Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er et stort spørsmålstegn akkurat nå!

Det har seg slik at jeg har datet en mann nå i litt over en måned. Alt har stemt med han, og jeg virkelig elsker å være sammen med han. Det har vært like før jeg har sagt til han at jeg er glad i han..

Men så finner jeg ut at han har løyet til meg om jobben sin og hva han virkelig driver med...

Hvordan håndterer jeg dette? Det har ganske stor betydning for min del, siden jeg startet dette med premisser om total ærlighet, og han var enig.. Allikevel viser det seg at han har løyet!

Det verste er at det han jobber/jobbet med er kanskje ikke legitimt heller...

Han får en sjanse til å forklare seg for meg ikveld, da ønsker jeg alle kortene på bordet.. Men hvordan hadde dere reagert når dere fant ut at dere startet et forhold på falske premisser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde nok blitt VELDIG skeptisk om han hadde løyet om noe slikt. Ei jeg kjente var sammen med en person som tok på seg arbeidstøy og gikk på jobb som håndveker hver dag - mens han i virkeligheten var notorisk kriminell og ble tatt med blant annet stjålne våpen i bilen... Helt sprøtt; kjæresten ble ikke akkurat glad da hun fikk vite dette, og man risikerer å bli blandet inn selv også.

Klart, ikke alltid det er så drøyt som over her, men det er uansett veldig veldig rart å lyve om jobben sin. Jeg hadde mistet all tillit til kjæresten min om han løy om noe såpass viktig.

Skrevet

Tror du det er noe kriminelt?

Jeg hadde blitt meget skeptisk! Hva annet er det han ikke tør eller vil fortelle tro..

Skrevet

Når jeg klikket meg inn på denne tråden hadde jeg tenkt å si noe som om at man ikke er nødt til å fortelle hverandre alt og fortid er fortid. Men det ble litt annerledes når jeg oppdager at dette skjer i nåtid... Jeg ville iallefall krevd en god forklaring og tatt standpunkt til resten etterpå!

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du at vi kan maskere lukten av søppel når du først har kjent det selv?

" Jeg vil date basert på ærlighet", og så oppdager du at det eksisterer ikke!

Need I say more! Ikke svar meg! Tenk!!!!!!

Skrevet

Hva jeg hadde syns, tenkt og ment om det hadde kommet veldig an på hva slags og hvor god forklaring han hadde kommet med.

Det er helt klart ingen god start når det første man gjør er å lyve.

Gjest Gjest
Skrevet
Det verste er at det han jobber/jobbet med er kanskje ikke legitimt heller...

Han får en sjanse til å forklare seg for meg ikveld, da ønsker jeg alle kortene på bordet.. Men hvordan hadde dere reagert når dere fant ut at dere startet et forhold på falske premisser?

Hvis han tjener særdeles godt på sine jobber i gråsonen, ville jeg ikke brydd meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg snakket med han...Han hadde god forklaring, men det var fortsatt noen ting som jeg følte han unnlot å fortelle meg, selv om jeg spurte direkte...Eller rettere sagt nektet han for ting som virker litt usannsynlige for meg..

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre..Jeg er blitt glad i denne mannen på den korte tiden vi har kjent hverandre, men jeg vet ikke om jeg tør begi meg ut på en usikker vei hvor hva som helst (faktisk hva som helst!!) kan skje..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis han tjener særdeles godt på sine jobber i gråsonen, ville jeg ikke brydd meg.

Penger er ikke alt her i verden! Integritet, ærlighet, god selvfølelse, bra helse...Penger forsurer bare livet, jo mer du har, jo mer ødelegger de!

Skrevet
Nå har jeg snakket med han...Han hadde god forklaring, men det var fortsatt noen ting som jeg følte han unnlot å fortelle meg, selv om jeg spurte direkte...Eller rettere sagt nektet han for ting som virker litt usannsynlige for meg..

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre..Jeg er blitt glad i denne mannen på den korte tiden vi har kjent hverandre, men jeg vet ikke om jeg tør begi meg ut på en usikker vei hvor hva som helst (faktisk hva som helst!!) kan skje..

Jeg hadde skygget banen. Hvis han driver med lyssky affærer, så er sjansen store for at du må lyve for han etterhvert (til familie, venner etc)

Og hvordan ser du på en fremtid sammen med en som tar lett på loven..? Da tenker jeg spesielt hvis dere får barn.

Gjest Gjest
Skrevet

"Hotel Cesar" unfolding! Norsk lidenskap på sitt beste og Verste!

Gjest Gjest
Skrevet
Penger er ikke alt her i verden! Integritet, ærlighet, god selvfølelse, bra helse...Penger forsurer bare livet, jo mer du har, jo mer ødelegger de!

Har man nok penger, har man råd til å være ærlig og ha integritet. Det gir igjen god selvfølelse og bra helse. Trådstarter bør virkelig ikke ta dette så nøye. Hun sier jo han er en ålreit kar. Da er det sikkert bare sleipinger han snyter likevel.

Gjest Gjest
Skrevet
Quote/Hvis han tjener særdeles godt på sine jobber i gråsonen, ville jeg ikke brydd meg./EndOfQuote

Hva om hans "Jobb" innebar å transportere lik som han hadde ekspedert inn i mellom permisjoner fra Berg "feriekoloni"! Nei vent! Ikke svar! Garbage is as garbage does! Idiot....

Tja... Norges mektigste mann, Helge Lund, er med å plyndre Angola for olje. Vi hyller ham og fråtser i Statoils inntekter. Så gir vi litt uhjelp for å vaske hendene.

Det kan trådstarter også gjøre. Hun bør ikke stille hamm for mange spørsmål. I stedet bør hun nyte pengene og være en god sjel i sitt eget miljø. Hun er da ikke hans barnepasser?

Gjest Gjest
Skrevet
Tja... Norges mektigste mann, Helge Lund, er med å plyndre Angola for olje.  Vi hyller  ham og fråtser i Statoils inntekter.  Så gir vi litt uhjelp for å vaske hendene.

Det kan trådstarter også gjøre.  Hun bør ikke stille hamm for mange spørsmål.  I stedet bør hun nyte pengene og være en god sjel i sitt eget miljø.  Hun er da ikke hans barnepasser?

Jeg gir blaffen i hvor mye penger han tjener!Mitt dilemma er at jeg er blitt for glad i han til å bare la han gå, men jeg er redd for at jeg kanskje kan bli involvert noe...Han er i bunn og grunn er bra mann som sliter litt for øyeblikket...

Gjest Gjest
Skrevet

Hva pokker vet du om at han er en "bra mann i bunn og grunn"! Du hadde vel neppe stilt spørsmålet ditt i utgangspunktet om du hadde vært så overbevist om hans noble intensjoner på tros av at han "sliter litt for øyeblikket"!

Gjest Ærlig bedrager
Skrevet

Ble mange gjester her. Jeg tar et nick.

Jeg gir blaffen i hvor mye penger han tjener!Mitt dilemma er at jeg er blitt for glad i han til å bare la han gå, men jeg er redd for at jeg kanskje kan bli involvert  noe...Han er i bunn og grunn er bra mann som sliter litt for øyeblikket...

Hør, hør! Dette er riktig holdning :) Gjør en konsekvensanalyse av hva han driver med. Om han (og du) kan bli tatt er det eneste spørsmålet du skal ha i hodet.

Alle sliter litt iblant. Han kommer seg nok opp igjen. Og når man er langt nede må man ta risiko og ta utradisjonelle grep. Så gjør man opp for seg når man er ovenpå igjen.

Bare kjør på. Dette kommer du ikke til å angre.

Skrevet

Kommer helt an på hva det er, og hvorfor han skjulte det. Er det feks noe folk flest ikke synes er greit å drive med, men som jeg synes er ok, så forstår jeg at han lyver om det, siden flertallet ville sett negativt på det, dersom han var ærlig. Dermed kan ikke han vite at jeg ville synes det var ok, før han ble kjent med meg, og da ville jeg hatt forståelse for løgnen, og ikke tatt den personlig. Men fortsetter han å lyve etter at han har lært mine grenser å kjenne, så hadde det på ingen måte vært ok.

Skrevet

Det er jo sikkert en grunn til at han har løyet også da... Kanskje han er flau over jobben sin og ville gjøre godt inntrykk? Men alt funka jo ikke etter planen når du oppdaget det da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig om jeg var deg. En venninne av meg var sammen med en "fantastisk" mann.

Helt til de ble lagt i bakken av politiet utenfor en bensinstasjon midt på dagen. Det visste seg at han var involvert i narkotika.

Siden han var såpass høyt i systemet var ikke dette noe man kunne "se" på ham eller livsførselen hans ellers.

Og mannen var grei han, så flott ut, var oppmerksom, og hadde de fleste kvalitetene vi gjerne ser etter. Bortsett fra at han forsynte maaange mennesker med med narkotika. da.

Gjest Ærlig bedrager
Skrevet

Røkke ble dømt for korrupsjon. Han er likevel folkets og ikke minst våre folkevalgtes store helt. Gjør man mye godt, veier det opp for det dårlige.

Vær realistisk, ikke naivt idealistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...