Gå til innhold

Chiuawa

Gjest *PEN&DEILIG*

Anbefalte innlegg

Gjest *PEN&DEILIG*
Skrevet

Har har så gjerne lyst på en sånn paris hilton hund. De er så søt og så kan jeg ha den med meg over alt. Nusselig.. Så mange som hadde den i usa da jeg bodde der og vil gjerna ha en selv. Hvor kan ejg kjøpe de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å gjøre litt research og finne ut om de har et gemytt som passer deg også, ikke bare eksteriør.

Forøvrig heter rasen chihuahua. ;)

Skrevet

Første bud for å bli tatt seriøst som valpekjøper er at man vet hva rasen heter og hvordan navnet skrives. - iallefall hos oss.

Hvis man vil kjøpe en hund fordi man synes det er nusselig, kan man kjøpe en tøyhund! Like nusselige, enkelt stell og de kan være med overalt.....

(Driver ikke med chihuahua)

Gjest Colubra
Skrevet

No offence, men jeg håper du ikke klarer å få deg en chihuahua. Tviler på at du har det minste peil på hva den rasen krever av stell, omsorg etc..

Skrevet

Jeg synes synd på de chihuahuaene som blir kjøpt fordi de er så små og nusselige. Jeg har inntrykk av at disse er gankse skjøre i gemyttet og burde absolutt bli eid av erfarne hundefolk. Så bare et program på Tv om noen sånne rike som hadde en chihuahua -stakkar sier jeg. Kjeftet på hunden når de fant hundeskit på gulvet. Når det er deres feil i utgangspuktet...

Blir veldig provosert av sånne folk...

Skrevet
No offence, men jeg håper du ikke klarer å få deg en chihuahua. Tviler på at du har det minste peil på hva den rasen krever av stell, omsorg etc..

:klappe:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei. Vil bare si at du ikke burde kjøpe en chihuahua bare fordi du kan ha den i veska å den er jo så søt osv.

Jeg har akkurat skaffet meg en chihuahua, og uansett hvor små de er, så tar de ganske så stor "plass".

De følger etter deg i beina konstant og de må ha mye mosjon.

Når det gjelder å skaffe seg en, IKKE gjør samme feilien som meg og kjøp av en som bare har hundene sine for å tjene penger.

Kjøp av en seriøs oppdretter, og ikke gå inn på en side og kjøp fra en annonse.

Min chi, Ozzy, er min første hund, og jeg gjorde ikke godt nok forarbeid, og endte opp med å betale 20000 for en hund som har feil utseende, fordi moren skulle egentlig ikke bli brukt i avl i det hele tatt...Det er ting jeg har funnet ut nå, og jeg fikk heller ingen stamtavle som jeg ble lovet.

Faktisk har mannen avlsperre, og har ikke lov til å registrere valper i NKK i det hele tatt... Det har ikke gått så langt hos meg enda, men jeg har snakket med folk som har fått drapstrusler av han fordi de har krevd å få stamtavler..

Han driver på en måte med "fabrikk" med sine chihuahuaer. Jeg vet at han har 11 valper nå, og han har sikkert en annonse ute. Håper ingen faller for fristelsen til å kjøpe en av disse valpene.

Og håper ikke du kjøper en valp fordi den er søt og nusselig. Måtte bare få sagt det. Hilsen Marie:)

Innlegget er endre til i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Gjest miobell
Skrevet

Først til deg som ønsker kjøpe en chihuahua.

Vet der er mange der ute som deg, som ønsker seg denne rasen pga de er så nusselige. I tillegg ble det jo så "in" med disse småhundene pga Paris Hilton og Nicole Richie. to rike jenter som puttet hunden i vesken, og dollet med de som om det skulle være deres dukker/bamser. Ble som "levende leketøy.."..

En skummel og dårlig trend når dette får unge til å kjøpe seg en valp pga mote, og uten tanke på at dette er levende vesen som krever ganske så mye av deg, i svært mange år.

Desverre fikk også denne trendbølgen negative følger innen oppdrettet.

Dette ser vi jo utifra "mariebolla" sitt innlegg. Folk så der var penger å hente.

Vet der er mange som driver, la oss kalle det, fabrikkoppdrett på slike småraser. Grusomt! Masse ulovelig innport osv. Stakkars små hunder!

Jeg har selv pomeranian. Ja, jeg synes hunderasen er nusselig, og dette var selvsagt en faktor for å velge denne rasen, men det synes jeg er helt i orden. Så lenge der ligger mer til grunn for hundekjøpet.

Jeg har hatt hund gjennom hele oppveksten. Nå i god jobb, samboer og kjøpt leilighet og så at der nå var plass til en liten valp :)

Men det krever mye av deg! En hund er ikke skapt for å sitte i veska. Den har tross alt fire bein ;) - klarer utmerket gå endel selv. Min valp har en bag jeg har med om jeg skal være ute med han lenge. Der får han sitte om jeg skal gå veldig mye, om vi tar kollektiv eller lignede. men han sitter der ikke til pynt!

Til tross for liten, krever hunden mye av deg , mye "plass" (som mariebolla også sier). Du må ha nok tid til den, oppdra den, være der for den og ja, ta hensyn til alle dens behov. Å ha en valp kan sammelignes med en liten baby i starten!

Var selv veldig nøye med hvem jeg kjøpte hund av. Ble til at jeg lette i nesten et år før jeg møtte en jeg var fornøyd med. Var borti mange merkelige oppdrettsforhold på veien ..... :forvirret:

Min hunds oppdretter har drevet oppdrett av denne rasen i 20år. I tillegg har vi hele veien hatt god kontakt med han og hans andre hunder. Blir som en liten familie :) Vår tolmodighet i leting etter valp , har resultert i at vi i dag bor sammen med en veloppdragen , sosial liten hund som vi håper å ha masse glede av framover :)

Så "pen&deilig", om du etter å ha tenkt igjennom konsikvensene for hundekjøpet, fortsatt ønsker deg en hund og i tillegg legger litt energi i å finne en god oppdretter , så er det helt ok at du kjøper hunden du synes er så nusselig .

måtte bare si dette :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_AC_*
Skrevet

Gammel tråd, men bare MÅ svare fordeom.

1. Ja, slike personer som er på utkikk etter en "paris hilton" hund er antagelig personer som ikke burde hatt hund eller skaffet seg en. En hund skal ikke være et tilbehør eller kjøpes fordi den er så nusselig og "in". Teit..

2. Personer som tar dette innlegget seriøst og ikke tror det bare er skrevet for tull og for å provosere er litt teit selv :P

Skrevet

Når jeg ser at ei som kaller seg "PEN OG DEILIG" skriver at hun har lyst på "sånn Paris Hilton hund", får jeg frysninger på ryggen....

Du høres ut som om du er 12 år gammel, vent i det minste til du er myndig, barn skal ikke ha med hunder "overalt" uten voksne tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...