Kitsune Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg trenger hjelp.. Det er noe galt på maskinen til pappa. Det er sikkert en innstilling, men jeg vet ikke hvilken. F. eks. på hotmail sine sider er ikke hovefarven blå, men hvit. Når jeg skal logge inn på hotmail kommer denne opp: "internettsensuren lar deg ikke vise dette området.Klassifiseringsnivået på denne siden er ugyldig osv osv.." Og det mangler mange ting på sidene jeg er inne på. F. eks. her på KG er det alt hvitt. Menyen på venstre side er blå og hvit. Og her er ingen reklame eller noe. Hjelp?
CK_ Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hvilken nettleser bruker du ? Vet du om det ligger noen programmer på dataen som addblocker eller andre programmer som sensurerer ? Jeg kan anbefale å skaffe Opera, en fin nettleser, og den tryggeste. Den er til og me norsk produsert.
Kitsune Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Hehe, nettleser?? Jeg er nesten på krabbestadiet hva PC angår. Ikke helt udugelig, men akkurat der alle andre er som skriver oppgaver og leser mail..
CK_ Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hehe, nettleser?? Jeg er nesten på krabbestadiet hva PC angår. Ikke helt udugelig, men akkurat der alle andre er som skriver oppgaver og leser mail.. ← Hehe Nettleser er det programmet du bruker får å lese på nettet, altså skjermbildet som kommer opp. Jeg regner med du har Explorer, en stor blå http://www.3net.no/getfile.php/335872.904....B1%5D_50x49.gif , som dette her. Det du da kan prøve er å gå på nettsiden Opera, der trykker du på "Download Opera". Dette tar ikke mye plass, eller skaper andre problemer på PCen din, så det skader ikke. Du får opp et vindu der du trykker på "åpne" eller "kjør". Filen lastes ned, å starter. Så trykker du "neste, neste,neste" helt til den er ferdig. Da skal du få opp en fin liten http://www.dagensit.no/multimedia/archive/...ogo_92004a.jpeg , som havner på skrivebordet ditt. Start den opp og så er det bare å sette i gang å bruke Opera. Det vil kanskje være litt uvant, men det går sei fort til. En av de fine mulighetene her er å ha flere vinduer oppe på en gang. Det vil si KG, VG, Dagbladet og alt det andre du måtte ønske. Alle disse legger seg bortover på en rekke oppe på skjermen. Du starter med et vindu, en intro til Opera. Så er det bare å trykke på "New Tab" for å få opp nye vindu. Håper dette ikke ble for vanskelig, du får heller prøve. Kan garantere at du ikke klarer å ødelegge noe som helst, å det er jo prøving å feiling du lærer av Innlegget er endret. Reglene. Skya (mod) Endret 6. mars 2007 av Skya
Kitsune Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk. Gjorde som du sa og hentet Opera. Så nå er sidene som de skal (er vel vanedyr, hehe) Men faktisk ordnet problemet seg da jeg opprettet en egen brukerkonto. Så da er det sikkert noen innstilling pappa har lagt til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå