Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å ser rundt etter nyere bolig. En virkelig trend er at det skal være åpen kjøkkenløsning.

Dette ble veldig inn på 70-tallet. De fleste bygget det igjen.

Vel, ser det stæsj ut på bilder med åpen løsning. Det er ikke mye stæsj igjen når div. rotete tenåringer/barn har stekt/spist og stikket ut.

Ribben steker i ovnen og eimen siver rundt overalt.

Man har innsyn i kjøkken fra stuen uten mulighet til å lukke døren.

En annen ting som slår meg er at det bygges over en lav sko over hele landet,men...det er kun elektrisk oppvarming. Undrer meg at utbygger i det hele tatt får lov til å bygge uten alternativ oppvarming. det har vel med pris å gjøre. Bygge billig og selge dyrt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En annen ting som slår meg er at det bygges over en lav sko over hele landet,men...det er kun elektrisk oppvarming.

Dette stemmer ikke helt. Der kommunene kan tilby fjernvarme, er utbyggerne pliktige å bygge husene med fjernvarmesystem.

Skrevet
Dette stemmer ikke helt. Der kommunene kan tilby fjernvarme, er utbyggerne pliktige å bygge husene med fjernvarmesystem.

Nå er det ikke lenge siden de tok dette opp på tv. Er ike sikker,men tror det var Asker? der bygdes det nye boliger til naboen til fjernvarmeannlegg,men ikke i boligene. Hvor mange kommuner kan tilby fjernvarme?

et minumum burde vert en pipe. Så fikk man bruke ved eller om man velger pellets.

Jeg har sett over det ganske lange land i kveld over nyere boliger. Svært få har annet enn elektrisk.

Skrevet

må jo ikke ha fjernvarme for å kunne ha alternativ oppvarming i forhold til elektrisk..

hva med en el kasset og vannbåren oppvarming,eller varmepumpe?er jo forskjellige typer av de også.fjernvarmeanlegg blir jo mer brukt når det er byggefelt som skal bygges og ikke en enkelt enebolig. er ihvertfall ikke sånn her jeg bor:)

Skrevet
Driver å ser rundt etter nyere bolig. En virkelig trend er at det skal være åpen kjøkkenløsning.

Dette ble veldig inn på 70-tallet. De fleste bygget det igjen.

Vel, ser det stæsj ut på bilder med åpen løsning. Det er ikke mye stæsj igjen når div. rotete tenåringer/barn har stekt/spist og stikket ut.

Ribben steker i ovnen og eimen siver rundt overalt.

Man har innsyn i kjøkken fra stuen uten mulighet til å lukke døren.

En annen ting som slår meg er at det bygges over en lav sko over hele landet,men...det er kun elektrisk oppvarming. Undrer meg at utbygger i det hele tatt får lov til å bygge uten alternativ oppvarming. det har vel med pris å gjøre. Bygge billig og selge dyrt.

Vi bygger med åpen løsning, men kjøkkenet er bak hjørnet, så man ikke ser det fra sofaen. det var et krav at jeg skulle kunne slappe av uten å se på kjøkkenrotet.

Vi bygger på sørvestlandet og legger også opp luft-til-vann varmepumpe. Varmepumpen sørger for vannbåren varme og varmtvann.

Men som du sier, mange utbyggere har kun elektrisk oppvarming. På dette området har norske myndigheter feilet stort da de ikke har stilt krav til alternativ oppvarming.

Men utbyggere som kun er ute etter kortsiktig profitt, gidder ikke ta den investeringen på eget initiativ.

Skrevet

Vi bor i 1 år gammel rekkehusleilighet, her er det vannbåren varme som kommer fra jorda. Og leiligheten er ekstra isolert.

Åpen kjøkkenløsning har vi da, men vi ser det så og si ikke fra sofa gruppa, ser litt fra ene siden, men det er da innebygd kjøleskap og høyskap med ovn og micro, ikke den delen det er rot på. Den delen vasken er ved, må man gå inn på kjøkkenet for og se. Så vi kan ha rot på kjøkkenet uten at gjestene ser det. Så vi er veldig fornøyd sånn som det er her.

Men er enig med at jeg ikke liker åpne kjøkkenløsninger hvor man føler at man har hele kjøkkenet i stua og det er ingen steder man kan ha litt rot.

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi bygger nytt, og hos oss blir det vannbåren varme med grunnvarme. I tillegg skal vi ha en rentbrennende vedovn.

Det blir delvis åpen kjøkkenløsning, men kjøkkenrinredningen blir "rundt hjørnet", så det eneste som synes fra stua blir spiseplassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...