fraggle72 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Heisann! Jeg fødte for 1 1/2 år siden og revnet ganske mye. Har en del plager med dette ennå. Var til gynekolog i dag, og hun mente at de hadde "slurvet" med syingen på sykehuset. Hun visste ikke om jeg kunne få operasjon på dette fordi det kansje ble sett på som kosmetisk årsak. Men problemet mitt er at jeg har en hudfold som henger helt ut i skjedeåpningen og som gjør vondt. Noen som har fått fjernet slikt eller fått operert bort hud og arrvev etter fødsel? Vil gjerne høre hvordan dere gikk frem og om det var vanskelig å få operasjon m.m.
Karmøy Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Det er vel kanskje ikke det samme. Men jeg har fått utført vaginalplastikk. Deler av skjedeveggen tøt ut i skjedeåpningen (dvs veggen var ødelagt og urinblæra presset skjedeveggen ned og ut skjedeåpningen). Dette kommer av fødsler....musklene er sprengt tror jeg. De skar vekk hud inni der, trakk sammen og sydde igen. Tok i tillegg litt av livmorhalsen.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Operasjon vil du nok kunne få, men i verste fall må du dekke det selv. Men ved smerter (altså ikke ren kosmetisk årsak), og trolig slurv (i grenseland eller over grensen til feilbehandling) så bør du legge litt innsats i å få det dekket.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 når det kommer av fødsel, legen synes det så ut som slurvete arbeid samt at du har plager av dette så vil det ikke være kosmetiske årsaker. Da vil du kunne få henvisning til ditt lokale sykehus og bli vurdert av kirurgen på gyn avd. Denne kirurgen vurderer om det er nok til å operere uten at du må dekke det selv. legg vekt på plagene du faktisk har.
Lizzie123 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Har absolutt ikke noe med saken å gjøre, men dette er grunnen til at jeg rett og slett ikke kan få barn Dette må jo være helt grusomt, blir livredd bare jeg tenker på det
Antoinette Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Hvis plagene dine er forårsket av slurv på sykehuset så vil du få dekket denne operasjonen.
Solskinnsbolla Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Heisann! Jeg fødte for 1 1/2 år siden og revnet ganske mye. Har en del plager med dette ennå. Var til gynekolog i dag, og hun mente at de hadde "slurvet" med syingen på sykehuset. Hun visste ikke om jeg kunne få operasjon på dette fordi det kansje ble sett på som kosmetisk årsak. Men problemet mitt er at jeg har en hudfold som henger helt ut i skjedeåpningen og som gjør vondt. Noen som har fått fjernet slikt eller fått operert bort hud og arrvev etter fødsel? Vil gjerne høre hvordan dere gikk frem og om det var vanskelig å få operasjon m.m. ← ei venninne av meg måtte til slutt få kosmetisk operasjon, fordi personen som hadde sydd, hadde sydd feil! venninna mi gikk rundt med ubehag og kjente at ting ikke var som de skulle- og SÅ det også! hun ble ikke tatt seriøst, (hadde det vært noe med en penis, så hadde det vel vært full alarm med den gang!- men det er jo "bare et hull") først. du må ikke underdrive problemet ditt!! da får du ikke hjelp, du må forklare hvordan dette plager deg til daglig, ubehaget, vondt under samleie, angst for at kjæresten skal se deg- hemmet sexliv etc... du må stå på krava dine, og hvis tom legen insinuerer at dette er en tabbe gjort av sykehuset... ja,da!... men lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå