Murron Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har hatt den ene forkjølelsen, og influensaen etter den andre i vinter og er nå syk igjen Begynner å bli ganske redusert og lurer på om det er noe å få kjøpt på helsekost eller apotek som kan hjelpe på å øke motstanden mot å bli smittet hele tiden. Hører jo mye om rosenrot, c-vitaminer? og div. Så hvis noen har noen gode tips der ute til meg, er det supert! Mistenker at immunforsvaret mitt er ganske dårlig og har hypoterose som jeg tar levaxin for daglig, men er usikker på om det har noe å gjøre med at jeg får omtrent alt som går rundt. Gjett om jeg skal ta influensa-vaksine neste år!!
Skravla Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Henger meg på denne. Har hatt det slik som deg i vinter, bruker også Levaxin så nå kunne jeg godt tenke meg å bli frisk.
Devana Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Henger meg på her jeg også...har gått og hanglet i hele høst/vinter.
Gjest gjesta Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Vet ikke jeg, men tar dere "vanlige" multivitamintilskudd? Jeg har gjort det i vinter og synes det hjelper godt, at jeg får mer overskudd jevnt over. Dessuten tar jeg omega-3-tilskudd, men vet ikke hvor mye det hjelper på almenntilstanden. Jeg har personlig litt mindre tro på rosenrot og sånt, eller - jeg tror det er lurest å først prøve å tilføre vitaminer og mineraler o.l for å se om dette hjelper på formen, før man begynner å ta midler som stimulerer eller i verste fall stresser opp kroppen til å føle seg mer våken. Men nb - jeg vet ikke noe om virkemåten til rosenrot - bare tenker på f eks ginseng. Ellers hjelper det jo alltids at sola kommer tilbake - så det gjelder å komme seg utendørs og nyte den.
Murron Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 En til Devana og Skravla, følte bare det var meg som har slitt sånn, men det er også så dumt med det å være mye syk, man blir så selvopptatt av å tenke helse konstant at man tror alltid man er alene.. Og Liteteita takk for tips om vitaminer, det har jeg faktisk ikke brukt på en stund. Har faktisk et glass stående som jeg nå skal starte på. Og så jenter håper vi på flere gode tips her :kaffe: Hva med noe for energien er det noe bra for det? blir som sagt også veldig trøtt av å være syk...
loffen Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har også hypothyreose og tar Levaxin. Det er når jeg ikke tar det at jeg blir syk. Er forkjøla nå, men har ellers vært fri for sånt i hele vinter. Nå hadde datteren min influensa, og jeg ble bare litt forkjøla. Hun har hostet masse på meg. Jeg tar masse vitaminer. Sink er mitt beste tips.
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Gjett om jeg skal ta influensa-vaksine neste år!! ← Influensavaksinen hjelper kun mot influensavirus. Og har man hatt en influensa et år, så får man det somoftest ikke igjen med mindre man har et dårlig immunforsvar. Kanskje du burde testet deg for om du får i deg alle vitaminer og mineraler?
Skravla Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg spiser multivitamin, omega-3 og masse frukt og grønsaker. Vet ikke hvorfor all smitte setter seg hos meg i høst og vinter, men jeg blir lei. Stoffskifteprøvene mine har ikke vært optimale i høst og vinter, så det kan selvfølgelig være en årsak. Jeg håper bare at det snart er slutt med snø og kulde - kanskje all smitte forsvinner da.
Gjest Vidvandre Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har også fått influensaen nå Spiser multivitamin, omega3 og masse frukt og bær. Vært mye syk i år, så mye at jeg har fått time hos øre-nese-hals spesialist på sykehuset for å se om jeg må fjerne polyupper eller noe. Så håper jeg finner ut av noe der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå