Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om jeg er helt fortrolig med å bruke ankelstøvletter når man f.eks. har på seg skjørt, capri, 3/4 bukser, tights eller noe sånt. Da synes jo liksom kanten på ankelstøvlettene, og det blir fort en glipe mellom skoene og benet.. :sjenert: Vanskelig å forklare..

- Bilde 1 (hun til høyre)

- Bilde 2

- Bilde 3

Bruker du dine ankelstøvletter kun med bukse over, eller bruker du de også sammen med skjørt, tights etc?

Endret av StineMa
Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg synes ankelboots er tøft til korte skjørt, og gjerne til tights, men ikke til noe som helst som når midt på leggen.

Bildeeksemplene syntes jeg var fine.

Skrevet

Jeg synes at ankelbootsene kler slike antrekk som vi ser på bildene jeg. Antrekket får et litt tøffere preg og man blir ikke så stivpyntet.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Eg er ikkje noke begeistra for ankelstøvlettar til skjørt ol. Likar det generelt ikkje. Eg klarar ikkje å bruke sånne uten å ha noke som dekker over, altså ei bukse.

Samme her. Må liksom ha noe som dekker over, men nå er jo våren på vei og da blir det mer bruk av skjørt, kjoler og lignende. Så jeg er litt i villrede :lol: Skal jeg gå for sandaler, pumps o.l. eller ankelboots - det er det store spørsmålet, hehe.

Bilde nr. 2 var forsåvidt greit egentlig, når jeg har sett litt på det, men sånn som på bilde 1 hadde jeg aldri kunnet gå. Det er jo pent for de som liker det, men jeg er ikke helt komfortabel med det, desverre..

Skrevet

Hva hvis du bruker strømpebukse inni, det gjør jeg når jeg bruker sånne støvletter til (knelange) skjørt i alle fall :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har ikke ankelstøvletter selv, men syns det passer til skjørt om skjørtet ikke er for langt (f.eks. fra rundt kneet og oppover).

Skrevet

Hva er vitsen med å ha ankelstøvletter hvis man skal dekke over dem med bukse? Jeg bruker dem til korte skjørt, kjoler og drainpipes (som jeg putter oppi skoene, ikke utenpå). Synes det er kult med en "glipe", men stapper av og til leggvarmere eller tykke strømper oppi for å tette igjen og holde varmen.

Synes ikke det er så kult til tights, men det er fordi tights i seg selv ikke er særlig kult!

Skrevet (endret)

Det er få som kler ankelboots i det hele tatt, men skal man på død og liv bruke dem så ikke bruk dem til skjørt. Det er virkelig ikke fint.

Alt som er hipt er faktisk ikke kult.

Hvis man vil bruke dem, bruk den over tights (men da må du være innmari fin i kroppen for at det skal se bra ut) eller oppå buksa.

Endret av Snasen C
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Alt som er hipt er faktisk ikke kult.

Det er jeg helt enig i, drainpipes f.eks er ikke noe for meg, men jeg har et par offwhite ankelboots kjøpt for ca. 2 år siden og kunne tenkt meg et par svarte - men bare hvis jeg finner ut hvordan jeg skal bruke de :ler:

Hvorfor dekke til ankelbootsene? Fordi med langrennslegger, så er det langt fra alle vanlige støvletter som passer, og jeg kan heller ikke bruke drainpipes med støvletter over (eller drainpipes i det hele tatt), nettopp på grunn av leggene. Så med ankelboots får jeg plutselig et mye større utvalg å plukke fra da jeg allikevel har buksa over.

Skrevet
Det er jeg helt enig i, drainpipes f.eks er ikke noe for meg, men jeg har et par offwhite ankelboots kjøpt for ca. 2 år siden og kunne tenkt meg et par svarte - men bare hvis jeg finner ut hvordan jeg skal bruke de  :ler:

Hvorfor dekke til ankelbootsene? Fordi med langrennslegger, så er det langt fra alle vanlige støvletter som passer, og jeg kan heller ikke bruke drainpipes med støvletter over (eller drainpipes i det hele tatt), nettopp på grunn av leggene. Så med ankelboots får jeg plutselig et mye større utvalg å plukke fra da jeg allikevel har buksa over.

Så bra.

Skrevet

Synes ikke det er pent med ankelboots hvor skillet vises - dvs. ikke pent med skjørt til.

Skrevet

Ankelboots får meg til å grøsse! Og det blir ikke bedre med skjørt til.

Skrevet

Enig med Skanky, jeg synes både ankelstøvletter og vanlige støvletter er "bortkasta" hvis man trekker buksa over. ;)

Jeg bruker mine utelukkende til drainpipes eller skjørt/kjoler.

Gjest Purple
Skrevet

Jeg syns ankelboots er grusomt. Kan kanskje gå hvis man har lang nok bukse til å dekke over at det er ankelboots...

Skrevet

I det nye Womanbladet har de enkelte steder brukt leggvarmere til korte sko. Ser det var nevnt lengre oppe også dette med leggvarmere. Kanskje det hadde vært noe når du bruker kjoler/skjørt til?

Gjest Tessmira
Skrevet
Jeg syns ankelboots er grusomt. Kan kanskje gå hvis man har lang nok bukse til å dekke over at det er ankelboots...

Enig med deg Purple, ankelboots har jeg ikke noe sansen for.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes bilde 3 så finest ut, men det er kanskje fordi jeg ikke så skjørtet... 1 og 2 synes jeg blir for uelegant, men jeg liker ikke tights i det hele tatt, da... På 1 var ankepunktet at det ser FOR uelegant ut med det skjørtet til, skoene i seg selv var kule... Og jeg er ikke noen veldig elegant person selv, går gjerne i skjørt og lave joggesko, men det er noe med at beina på en måte forkortes av kombinasjonen ankelboots/skjørt. Dessuten kjenner jeg dunsten av åttitallet. Og ettersom jeg ikke omgir meg med så mye folk til daglig har jeg heller ikke rukket å fordøye trendene andre ser på gata :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...