Gjenglemt sykkellås Skrevet 6. mars 2007 #1 Del Skrevet 6. mars 2007 OK, har ikke fulgt så veldig nøye med på det, men jeg har lagt merke til at det er mange barn som prøver seg der. Altså, de dukker opp med det jeg vil kalle sjarmerende oppfinnelser. Noen av disse barna kommer videre til neste runde, og det er jo for all del greit. Det finnes tross alt mange kreative barn der ute. Men istad så jeg en voksen mann presentere produktet sitt (ny type rulator som skal gjøre det lettere for eldre mennesker med rulatorer å komme over dørstokker). Han var fysioterapeut og sa noe om at han fortsatt ville være i yrket sitt, selv om han eventuelt skulle gå videre. Dette ble en av de "dommerne" skeptisk til - ville ikke deltakeren gi alt for å få produktet ut i markedet kanskje? Burde ikke deltakeren i så fall satse maks på det, i stedet for på arbeidet? Dommeren ble i tvil om han ville sende deltakeren videre pga dette... Men hva med disse barna da?! Skoleelever som ikke akkurat har så mange valg i forhold til hva som eventuelt skjer om produktet slår an - de må jo fortsette på skolen, de. Jeg skjønner ikke helt? Hvorfor er det ikke av den grunn en nedre aldersgrense? Hva gjør egentlig barnedeltakererne i Skaperen? Er det kun en slags få-seere-greie? Jeg tror det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 6. mars 2007 #2 Del Skrevet 6. mars 2007 JEg vet da ikke det. jeg vet om mange gadget ting som er opprinnelig funnet opp av barn. Og han med rulator ideen var jo kjempe bra, men det virka vel som om han ikke hadde tenkt å følge det opp selv, og hvem skal gjøre det da?? men hvorfor det er sånn....vet jeg ikke ble vel mer forklaring til meg selv dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 6. mars 2007 #3 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jeg så ikke hele programmet, men jeg så delen om fysioterapeuten og syntes det var helt idiotisk. Han virket jo bare fornuftig. Er det meningen at vinneren får en heltidsjobb av oppfinnelsen sin..? Hva skal han gjøre, starte en rullator-butikk..? Men, jeg har egentlig ikke sett på programet..så det kan hende jeg tar feil med hensyn til arbeidsmengde. Endret 6. mars 2007 av venus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 6. mars 2007 #4 Del Skrevet 6. mars 2007 Han dommeren er jo så og si negativ til alt også da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 6. mars 2007 #5 Del Skrevet 6. mars 2007 Regner med jeg kan gjette hvilken dommer det er snakk om. Jeg synes dommerne i fjor og i år er ganske dårlige. Det er flere ting de sender videre som allerede finnes. Og når de kommer med forslag til folk så er det ofte forslag som viser at de er uvitende! F. eks. ba de noen i fjor snakke med en pilot om aerodynamikk og oppdrift i sne.. Ehhh.. Kanskje folk på NTNU heller vil kunne svare? Noen ingienører innenfor aerodynamikk.. Han dommeren det er snakk om i år er veldig glad i sin egen stemme og gjør at jeg liker programmet litt mindre! Og så er jeg enig med trådstarter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. mars 2007 #6 Del Skrevet 6. mars 2007 Har også inntrykk av at de er ganske uvitende. Selv orker jeg ikke å se på det grunnet dumme argumenter jeg mener disse dommerne klarer å lire av seg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe_81 Skrevet 10. april 2007 #7 Del Skrevet 10. april 2007 Apropo uvitende..klarer bare ikke helt å dy meg nå.. Følger egentlig ikke med på Skaperen, men slumpa innom programmet nå, og så 2 jenter som har funnet opp en bærestropp for skiutstyr. (Noe jeg igrunn ikke mener er en ny oppfinnelse, men det spiller ingen rolle i denne sammenhengen.) Så presterer de faktisk å si : "Med skiutstyret på ryggen har du frie hender til å bære bagasje..." Ehh.. hvor ble det av logikken her?? Hva med "Med bagasjen på ryggen har du frie hender til å bære skiutstyret" ?? Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 10. april 2007 #8 Del Skrevet 10. april 2007 Hvem gikk videre i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe_81 Skrevet 10. april 2007 #9 Del Skrevet 10. april 2007 Ånund Olsens oppfinnelse Innowalk Per Hopsøs strømsparerdings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå