Arwen Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Noen som kan anbefale meg et kattepensjonat i Oslo-området? Jeg har to katter, er burene store nok til at de kan ha ett sammen?
liv Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Er vel ingen i Oslo By men det er sikkert noen i området rundt. Vi hadde ingen god erfaring med Strømmen Kattepensjonat, så styr unna der om du kan.
Arwen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 OK. Jeg er redd vi ikke finner noe pensjonat som vil ta imot kattene våre uansett. De ble aldri grunnvaksinert, men fikk vaksine som skal tas årlig i november. Dyrlegen sa at da hadde de fått det de skulle, men burde kanskje grunnvaksinert de da. Veldig min skyld siden jeg var så sent ute men...
Arwen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2007 Det er egentlig uaktuelt... jeg slipper ikke inn fremmede her.
Arkana Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Det er ingen godkjente kattepensjonat i selve Oslo. Vi har brukt Standal flere ganger og er veldig fornøyd med dem. De har litt større bur som jeg har sett har vært brukt til to katter. Alle pensjonatene krever uansett vaksinasjon, og det skulle også bare mangle, jeg vil ikke sende kattene mine et sted hvor de kan risikere å bli smittet av andre. Grunnvaksinering tar ikke mer enn 3-4 uker, har dere ikke tid til det?
Arwen Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2007 Jo, men jeg trodde det var noe de måtte få som kattunger jeg. Skal sjekke det opp. Ser bare ut som om resten av pensjonatene kun krever at de har vært vaksinert i løpet av de siste tolv månedene. De er jo vaksinert. Skjønner bare ikke hvorfor dyrlegen sa at grunnvaksinen ikke var så viktig bare de fikk den ene :klø: Så på det på nesodden, litt langt å reise, men de fjerner de veggen mellom to bur hvis kattene skal sitte sammen. Da har de hvertfall litt plass.
Arkana Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Neida, grunnvaksinering kan gjøres når som helst. Det er to vaksiner som tas med 3-4 ukers mellomrom. Endret 6. mars 2007 av Arkana
onyx Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Nå er dette helt OT, men jeg har aldri hatt katten min på pensjonat i Norge... Sitter kattene i bur? Hvor store er de burene? De har vel bevegelsesmuligheter? luftegård?
Arkana Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Nå er dette helt OT, men jeg har aldri hatt katten min på pensjonat i Norge... Sitter kattene i bur? Hvor store er de burene? De har vel bevegelsesmuligheter? luftegård? ← Ja, de har et bur de er i mesteparten av dagen. Der har de mat og kattedo, og som oftest en plattform de kan sitte på for litt oversikt. Vi pleier også å ha reiseburet inni, slik at de har et sted de kan være for seg selv. Burene varierer litt i størrelse, jeg vet ikke akkurat hvor store de er. Hver dag blir burene vasket og ordnet, da får katten(e) gå løs i rommene, det er klatrestativer og leker som de kan kose seg med, og de blir børstet og kost med. Noen kattepensjonat har små luftegårder, dvs at hvert bur har en egen utgang til en liten plass de kan være på. Å være på kattepensjonat er uansett kun for en begrenset tidsperiode, og det vil aldri bli som å være hjemme hos seg selv. Hvis du ikke liker at katten skal være i et bur det meste av dagen må du nok heller betale mer for at noen skal komme hjem til deg (Passeriet tar 250 kroner for ett besøk om dagen).
Arwen Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2007 Vurderer veldig her nå. Synes nemlig burene ser så små ut. Kanskje de har det bedre her hjemme hvis vi får noen til å stikke innom og passe på at de har mat/vann. Skal jo uansett sette inn kattedør her. Må bare finne ut om noen er hjemme, er midt i fellesferien.
Arkana Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 De trenger jo ikke å bli sett til hver dag. Vi har en nabo som ser til våre katter når vi er borte (og vi passer hennes når hun er borte). Noen ganger, spesielt i ferier, er hun også borte noe av den samme tiden som oss, og da kan det gå 2-3 dager mellom besøk for kattene våre. Men med godt fylte mat- og vannskåler, og vi setter inn en ekstra kattedo, så går det bra. Mammas katt har kattedør og hun er hjemme i opp til 4-5 dager helt uten tilsyn. Hun har nok av mat og vann, og går uansett ut for å gå på do og vår/sommer/høst er hun uansett ute det meste av døgnet. Det går også helt fint.
onyx Skrevet 6. mars 2007 #13 Skrevet 6. mars 2007 Ja, de har et bur de er i mesteparten av dagen. Der har de mat og kattedo, og som oftest en plattform de kan sitte på for litt oversikt. Vi pleier også å ha reiseburet inni, slik at de har et sted de kan være for seg selv. Burene varierer litt i størrelse, jeg vet ikke akkurat hvor store de er. Hver dag blir burene vasket og ordnet, da får katten(e) gå løs i rommene, det er klatrestativer og leker som de kan kose seg med, og de blir børstet og kost med. Noen kattepensjonat har små luftegårder, dvs at hvert bur har en egen utgang til en liten plass de kan være på. Å være på kattepensjonat er uansett kun for en begrenset tidsperiode, og det vil aldri bli som å være hjemme hos seg selv. Hvis du ikke liker at katten skal være i et bur det meste av dagen må du nok heller betale mer for at noen skal komme hjem til deg (Passeriet tar 250 kroner for ett besøk om dagen). ← Ok, bare lurte på hvordan det var. Det er ikke slik på det kattepensjonatet jeg bruker, men så er det heller ikke i Norge.
Arwen Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2007 De trenger jo ikke å bli sett til hver dag. Vi har en nabo som ser til våre katter når vi er borte (og vi passer hennes når hun er borte). Noen ganger, spesielt i ferier, er hun også borte noe av den samme tiden som oss, og da kan det gå 2-3 dager mellom besøk for kattene våre. Men med godt fylte mat- og vannskåler, og vi setter inn en ekstra kattedo, så går det bra. Mammas katt har kattedør og hun er hjemme i opp til 4-5 dager helt uten tilsyn. Hun har nok av mat og vann, og går uansett ut for å gå på do og vår/sommer/høst er hun uansett ute det meste av døgnet. Det går også helt fint. ← Ja, holder kanskje med hver tredje dag. Jeg er bare så redd for at de ikke gidder komme hjem når vi ikke er her, men de er vel mer opptatt av mat og et tørt sted å sove enn av oss egentlig
Gjest :)Forbannet:( Skrevet 6. mars 2007 #15 Skrevet 6. mars 2007 Vet det er et lite stykke unna, men denne er bra. Feiring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå