Dior Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Ang hårfjerning på leggene og lårene.Bruker dere barberhøvel eller noe annet? Og hvilkent skum,babyolje eller andre oljer (produkter)bruker dere? Jeg trenger gode tips ang. barberingsprodukter... Takker:)
Gjest StockDama Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 jeg bruker en hårfjerningshanske av en eller annen grunn klør jeg ihjel ved bruk av barberhøvel.
Susannah Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Bruker vanlig Gillette for women høvel og samboers Gillette shaving gel. Viktig: skifter blad ofte, tror det er mange som slurver med dette. Bruker gjerne blad for mannehøvler, de passer også. Smører meg med en fet bodylotion eller med vanlig babyolje etterpå.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Varm voks eller voksing hos hudpleier - så godt som alltid, og over alt. Vondt de første gangene, men man blir vant til det. Og siden man får et så bra og langvarig resultat så nekter jeg å gå over til andre metoder. Pleier å smøre med hånddesinfeksjon etterpå, faktisk. Så en fet krem. Av og til barbere jeg under armene i stedet for voksing, og da bruker jeg dusjolje under barbering og smører med samme spriten og kremen etterpå.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 jeg bruker en hårfjerningshanske Oi, nytt for meg. Hva er det, og hvor får man tak i det? En hanske man skrubber/sliper av hårene med, eller?
Rexina Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Jeg shaver ikke leggene (har aldri gjort det for jeg har såvidt noen små helt blonde hår), men under armene og der nede bruker jeg bare en barberhøvel og skum + at jeg smører meg inn med "unirens" etterpå for ikke å få så mange røde nupper etter barbering. funker fint
Mediocre Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Epilerer leggene og barberer nedentil og under armene (ikke turt å prøve epileringsmaskina der enda.. ) Smører leggene med aloe vera etterpå.
Gulphild Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg barberer overalt. Kjapt og greit. Bruker dusjsepen som barberingsskum. Er ikke så nøye, får ikke røde prikker osv uanz.
Gjest StockDama Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Oi, nytt for meg. Hva er det, og hvor får man tak i det? En hanske man skrubber/sliper av hårene med, eller? ← Jeg kjøpte det på vita, og joda, det er akkurat det du sier. førstegangen jeg brukte det var helt forferdelig, det står på eska at man ikke skal presse hardt, for da sliter du selvfølgelig på huden, det glemte jeg helt av og det ble lettere sårt =D men nå digger jeg den, og lett og bruke.
Grønt blad Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Bruker barberhøvel fra Gillette. Barberer meg alltid når jeg dusjer, og da bruker jeg dusjsåpe som bareberskum... Fungerer greit for meg. Jeg bruker alltid en hudkrem etterpå for å få myk hud.
Gjest gjesta Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Epilerer leggene og barberer nedentil og under armene (ikke turt å prøve epileringsmaskina der enda.. ) Smører leggene med aloe vera etterpå. ← Samme her. Men pleier i grunn å glemme å ta meg tid til epilering Kom forresten på at jeg kjøpte barberhøvler fra H&M en gang for å spare penger. Fy flate, jeg klarte å skjære dype hakk både i leggene og fingrene - flere gange, før jeg kvittet meg med hele torturredskapen. Endret 7. mars 2007 av liteteita
Sjokoladebiten Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 bruker barberhøvel overalt. MEn etter at jeg fikk noen helt forferdelige kviselignende saker på beina for litt siden, mistenker jeg at det har begynt å irritere hårsekkene mine. Vurderer å begynne med epilator..
Gjest nimbus Skrevet 7. mars 2007 #13 Skrevet 7. mars 2007 Har alltid vokset, men begynt å barbere i det siste, lei av å se så jævlig ut "between waxes". Men barbering er heller ikke optimalt... sukk. Hadde laser virket hadde jeg lett betalt MASSE penger for permanent fjerning. Men gidder ikke å betale for reduksjon av hårvekst, det må bli helt glatt, ellers må man jo likevel vokse eller barbere ...
Krista83 Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Epilerer leggene og barberer nedentil og under armene (ikke turt å prøve epileringsmaskina der enda.. ) ← Bruker epilatoren under armene også jeg, er ikke så galt.. og det holder lenger
Gjest Turi Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 Har nettopp kjøpt meg epilator - it works! Har en skånedel, så jeg tar både legger armhuler og bikinilinje med den. Jeg klør fryktelig om jeg barberer (ved ettervekst), så jeg måtte slutte.
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. mars 2007 #16 Skrevet 8. mars 2007 Epilator høres så grusomt ut. Selv om det virker greit om man venner seg til det. Selv bruker jeg høvel og skum under armer og på leggene, og barbermaskin rundt bikinilinjen (hvis jeg høvler der, får jeg nupper). Har lyst til å prøve voksing rundt bikinilinjen til våren. Får se om jeg tør.
Mediocre Skrevet 8. mars 2007 #17 Skrevet 8. mars 2007 Bruker epilatoren under armene også jeg, er ikke så galt.. og det holder lenger ← Kanskje jeg skal ta mot til meg da.. Epilator høres så grusomt ut. Selv om det virker greit om man venner seg til det. Selv bruker jeg høvel og skum under armer og på leggene, og barbermaskin rundt bikinilinjen (hvis jeg høvler der, får jeg nupper). Har lyst til å prøve voksing rundt bikinilinjen til våren. Får se om jeg tør. ← Synes epilator funker veldig greit, det gjør litt vondt i begynnelsen men det er verdt det synes jeg
Gjest Turi Skrevet 8. mars 2007 #18 Skrevet 8. mars 2007 Har vokset lenge, men får ikke med hårene på leggene - de er for tynne. Epilatoren tar dem. Ellers er den renslig og det blir mindre søl enn med varmvoks, så jeg tror den blir en favoritt. Vondt? Tja- vondere enn barbering men ikke vondere enn voks.
Karamba Skrevet 8. mars 2007 #19 Skrevet 8. mars 2007 Jeg bruker Intuition (tror det heter det) sin høvel...
Gjest Purple Skrevet 8. mars 2007 #20 Skrevet 8. mars 2007 Jeg epilerer leggene og under armene (trodde jeg skulle dø av smerte de første gangene, men det går veldig bra nå ). Nedentil kombinerer jeg epilering og barbering med høvel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå