Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øyenvippene mine er helt merkelige for tiden. Uansett hvilken mascara jeg bruker bli klumpete, og øyenvippene klistrer seg sammen. Har prøvd å gre gjennom med en vasket mascarakost og vanlig vippekam, men det hjelper ikke. Det gjør bare at mascaraen smuldrer. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem. Tror det kan ha noe å gjøre med at vippene mine er så tette og tykke... Har derfor begynt å farge dem i stedet for å bruke mascara, ser myyyye bedre ut.

Skrevet

du sier at de klistrer seg sammen uansett hvilken maskara du bruker, men hvor mange har du prøvd?

Jeg får dette kun til å bli maskaraen, jeg jobber som makeup artist, og har gjort det lenge, har vært borti ganske mange hundre øyne, og sikkert alle maskaraer som er der ute, men har ikke sett dette problemet annet enn hos maskaraen.

vippene kan nok ikke ha så mye å si for resultatet her...

Skrevet
Har samme problem. Tror det kan ha noe å gjøre med at vippene mine er så tette og tykke... Har derfor begynt å farge dem i stedet for å bruke mascara, ser myyyye bedre ut.

Hvordan er det? Har lyst til å farge øyevippene men er redd for å få noe i øynene eller at øyevippene detter av eller noe. :ler:

Skrevet
Hvordan er det? Har lyst til å farge øyevippene men er redd for å få noe i øynene eller at øyevippene detter av eller noe. :ler:

Det funker på samme måte som hårfarge. Ei flaske med bleiking og ei tube med fargestoff som blandes sammen. Det følger med en liten gummi/plastikkost som brukes til påføring. Fargen skal sitte på i 10 min før den vaskes av (har latt det sitte i 20 min en gang - glemte tiden - men ingen vipper knakk eller falt av). Det er viktig å passe på at man ikke får noe i øynene, for det sviiiiir. Trenger kun å farge de ca hver 4. uke, kommer litt an på hvor fort vippene skiftes ut.

Skrevet
du sier at de klistrer seg sammen uansett hvilken maskara du bruker, men hvor mange har du prøvd?

Jeg får dette kun til å bli maskaraen, jeg jobber som makeup artist, og har gjort det lenge, har vært borti ganske mange hundre øyne, og sikkert alle maskaraer som er der ute, men har ikke sett dette problemet annet enn hos maskaraen.

vippene kan nok ikke ha så mye å si for resultatet her...

Vel, jeg har prøvd

Dior: Diorshow, Fascination

YSL: Faux Cils

Lancome: Hypnose, Définicils, Flextencils

Chanel: Extreme cils

H. Rubinstein: Lash Queen, Spectacular

Guerlain: Divinora

Og mange fler...

Gjest Deception
Skrevet

Tørker du av kosten før påføring? Da er det lettere å ikke få for mye mascara på på en gang=>sammenklistrede vipper og klumper.

Flere tynne lag er bedre enn et tykt lag.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet
Tørker du av kosten før påføring? Da er det lettere å ikke få for mye mascara på på en gang=>sammenklistrede vipper og klumper.

Det har jeg aldri gjort, men det skal prøves.

Skrevet

Eller dersom du har en sminkefjerner som ikke gjør jobben sin skikkelig, og det er mascararester på vippene når du skal påføre ny. Da klumper det uansett hva man gjør.

Skrevet
Eller dersom du har en sminkefjerner som ikke gjør jobben sin skikkelig, og det er mascararester på vippene når du skal påføre ny. Da klumper det uansett hva man gjør.

Bruker øyesminkefjerneren til Chanel, og den gjør jobben sin.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan du påfører mascaraen, men du kan ta børsten frem og tilbake (høyre - venstre) mens du påfører mascaraen utover vippene (blir nesten som sikksakk mønster), og ikke ha for mye mascara på børsten. Dette skal hjelpe for å skille vippene mer fra hverandre. Er litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Jeg har hatt samme problemet som deg, med sammenklistrete vipper. Jeg har veldig tynne vipper, og det er kun hvis jeg bruker mascara med veldig tynne koster at de ikke klistrer seg sammen. Jeg bruker Shiseido Lasting lift som har veldig, veldig tynn børste og nå har jeg ikke problemer med at de klistrer seg sammen lenger.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan du påfører mascaraen, men du kan ta børsten frem og tilbake (høyre - venstre) mens du påfører mascaraen utover vippene (blir nesten som sikksakk mønster), og ikke ha for mye mascara på børsten. Dette skal hjelpe for å skille vippene mer fra hverandre. Er litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener.

Takk for gode tips!

Skrevet

denne fargingen er forsovidt greit å gjøre selv, hjemme... men mitt problem er at nå gir det ikke noe farge lenger, uansett hvor lenge jeg lar det sitte på..... og mascaraen ja, den gir klumper :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...