grunn av at man kan være litt kverulant og nå da? :fnise:

Mhm, dere har jo veldig like holdninger til det meste. :nigo:

Gjest MikeWaters
Skrevet

Ja - og det betyr jo at uttrykket å "leve i et monogamt forhold" egentlig ikke sier veldig mye men er en kuturell konstruert og akseptert formulering der meningen er implisitt men uklar?

Ja, normen idag er jo seriemonogami hvor "halvparten" krydrer med ikke-samtykkende utroskap.

Skrevet

Mhm, jeg bare syns den tankegangen er litt interessant. Selv heller jeg jo mot å være det mange vil kalle submissiv, men jeg ser det mer som at jeg digger å gjøre det han er lyst til, fordi hans kåthet tenner meg. Så jeg lurer på hva jeg selv ville gjort dersom den situasjonen kom opp.

Har også blitt spurt om å være tredjepart i et åpent forhold, men ikke takket ja til det.

Jeg takket ja til det en gang. Aldri mer. Det dukket opp skjulte skjeletter, spøkelser og monstre, og det var et skap som aldri burde blitt åpnet. Man tror man kjenner noen og at alt skal gå greit, og så dukker plutselig skjulte sider opp. Da blir det lett problemer.

Gjest Katten.
Skrevet

Katten, helt seriøst, av og til blir jeg litt skremt. Du og typen min kunne vært samme person. Kanskje dere er det?? Dere ordlegger dere nøyaktig likt og har lik humor, like meninger og likt ALT LIZZM!! :gjeiper: Veldig morsomt og litt creepy!

Kan forresten signere dette innlegget ditt. Har og hadde akkurat samme syn som deg.

Nja. Han har litt større kuk enn meg, da. Bare litt.

Skrevet

Mhm, dere har jo veldig like holdninger til det meste. :nigo:

:flekke:

Skrevet

Nei, man kan aldri vite for sikkert noenting. Men dere er ihvertfall på en reise sammen, og det betyr at dere ikke står stille. Kudos :)

Jeg syntes du bør bli like raus med henne også ;)

Indeed. Det bringer et visst momentum til forholdet ja, slik at det ikke stivner og blir statisk og kjedelig, slik det gjerne blir for mange i ung alder.

Forståelig, siden hun lar meg rote med andre av mitt motsatte kjønn, mens jeg "kun" lar henne ha en kjæreste av samme kjønn som henne.

Uansett kommer jeg ikke til å åpne opp for det av følgende grunner:

1. En annen jente anser jeg ikke som en trussel mot primærfoholdet, en annen gutt derimot anser jeg i aller høyste grad som det.

2. Om min kjæreste har seg med andre jenter plager meg ikke, men seksuelt samvær med ande menn ville frembragt sterk sjalusi, avsky, svikfølelse og genelt gjort vårt forhold umulig. Altså, uaktuelt.

2. Hun sier selv at hun ikke ønsker andre menn, kun andre kvinner. Hun er min kjæreste, så jeg stoler på at det er sannhet og ser ingen vits i å gå si hun får lov å gjøre noe hun ikke ønsker.

Skrevet

Nei, uff, det er sant...ynnskyyyld! *skamme seg fryktelig* :tristbla::sukk:

Skrevet

Nei, uff, det er sant...ynnskyyyld! *skamme seg fryktelig* :tristbla::sukk:

Ok... du er tilgitt... det er jo kvinnedagen og greier... ;)

Skrevet

Tuuusen takk! =)

Gjest Vet ikke
Skrevet

Interesant tema, en liten "ny" vri her

Jeg er i et forhold og han har lyst å ha sex med andre damer, istede for å vare utro, så spørr han meg om det er ok Da det virker som mange er utro med dem man er sammen med skal man da bare si ok? Eller så er valget at vårt forhold er over. :vetikke:

Jeg har inget intresse å vare sammen med andre og er i grunn for at han heller ikke skal det..

Skrevet

Interesant tema, en liten "ny" vri her

Jeg er i et forhold og han har lyst å ha sex med andre damer, istede for å vare utro, så spørr han meg om det er ok Da det virker som mange er utro med dem man er sammen med skal man da bare si ok? Eller så er valget at vårt forhold er over. :vetikke:

Jeg har inget intresse å vare sammen med andre og er i grunn for at han heller ikke skal det..

Dersom du får et sånt ultimatum, er det nesten bedre at du går. Da er dere så fundamentalt forskjellige, at det rett og slett ikke nytter. Det er ikke respektfullt av ham å sette forholdet deres på spill for andre.

Mener nå jeg...

Gjest KateW
Skrevet

Jeg takket ja til det en gang. Aldri mer. Det dukket opp skjulte skjeletter, spøkelser og monstre, og det var et skap som aldri burde blitt åpnet. Man tror man kjenner noen og at alt skal gå greit, og så dukker plutselig skjulte sider opp. Da blir det lett problemer.

Men jeg tror at dette er individuelt, fordi om jeg har prøvd noe som ikke funket med en eks, så betyr jo ikke det at det ikke fungerer med noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...