Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fuglehund, men har fått veldig lyst på en til.. En liten søt hund! Noen som har en og som vil komme med tips ang rase jeg burde velge? Evnt bilder?

Skrevet

Jeg liker cairn terrier. Den er kvikk og lettlært og tøff hvis den må, men den er ikke en slik som bjeffer eller krangler med alle andre hunder. En venninne av meg har en, og han er kjempegod...

Gå på www.canis.no og se litt på forskjellige hunderaser. På canis har de også en rasevelger der du beskriver dine behov og ønsker og får tips om hvilken hund som kan passe for deg. Husk at en liten og søt hund også krever stell og turer. Har du tispe eller hannhund må du ta litt hensyn til det også. Er setteren din veldig leken og brutal, vil jeg ikke anbefale f.eks. en chihuahua. En terrier kan bli med på jakt og lange turer på fjellet og siden du har en setter, anbefaler jeg en terrier.

Skrevet

Anbefaler gjerne min egen rase, dvergschnauzer. Stor hund i lite format som gjerne er med på langtur på fjellet - men som ikke trenger det hver dag :)

Endel pelsstell, som med alle napperaser, men til gjengjeld røyter de ikke.

Skrevet

Jeg har en KV nå, men hadde en parson russel terrier før henne. De er absolutt å anbefale, veldig trivelige og artige hunder. Men, de er dog utrolig mye mer krevende enn min KV! Det skal du tenker over før du skaffer deg en terrier, de krever en konsekvent og god oppdragelse, og kan være en skikkelig utfordring. De kan bli helt ubrukelige hvis de ikke blir ordentlig oppdratt, i større grad enn større hunder. Det er iallefall min erfaring. Min lille parson var en vidunderlig skapning, men akk så sta og vanskelig til tider:)

Skrevet

Cavalier King Charles Spaniel!

En stor hund i liten kropp, klarer lengre turer, men krever det ikke hver dag. Rolige inne, aktive ute, kjempeflott gemytt :)

Gjest Solsikke
Skrevet
Cavalier King Charles Spaniel!

En stor hund i liten kropp, klarer lengre turer, men krever det ikke hver dag. Rolige inne, aktive ute, kjempeflott gemytt :)

Helt enig, anbefaler Cavalier på det varmeste jeg også :)

Skrevet

Er enig i anbefalingene av cairn terrier. Har dette selv, og det er en skikkelig tøff hund! Den er svært utholdende på langturer, som jo kan passe til den hunden du har idag, men må på ingen måte ha lange turer hver dag. Den er ikke så stri som andre terrier har jeg hørt, men klart den trenger tydelige grenser......Og for ikke å glemme hvor kjekk og grei den er i forhold til andre dyr, barn, fremmede osv. Den er stort sett bare glad! :ler:

Lykke til med valg av hund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...