Gå til innhold

Åpent forhold?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Litt låst i tankegangen? De mest vellykkede trekanter består av et par med en mann nr 2, der kvinnen er midtpunktet.

Ikke låst nei. Bare realistisk. Men jeg kunne like godt ha skrevet at min mann aldri hadde taklet å se meg bli knullet av en annen. ;)

Da hadde han blitt helt :overrasket::sjokkert::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Vi har et slikt forhold. Tror jeg da. I hvert fall har jeg det, og han sier at det er greit, selv om det bare er jeg som har andre partnere, men hadde han hatt sex med andre så hadde jeg syntes at det var greit. Ikke noe sjalusi her hos oss:D

Skrevet
Nei, for meg er slikt totalt uakseptabelt og uaktuelt, med andre ord; Ikke noe for meg.

Signerer denne!!!

Gjest Gjest_TES_*
Skrevet

Interessant tema dette, kunne aldri tenkt meg å vært utro og hadde aldri godtatt hvis han var det. Jeg er vel litt (ikke offentlig) bifil og vi har ei felles venninne som vi avogtil har herlig sex sammen med. Dette har fungert veldig bra og det er ingen andre som vet hva som skjer. Men det er jo ikke sikkert vi kan holde på sånn i evigheter. Vi nyter det fullt ut alle tre og våre private stunder har gitt oss mange heftige opplevelser og orgasmer ;)

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Om forholdet ikke er alt for seriøst, er det greit å ha et åpent forhold da en alltid har en fast partner på siden for å tilfredsstille fysiske behov.

Hvornår det er greit eller moralsk å ha et åpent forhold er alt ettersom hvor alvorlig, seriøst eller intimt forholdet er.

• 1 måned senere...
Skrevet

Signerer denne!!!

Signerer denne veldig sterkt... Tanken på at kjæresten skal ha sex med andre er rather disgusting...

Skrevet

Ok hvis man har et forhold, men får pule å ha faste med hvem man vil, hva er forskjellen på de faste å den du er sammen med? er det den du vil ha barn å gifte deg med liksom, er DET hva som er en kjæreste????

For syns ikke åpent forhold da eksisterer, man har ikke noe forhold hvis man koser, nusser, å puler med andre også, da MÅ det vel bare være at den andre vil man ha barn med, det er den ENESTE forskjellen??? :S

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Ok hvis man har et forhold, men får pule å ha faste med hvem man vil, hva er forskjellen på de faste å den du er sammen med? er det den du vil ha barn å gifte deg med liksom, er DET hva som er en kjæreste????

For syns ikke åpent forhold da eksisterer, man har ikke noe forhold hvis man koser, nusser, å puler med andre også, da MÅ det vel bare være at den andre vil man ha barn med, det er den ENESTE forskjellen??? :S

Noen klarer å pule uten å blande inn kjærlighet, da noen mener at kjærligheten stikker dypere enn kuken ;)

Det finnes utallige regler for åpne forhold, noen er vidåpne, mens andre ligner mer på monogame forhold med en liten twist. Hver sin smak, eller mener du at din definisjon på forhold er den som gjelder?

Endret av MikeWaters
  • Liker 1
Gjest Marihøna
Skrevet

Noen klarer å pule uten å blande inn kjærlighet, da noen mener at kjærligheten stikker dypere enn kuken ;)

Hehe, du er deg selv lik :)

Jeg lever i et åpent forhold, og er smånysgjerrig på deg ;)

• 5 måneder senere...
Gjest Åpen sjel
Skrevet

Sånn som jeg ser det er det i menneskets natur og ha lyst til å oppleve spenning og lidenskap og utforske. Dersom man velger å binde seg seksuelt til et annet menneske i mange år vil det som regel bli kjedelig etterhvert, slik er det bare. Forelskelsen og spenningen går over og man slutter å føle at man lever.

Man kan godt velge å leve sammen med en person og elske bare den personen for resten av livet, men jeg mener det kan være bra for foholdet at man gjør utløp for eventuelle seksuelle behov som dukker opp etterhvert. Så lenge begge er åpen om det og ikke utvikler følelser for andre så tror jeg det kan være en grei måte å løse probemet på. I hvertfall mye bedre enn at man går bak ryggen på hverandre og er utro, noe som skjer som et resultat av menneskets naturlige trang til å hele tiden søke det som er nytt og spennende.

Selvfølgelig kan et åpent forhold føre til komplikasjoner og sjalusi, men sånn er bare livet. Tror også det kan føre mye bra med seg at man kan leve det livet man vil og slippe å undertrykke behovene sine. Tror man kommer til å ha et mye mer spennede og intressant liv når man kan få det beste av to verdener. Man må ikke være så trangsynt vet dere :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn som jeg ser det er det i menneskets natur og ha lyst til å oppleve spenning og lidenskap og utforske. Dersom man velger å binde seg seksuelt til et annet menneske i mange år vil det som regel bli kjedelig etterhvert, slik er det bare. Forelskelsen og spenningen går over og man slutter å føle at man lever.

Man kan godt velge å leve sammen med en person og elske bare den personen for resten av livet, men jeg mener det kan være bra for foholdet at man gjør utløp for eventuelle seksuelle behov som dukker opp etterhvert. Så lenge begge er åpen om det og ikke utvikler følelser for andre så tror jeg det kan være en grei måte å løse probemet på. I hvertfall mye bedre enn at man går bak ryggen på hverandre og er utro, noe som skjer som et resultat av menneskets naturlige trang til å hele tiden søke det som er nytt og spennende.

Selvfølgelig kan et åpent forhold føre til komplikasjoner og sjalusi, men sånn er bare livet. Tror også det kan føre mye bra med seg at man kan leve det livet man vil og slippe å undertrykke behovene sine. Tror man kommer til å ha et mye mer spennede og intressant liv når man kan få det beste av to verdener. Man må ikke være så trangsynt vet dere :-)

Det er veldig stor sjanse for å utvikle følelser for noen man er intim med. I forelskelsens rus virker gresset grønnere på den andre siden og den kjente og kjedelige kjæresten er ikke så spennende lenger. Man kan gå gjennom livet på denne måten i jakt på kortvarig, betydningsløs nytelse, eller holde seg til en man er kompatibel med på dypere plan og bygge en solid framtid i et monogamt forhold.

Skrevet (endret)

I teorien har jeg og kjæresten et delvis åpent forhold ja. Ingen av oss har en annen på si, men begge er åpne for at den andre kan ha det. Hun er bifil og ønsker kun en annen jente, hvilket passer meg siden jeg som mange andre ikke hadde akseptert at hun hadde en annen mann. Vi bygger det på polyamori thought.

Det gir en liten tvist på forholdet som hele tiden holder det færskt, vi tar hverandre ikke for gitt og er helt åpen med hverandre om hva vi føler og tenker.

Bare sunt for oss så langt! :)

Endret av Hankjønn
Gjest MikeWaters
Skrevet

I teorien har jeg og kjæresten et delvis åpent forhold ja. Ingen av oss har en annen på si, men begge er åpne for at den andre kan ha det. Hun er bifil og ønsker kun en annen jente, hvilket passer me gsiden jeg som mange andre ikke hadde akseptert at hun hadde en annen mann. Vi bygger det på polyamori thought.

Det gir en liten tvist på forholdet som hele tiden holder det færskt, vi tar hverandre ikke for gitt og er helt åpen med hverandre om hva vi føler og tenker.

Bare sunt for oss så langt! :)

Hvilke grenser setter hun for deg da? Får du kun lov til å "leke" med andre menn, eller er hun rett og slett rausere enn deg? ;)

Gjest norah
Skrevet

Det er veldig stor sjanse for å utvikle følelser for noen man er intim med. I forelskelsens rus virker gresset grønnere på den andre siden og den kjente og kjedelige kjæresten er ikke så spennende lenger. Man kan gå gjennom livet på denne måten i jakt på kortvarig, betydningsløs nytelse, eller holde seg til en man er kompatibel med på dypere plan og bygge en solid framtid i et monogamt forhold.

Hvordan skal jeg klare å utvikle genuine følelser for en jeg utelukkende har sex med?

Jeg vil tro de fleste som lever i vellykkede åpne, langvarige forhold har endel klare regelsett - eksempelvis ikke pleie mye kontakt sosialt med de "tilfeldige", ikke ha langvarige seksuelle relasjoner til en og samme person, ikke dele mye av seg selv personlig sett etc.

Selvsagt kan det dukke opp mange skjær i sjøen, men forelskelse er nok ikke en av de sålenge man holder seg innenfor regelsettet.

Hva om de som lever i åpne forhold er kompatible på et dypere plan - deriblant nettopp på grunn av et felles ønske om seksuell åpenhet utover sitt forhold?

Hadde de kun vært ute etter meningsløs sex døgnet rundt hadde de vel neppe vært i et langvarig kjærlighetsforhold....

Gjest Tropic
Skrevet

Noen her som praktiserer åpent forhold? Altså at begge parter er fri til å gjøre akkurat hva de vil i senga med andre? Eller evt. ha noen faste på si?

Jeg hadde et sånt forhold i et par år, og det gikk veldig bra. Det var hun som fikk ha sex med hvem hun ville. Eneste regelen var at jeg ville vite det, om ikke før det skjedde, så i hvert fall etterpå. Noen ganger kom hun hjem morgenen etter fest og hadde ligget med en annen, og da var hun nesten enda våt da hun kom hjem, så jeg tok henne engang til, hehe. Kunne ikke styre meg helt da, så jeg kjente at det hadde vært noen andre der da jeg slikket henne :P

Skrevet

Jeg forstår ikke helt vitsen med å gå inn i et forhold, om man allikevel skal ha seg med andre, men respekterer fullt ut at andre ser annerledes på det. Så lenge partene er enige, kan de gjøre hva de vil for min del. Men det er ikke noe for meg.

• Liker 1
Skrevet

Hvilke grenser setter hun for deg da? Får du kun lov til å "leke" med andre menn, eller er hun rett og slett rausere enn deg? ;)

Hun er rett og slett rausere enn meg, i hvert fall i teorien. Grensene er for begge at kyssing, beføling o.l. er akseptert uten dikedarer, mens alt over eventuelt skjer etter rådføring med hverandre. Men som sagt, intet er testet i praksis enda så vi vet jo ikke om det faktisk funker^^

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

"Joey doesn't share food."

"Mike doesn't digest people"

Endret av MikeWaters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...