*Mocca* Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 vi har en tomannsbolig, men siden mannen er på yrkesrettet attføring, vi vet ikke helt når han er igang fullt med jobbing, jeg skal over på rehabiliteringspenger til høsten, så vet jeg rett og slett ikke om vi kan sitte på tomannsboligen. Tenker litt at kanskje det vil være bedre å selge, og leie leilighet i noen år, ha litt bedre råd nå i småbarnsperioden og heller kjøpe noe på nytt igjen etterhvert? Er det veldig dumt? Vi klarer oss akkurat og vi har avdragsfritt lån i en periode, gruer meg til vi skal betale fullt igjen, og renten går opp osv.... Vi hadde trengt en leilighet med 2 soverom , har to barn og de kan tross alt sove på samme rom. kjøkken, bad, aller helst eget vaskerom, men det skal ofte mye til.... og stue såklart, og aller helst mulighet til uteplass.....
Gjest Frysepulver Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hva koster det å leie en leilighet av den størrelsen i deres område da? Og hva sitter dere igjen med etter leieperioden?
Søtnos Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Dere kan jo leie ut hele tomannsboligen, da betaler jo lånet seg selv. Så kan dere heller leie noe billigere... Det ville jeg gjort... Er veldig dumt å selge når man først har kommet inn på boligmarkedet... boligene blir bare dyrere og dyrere... Dessuten er det bedre å betale på et lån, enn å leie.. da forsvinner jo bare pengene.. Hvis man eier betaler man i det minste ned på noe til seg selv! Lykke til
Gjest -eline- Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Dere kan jo leie ut hele tomannsboligen, da betaler jo lånet seg selv. Så kan dere heller leie noe billigere... Det ville jeg gjort... Er veldig dumt å selge når man først har kommet inn på boligmarkedet... boligene blir bare dyrere og dyrere... Dessuten er det bedre å betale på et lån, enn å leie.. da forsvinner jo bare pengene.. Hvis man eier betaler man i det minste ned på noe til seg selv! Lykke til ← Husk at man må skatte av utleie, så da må dette "bakes" inn i leien (i tillegg må man tenke på vedlikehold etc).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå