onyx Skrevet 6. mars 2007 #21 Skrevet 6. mars 2007 Nei, jeg har ingen problemer med hva andre bruker penger på, og en gifte/forlovelsesring er jo et smykke som er i daglig bruk og da synes jeg det teller mest at man faktisk kjøper det man har mest lyst på! Jeg har selv en svinedyr diamantklokke jeg bruker daglig og gir vel egentlig blanke i hva folk tenker om det. De fleste har uansett ikke peiling på hva den koster og hvis noen spør bare sier jeg ett eller annet vagt. B2B, så fremt prislappen ikke henger på ringen, så kan du faktisk bare la være å si hva den koster! Å spørre om slikt er egentlig litt frekt, og du MÅ jo ikke si sannheten.
Gjest Marillia Skrevet 6. mars 2007 #22 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes det er bedre å bruke masse penger på en ring...som varer... fremfor 15-20 tusen på kjole som man skal bruke noen timer ← Det er jeg enig i! Om dere har lyst til å kjøpe en dyr ring, så gjør det! Diamantringer er ganske klassiske, og dette er en ring du kan bruke hver dag - med stor glede. Jeg har diamantringer jeg bruker hver dag, men går ikke rundt og er redd for å miste dem - men jeg er forsiktig med hvor jeg legger dem i fra meg (har fast plass på bad og kjøkken)
Karianne78 Skrevet 6. mars 2007 #23 Skrevet 6. mars 2007 Min ring kostet 18 000 - og jeg har fått veldig mange -slike kommentarer på det - da jeg har fortalt det, etter at folk har spurt. Derfor unngår jeg nå helt å fortelle, men selvfølgelig, jeg gleder meg over ringen hver eneste dag - selv om mange har reagert med sjokk! Den er helt nydelig og jeg blir faktisk - oppriktigtalt - veldig glad da jeg tar den på meg hver morgen. Den er så fin og jeg er utrolig glad for at vi hadde mulighet til å prioritere en såpass eksklusiv ring som den er, sett fra mitt perspektiv.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. mars 2007 #24 Skrevet 6. mars 2007 Hvis noen av mine studentvenner hadde kommet med en sånn ring, hadde jeg nok undret meg, men da mer over hvor i alle dager de hadde fått pengene fra (siden de fleste studenter klager over økonomien, men det blir en annen diskusjon). Det hadde ikke noe med denne saken å gjøre. For det første så ville jeg aldri spurt hvor mye ringen kostet, så hadde ikke blitt et problem sånn sett. Om jeg fant ut at den var dyr, ville jeg nok tenkt at jeg aldri ville gjort det selv. Men ville aldri lagt meg opp i det. Det får være en privatsak.
Charlize Skrevet 6. mars 2007 #25 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har en nokså dyr ring med tanke på norsk standard. Det er en del land hvor en diamantring er del av tradisjonen med å gifte seg - en tommelfinger regel i USA er at ringen skal koste 3x mannens månedslønn...( legge merke til damenes venstre ringefinger neste gang du er i USA....) Alle har meninger om dette og jeg synes det er opp til enhver å vurdere hva som er riktig.
flickan Skrevet 6. mars 2007 #26 Skrevet 6. mars 2007 Det kommer vel an på.. Om folk har råd til det gjør det meg ingenting, men dersom min søster som i forrige uke måtte låne 3000 av meg hadde kommet hjem med en ring til 30 000, tja.. jeg hadde hvertfall tenkt noe i mitt stille sinn... såpass ærlig skal jeg være,,
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #27 Skrevet 6. mars 2007 Hvis den også skal brukes som giftering og ikke forsvinner når du gifter deg så er det vel ikke noe galt i det. Selv hadde jeg neppe hatt råd til det og ønsker ikke selv en slik ring. For min del liker jeg ikke "stæsja" ringer med masse diamanter, den skal være helt enkelt, gjerne glatt uten stener i heletatt..
Betsy Skrevet 6. mars 2007 #28 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes ikke det er ufornuftig og kjøpe dyre ringer! Det er riktignok ikke viktig for meg, men hver sin smak! Vi drar heller på en dyr bryllupsreise (og eneste varige man har fra den er jo bildene)...
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2007 #29 Skrevet 6. mars 2007 Ja jeg hadde nok reagert, men mest av misunnelse Jeg er litt enig i at jeg synes det er skummelt å bruke så dyre smykker. Jeg har en ring som er ganske lik den andre på bildet, og den er verdt ca 8000. Jeg synes det var superskummelt å bruke den i starten. Nå er jeg vant til det og bryr meg mye mer om gifteringen etter bestefar. Men en forlovelsesring er man vel redd for uansett? Bare husk å forsikre den! Så dyre gjenstander krever ekstra forsikring... Nydelig ring! :-D
B2B Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #30 Skrevet 6. mars 2007 (endret) mmm nnnnmmm nnnn Endret 21. april 2007 av B2B
Gjest =tentacle= Skrevet 6. mars 2007 #31 Skrevet 6. mars 2007 Jeg ville aldri funnet på å spørre hva en ring koster. Kos deg med den du Du trenger ikke engang "vite" prisen
B2B Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #32 Skrevet 6. mars 2007 (endret) mmm nnnn Endret 21. april 2007 av B2B
annema1 Skrevet 6. mars 2007 #33 Skrevet 6. mars 2007 Kos deg med ringen din. Og som det er blitt sagt før, du trenger ikke si hva den koster... Og får ikke håpe noen vil reagere på ringen din... Da er det vel bare pga misunnelse.... Jeg er så flink til å miste ringer og slikt, at jeg hadde nok aldri turt å bruke den jeg... Så jobber jeg i et yrke hvor jeg ikke får lov å ha på meg ring når jeg er på jobb, og da er det lett for at den kan forsvinne :cry: Men jeg ville heller ha brukt litt penger på en ring som skal brukes i lang tid, enn kjolen
Gjest Frysepulver Skrevet 6. mars 2007 #34 Skrevet 6. mars 2007 Jeg ser ingen grunn til å reagerer negativt - med mindre jeg visste de slet økonomisk, da kunne jeg nok sikkert ikke dy meg, og hadde spurt hvorfor dette ble prioritert.
Kykkelikokos Skrevet 7. mars 2007 #35 Skrevet 7. mars 2007 Hvorfor ville du spurt om det, Frysepulver? Føler du at det kommer noe godt ut av å blande seg opp i andres økonomi og prioriteringer?
Grønt blad Skrevet 7. mars 2007 #37 Skrevet 7. mars 2007 Jeg hadde kanskje tenkt at "det må ha vært en utrolig dyr ring". Men samtidig gledet meg over den. Kos deg med ringen din, du. Som tidligere nevnt. Du trenger ikke "vite" prisen. Gratulerer!
flickan Skrevet 7. mars 2007 #38 Skrevet 7. mars 2007 Hvorfor ville du spurt om det, Frysepulver? Føler du at det kommer noe godt ut av å blande seg opp i andres økonomi og prioriteringer? ← Dersom det er nær familie eller nære venner, som jeg bryr meg mye om, ser jeg ikke noe galt i å sette spørsmålstegn ved deres prioriteringer dersom de sliter økonomisk. Dersom de hadde kommet med et gjennomtenkt svar som viser at de har tenkt på dette, hadde jeg latt det ligge. Men det kan faktisk hende at deres øknomiske situasjon går ut over andre i neste rekke, dersom de til stadighet må låne penger, osv. Da låner man ofte av sine nærmeste. Eller om de sliter med å få lån i banken, eller andre ting. Jeg hadde ikke nølt med å gi noen råd på veien. Noe jeg håper mine nærmeste vil gjøre med meg dersom det skulle bli aktuelt. Men da måtte jeg visst sikkert at det sto veldig dårlig til.
Gjest nimbus Skrevet 7. mars 2007 #39 Skrevet 7. mars 2007 Jeg hadde tenkt bra for deg! Kan ikke se for meg at venner skal tenke noe stygt om det...da er det i så fall utrolig dårlige venner. Og ringen din var kjempefin! Våre foreldre synes forresten at vi er gale pga våre ringer, og de kostet ikke 20 000 kr stykket en gang... Måtte riktignok spise nudler og havnregrøt en periode, men det var det verd!
Kykkelikokos Skrevet 8. mars 2007 #40 Skrevet 8. mars 2007 Dersom det er nær familie eller nære venner, som jeg bryr meg mye om, ser jeg ikke noe galt i å sette spørsmålstegn ved deres prioriteringer dersom de sliter økonomisk. Dersom de hadde kommet med et gjennomtenkt svar som viser at de har tenkt på dette, hadde jeg latt det ligge. Men det kan faktisk hende at deres øknomiske situasjon går ut over andre i neste rekke, dersom de til stadighet må låne penger, osv. Da låner man ofte av sine nærmeste. Eller om de sliter med å få lån i banken, eller andre ting. Jeg hadde ikke nølt med å gi noen råd på veien. Noe jeg håper mine nærmeste vil gjøre med meg dersom det skulle bli aktuelt. Men da måtte jeg visst sikkert at det sto veldig dårlig til. ← Da ville jeg heller latt være å låne til dem. Hva ville du at de skulle gjort da? Levert tilbake ringen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå