Gå til innhold

gravid og ha mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff,jeg synes magen min har est endel ut,da jeg var redd for å være gravid tok jeg en test og den var heldigvis negativ,men leser at det går an å ta den for tidlig,hvor tidlig er for tidlig?

Men jeg var lettet og jeg har hatt mensen som vanlig i ca 3-4 mnd nå,men den siste mensen kom over 1 uke for tidlig,magen min har også blitt større og større ser jeg. Og den er mer som en ball og er mer struttende hard. Jeg har også fått litt kvalmende følelse/halsbrann,men det har bare skjedd et par ganger...

Jeg har ingen symptomer på at jeg er gravid,men er blitt litt redd etter jeg ser magen er blitt som den er blitt. Jeg vet ikke om det er fordi jeg bare har lagt på meg rundt magen,da jeg også vet at det kan være tilfelle,men magen er så rar...

jeg vet at jeg må gå å ta en test til og at det viser svaret bare, men er nå redd...kan man legge på seg rundt magen som man skulle vært gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

En test skal slå ut positivt rundt tiden da du venter mensen. At du har fått litt større mage har nok ikke noe med at du er gravid, for man får ikke mage før det har gått en ganske lang stund etter hva jeg har forstått.

Skrevet

Det tar vel noen mnd før magen begynner å vokse da!

Skrevet

Ene venninna mi hadde mensen hele tia hu. åsså fikk hu nesten plutselig bare en unge i fanget lixom! Men trukke det er sånn innmari vanelig da!!

Klemz

Skrevet
Ene venninna mi hadde mensen hele tia hu. åsså fikk hu nesten plutselig bare en unge i fanget lixom! Men trukke det er sånn innmari vanelig da!!

Klemz

Ja,det er nå en 4 mnd siden jeg evnt skulle ha vært uheldig da,jeg bare synes det er så rart at magen har est sånn på en så rar måte. Nei,jeg vet det er veldig sjeldent å ha mens og være gravid. Jeg husker jeg tok testen før jeg fikk mensen,men husker ikke helt eksakt hvor mye før,men da har jeg tatt den for tidlig,men jeg er vel sikkert ikke gravid da,håper ikke det iallefall :)

skal ta en ny imorgen..men lurer fortsatt på om det er vanlig å legge på seg bare rundt magen så mye? det er vel det kanksje,synes bare den er så rar

Skrevet

Kan vere intolleranse mot matvarer eller andre ting. Trenger ikkje nødvendigvis å vere graviditet. Bestill time hos legen viss du fortsetter å lure.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Ja,det er nå en 4 mnd siden jeg evnt skulle ha vært uheldig da,jeg bare synes det er så rart at magen har est sånn på en så rar måte. Nei,jeg vet det er veldig sjeldent å ha mens og være gravid. Jeg husker jeg tok testen før jeg fikk mensen,men husker ikke helt eksakt hvor mye før,men da har jeg tatt den for tidlig,men jeg er vel sikkert ikke gravid da,håper ikke det iallefall :)

skal ta en ny imorgen..men lurer fortsatt på om det er vanlig å legge på seg bare rundt magen så mye? det er vel det kanksje,synes bare den er så rar

Du har jo ikke tatt den for tidlig. Med at jeg sa du skulle ta den når du forventet mens eller etter mente jeg den måneden du skulle blitt gravid. Om du er 4 mnd på vei hadde den slått ut når som helst.

Skrevet
Du har jo ikke tatt den for tidlig. Med at jeg sa du skulle ta den når du forventet mens eller etter mente jeg den måneden du skulle blitt gravid. Om du er 4 mnd på vei hadde den slått ut når som helst.

Ok :),jeg tok den i måneden da jeg forventet det,men da 1 uke eller noe mer før jeg ventet mens,trodde det var for tidlig,da har jeg misforstått,jeg har iallefall kjøpt en ny idag som jeg skal ta senere,da får jeg nå se resultatet. Kanksje det er matintolleranse eller noe annet,jeg aner virkelig ikke,har bare mye vondt i magen og at den føles tyngre å bære.

Skrevet

Hvis du tok testen i uke før forventet mens i den syklusen du tror du har blitt gravid (altså for 3-4 mnd siden), har du nok testet for tidlig.

Nå mister jo de fleste mensen når de blir gravide, men jeg hadde nok tatt en test hvis jeg hadde vært usikker.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Sorry, leste feil, trodde du hadde testet nå nylig. Er nok lurt å ta en test til da ja.

Skrevet
Sorry, leste feil, trodde du hadde testet nå nylig. Er nok lurt å ta en test til da ja.

Nå er jeg lettet,testen var negativ :) så da er det en annen grunn til at den føles rar og stor... :frustrert::)

Skrevet

Ja magen kan jo ese ut av mange grunner....Kan hende du har matintoleranse. Det er hvertfall noe av symptomene du beskriver. Har det nemlig selv. Men hvis ikke det er problemet, hadde jeg tatt en titt på matvanene, så kanskje du finner svaret. Den typen fedme som er farligst er når man kun får stor mage...

Skrevet (endret)
Ja magen kan jo ese ut av mange grunner....Kan hende du har matintoleranse. Det er hvertfall noe av symptomene du beskriver. Har det nemlig selv. Men hvis ikke det er problemet, hadde jeg tatt en titt på matvanene, så kanskje du finner svaret. Den typen fedme som er farligst er når man kun får stor mage...

Ja,jeg må ta å lese om matintoleranse,jeg visste ikke at det hadde slike symptomer som jeg beskrev,også har jeg aldri hatt så stor mage før. Men jeg spiser ganske normalt,spiser sjeldent chips,sjokolade osv...eneste at det har blitt litt mye alkohol de siste månedene,det er fælt å si det men det var fortrenging av en stor sorg :tristbla: bare meg og min søster som har hverandre nå og livet er grusomt av og til....så det ble sånn

pluss at jeg drikker stor mengder zero cola hver dag...

Kanskje det er grunnen til at jeg har est ut...jeg vet at magefedmen er farlig...skal gå til legen snart,da skal jeg spørre om dette også...takk for svar og råd gizmoo :)

Endret av crushin2006
Skrevet

Det var sprøtt at du har slitt med uvanlig stor og esende mage i det siste, for det har nemlig jeg også og derfor tittet jeg inn her nå for å se om det finnes en årsak til hvorfor....

For 2 uker siden var jeg hos legen og tok blodprøver for å se om jeg kanskje hadde fått gluten allergi eller matintoleranse. I går kom svaret, og d var ingen av delene. Skikkelig frustrerende da jeg har slitt med magen i snart 3 mndr. Har prøvd "alt" men ingenting hjelper. Magen min har alltid vært flat og fin, men nå føler jeg at den står ut som en ballong! Mamma så magen min og brøyt ut med at d var en skikkelig gravid-mage og lurte på om d var barnebarn på vei! Ettersom jeg går på piller så skal d være utelukket, men nå er jeg så ekstremt oppgitt og vurderer sterkt å ta en clear blue test... Kan jo hende en glemt pille er årsaken.

Uansett, håper du finner en løsning du også :) Er så frustrerende å gå rundt å føle seg uvel og tjukk!

Skrevet (endret)
Det var sprøtt at du har slitt med uvanlig stor og esende mage i det siste, for det har nemlig jeg også og derfor tittet jeg inn her nå for å se om det finnes en årsak til hvorfor....

For 2 uker siden var jeg hos legen og tok blodprøver for å se om jeg kanskje hadde fått gluten allergi eller matintoleranse. I går kom svaret, og d var ingen av delene. Skikkelig frustrerende da jeg har slitt med magen i snart 3 mndr. Har prøvd "alt" men ingenting hjelper. Magen min har alltid vært flat og fin, men nå føler jeg at den står ut som en ballong! Mamma så magen min og brøyt ut med at d var en skikkelig gravid-mage og lurte på om d var barnebarn på vei! Ettersom jeg går på piller så skal d være utelukket, men nå er jeg så ekstremt oppgitt og vurderer sterkt å ta en clear blue test... Kan jo hende en glemt pille er årsaken.

Uansett, håper du finner en løsning du også  :)  Er så frustrerende å gå rundt å føle seg uvel og tjukk!

Hei Maia,

huff ja,det er skikkelig frustrerende,jeg var heldigvis ikke gravid,alikevel står den ut som en skikkelig ballong som aldri før,spesielt den siste måneden,den er vond og rar og jeg brekker meg,det er fælt, spesielt å gå rundt å føle seg tjukk som du sier....hvis du óg lurer på om du kan være gravid hadde jeg tatt en test sånn som jeg gjorde,så er du sikker.... :)

Jeg satte meg på treningssykkelen idag,føler meg litt tjukk ellers også selv om jeg har normalvekt,eneste er magen som ikke har normal vekt(da målt før magen este ut),det har jeg målt,livvidde og ratio greiene :frustrert: nå skal jeg gå til legen å få sjekket om jeg kan ha matintoleranse siden gizmoo på siden her sa at hun hadde det og at mine symptomer var som hennes...

Håper vi finner ut av dette her,du og jeg,skikkelig ubehagelig dette her :sur::)

Endret av crushin2006
Skrevet

Da tok jeg testen og den var negativ... Neste steg nå er da gynekolog for å utelukke eventuelle cyster. Hørt skrekkhistorier om folk som har operert bort cyster fulle av væske som har skapt ubehag. Så mulig d er roten til alt vondt. Hold meg oppdatert på hva du finner ut da :)

Skrevet
Da tok jeg testen og den var negativ... Neste steg nå er da gynekolog for å utelukke eventuelle cyster. Hørt skrekkhistorier om folk som har operert bort cyster fulle av væske som har skapt ubehag. Så mulig d er roten til alt vondt. Hold meg oppdatert på hva du finner ut da  :)

Ok,det var kanskje det du håpet óg?

Huff,cyster er ikke noe kjekt å tenke på,vi får holde hverandre oppdatert ja :) ,vi skal jo begge til lege snart, så håper det kommer noe svar...:)

Skrevet

Ja, må innrømme at jeg håpet veldig på positivt utslag, men ikke denne gangen nei :grine:

Skrevet
Ja, må innrømme at jeg håpet veldig på positivt utslag, men ikke denne gangen nei  :grine:

Kjipt da,det må gå bedre neste gang! stå på ;) en dag får du den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...