Susannah Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Noen fortalte meg nylig at de alltid sjamponerte håret to ganger etter hverandre (i løpet av den samme dusjen) og at dette var så bra for håret. Noen her som gjør det? Har det noen fordeler?
Wildy Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Det gjør jeg bare hvis håret er virkelig møkke skittent og ikke blir rent på bare en omgang.
Gjest bada Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Det gjør jeg bare hvis håret er virkelig møkke skittent og ikke blir rent på bare en omgang. ← Jeg også! Til vanlig vasker jeg håret hver dag, så da er det unødvendig å sjamponere to ganger. Men hvis jeg har vært på hyttetur, eller ikke har vasket håret på et par dager av andre grunner, må det to omganger til.
Smørblomsten Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg gjør det også alltid to ganger, men det er vel mest fordi håret "føles" renere og det skummer MYE mer i andre omgang Dvs jeg tar bare litt i første omgang, og så en normal mengde i håndflaten i andre omgang! Synes faktisk ikke det skummer noe særlig første gangen, uansett mengde... Og så vasker jeg håret annenhver gang med en fuktgivende shampoo, og andre gangen med en "vitamin"shampoo. Iflg frisøren var det lurt, altså å ha 2 forskjellige shampoer i dusjen
Karamba Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Jeg vasker alltid håret mitt to ganger med shampoo etter hverandre. Det er vel det frisørene også anbefaler for at håret ditt skal bli skikkelig rent.
gizmoo Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Jeg gjør det kun hvis jeg føler at jeg ikke får ut hårprodukter o.l. Det er jo ikke det samme som å ta balsam etterpå, så jeg bruker alltid balsam også i tilegg. Shampoen ødelegger jo den naturlige fuktigheten i hår og hodebunn. Så jeg ville jo tro at det ikke er så bra for håret å bruke shampo to ganger hver dusj. Jeg pleier mange ganger å droppe shampo jeg og ta kun balsam... Funker best på mitt hår, men har ganske tørr hårtype da. Er vel ikke så lurt å gjøre hvis man har fett hår.
Dizzy Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Jeg vasker alltid håret med shampo to ganger...mye pga det som Smørblomsten sier, det føles renere og det skummer mer i andre omgang.
snooops Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Jeg sjamponerer alltid to ganger. Føler at håret blir mye renere da og holder seg lenger. Vasker det vanligvis hver 3. dag. Alternativet ville vært å vaske håret annenhver dag. Tror derfor dette er bedre for håret ettersom det blir mindre slitasje med føning og rettetang. Bruker alltid balsam eller kur etterpå.
Gjest Persille Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Vasker håret normalt hver dag så da trengs det bare å bruke sjampo en gang. Dersom det er to eller flere dager siden sist så må jeg bruke sjampo to ganger for at det skal bli helt rent.
Tristessa Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Jeg sier som Homer: "Lather, rinse and repeat. Always repeat".
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 Jeg sjamponerer alltid to ganger etter hverandre. Håret holder seg renere lengre da. Hadde nok ikke gjort det om jeg vasket håret hver dag (vasker det ca. hver tredje dag, men hvis jeg bare sjamponerer en gang kan jeg ikke gå så lenge). Kan ha noe å si hvor mye hår man har også kanskje? Jeg har langt og tjukt hår, men ser for meg en sjamponering om jeg hadde hatt mindre hår.
Gjest Frysepulver Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 Jeg gjør det kun hvis jeg føler at jeg ikke får ut hårprodukter o.l. Det er jo ikke det samme som å ta balsam etterpå, så jeg bruker alltid balsam også i tilegg. Shampoen ødelegger jo den naturlige fuktigheten i hår og hodebunn. Så jeg ville jo tro at det ikke er så bra for håret å bruke shampo to ganger hver dusj. Jeg pleier mange ganger å droppe shampo jeg og ta kun balsam... Funker best på mitt hår, men har ganske tørr hårtype da. Er vel ikke så lurt å gjøre hvis man har fett hår. ←
webgirl Skrevet 6. mars 2007 #13 Skrevet 6. mars 2007 Vasker det også to ganger etter hverandre. Var frisøren som tipset meg om det, ettersom det skummer mye bedre andre gang. Så er det visst en tommelfinger-regel (i alle fall med "frisør-shampoo") at man ikke bruker mer enn 1 t-skjei hver gang. Og da skummer det ikke noen ting første gang! Har ikke lagt merke til om håret holder seg renere lengre..
venus* Skrevet 6. mars 2007 #14 Skrevet 6. mars 2007 Holder håret seg rent lengre hvis man shamponerer to ganger? Det må jeg prøve. Jeg synes håret blir rent av bare en shamponering, men det er jo et pluss hvis det forblir rent lengre (selv om jeg nesten uansett vasker håret hver dag..)
Gjest Rosin Skrevet 6. mars 2007 #15 Skrevet 6. mars 2007 Jeg shamponerer bare en gang, Håret blir rent av dette. At frisører anbefaler to shamponeringer overrasker meg egentlig ikke, da får de jo solgt mer shampo.
webgirl Skrevet 6. mars 2007 #16 Skrevet 6. mars 2007 Jeg shamponerer bare en gang, Håret blir rent av dette. At frisører anbefaler to shamponeringer overrasker meg egentlig ikke, da får de jo solgt mer shampo. ← Frisøren min er også venninne av meg. Og hun vet jeg handler shampoen min på nett Er pga at det skummer mer andre gangen at man burde gjøre det. Å bruke dobbelt så mye shampo 1.gang gjør det bare fett!
onyx Skrevet 6. mars 2007 #17 Skrevet 6. mars 2007 Jeg bruker shampo 2 ganger, men det er fordi jeg a) vasker håret bare 2 ganger i uka, b) har langt og tykt hår og det er lettere å få det helt rent når jeg vasker 2 ganger fordi shampoen skummer mer og blir enklere å fordele i håret.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 6. mars 2007 #18 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har hørt (av en frisør) at om sjampoen ikke skummer ordentlig på første sjamponering, så kan det være greit å ta en runde til. For da skummer det - og blir rent. Dette gjaldt visst mest på type frisørprodukter som man bare bruker "en t-skje" av for hver sjamponering. Eller noe sånt. Jeg sjamponerer sjelden håret mer enn én gang pr vask.
Annevenn Skrevet 6. mars 2007 #19 Skrevet 6. mars 2007 Sjamponerer 2 ganger, for håret mitt er tykt og langt, ellers blir det ikke skikkelig rent. Da jeg hadde kort hår holdt det med en sjamponering. Bruker ALLTID balsam, for det har håret mitt godt av. Annen hver gang vanlig balsam, annen hver gang kur.
Gjest gjesta Skrevet 6. mars 2007 #20 Skrevet 6. mars 2007 Vasker det også to ganger etter hverandre. Var frisøren som tipset meg om det, ettersom det skummer mye bedre andre gang. Så er det visst en tommelfinger-regel (i alle fall med "frisør-shampoo") at man ikke bruker mer enn 1 t-skjei hver gang. Og da skummer det ikke noen ting første gang! ← Enig i dette. Dvs, jeg bruker ikke frisørshampo, og hvor mange ganger jeg shamponerer pr dusj varierer etter hva slags shampo jeg har brukt. Endel butikkshampoer inneholder jo så mye salt og såpeting at de skummer og vasker mer enn nok første gang, samtidig er de etter min mening fæle ti å skape ubalanse i hodebunnen. Nå bruker jeg Jason shampo som virker endel mildere, og som ikke skummer noe videre den første gangen, så da pleier jeg å gjøre som Homer Og synes håret ser bedre ut enn på lenge, samtidig som jeg ikke trenger å vaske det hver dag. Balsam bruker jeg ikke. Tror hårtype og "opplevelser" av shampo er veldig individuelt, så tvilsomt om man kommer fram til en fasit her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå