Gå til innhold

Dårlig selvtillit

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært sammen en gutt i ca en måned nå. vi har det kjempefint sammen, har også hatt det bra seksuelt helt til nå. Jeg har store problemer med å snakke om sex, takler det ikke i det hele tatt. Og det har etterhvert blitt et ganske stort problem. Han sa han forstod det før, men det bedrer seg ikke og nå forstår han ikke like godt lenger. Og det skjønner jeg veldig godt, det å kunne prate ordentlig om det er jo kjempeviktig. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal lære meg å bli bedre på det? Jeg prøver hardt, men det går bare ikke. Og det blir bare verre og verre for nå er på en måte både han og jeg vant til at det går ikke å snakke om det.

I tillegg er jeg kjempedårlig til å ta initiativ og kontroll. Nå har sex blitt "skummelt", jeg føler hele tiden ett press, og føler at dette bryter meg ned psykisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En måned? Tror ingen av oss var særlig komfortable med å snakke om sex før etter et halvårs tid eller noe slikt etter vi ble sammen, og det på tross av at vi hadde vært på fløteren i et par måneder før det.

Men hva med å skrive til hverandre, chatte, eller snakke indirekte (snakke om filmer, bøker osv)? Tror det var til stor hjelp for oss.

Gjest Gjest
Skrevet

I følge han er visst det et problem. Han er veldig åpen om alt som har med sex å gjøre, og det var kjempedeilig i begynnelsen, alt som hadde med sex var på en måte så naturlig. Men nå forventer han at jeg skal være like åpen og det klarer jeg ikke.

Og det at jeg er så dårlig på å ta kontrollen gjør det ikke akkurat noe bedre. Men jeg får bare mer prestasjonsangst og føler mer press nå når jeg har det hengende over meg. Og det at han tror at å gi meg håndjern når vi skal ha sex gjør ting lettere for meg, hjelper ikke akkurat så mye :forvirret:

Skrevet

Det kan nok virke som om kjæresten din er litt for ivrig.. Han burde vist mer tålmodighet med deg ettersom du nå føler et visst press når dere skal ha sex.

Dere er også ganske "nye" sammen og jo før man tør å åpne seg jo bedre. Jeg ventet i 2,5 år på å få kjæresten min til å åpne seg for meg men måtte til slutt gi opp. Vi har nå funnet oss nykjæreste på hver vår kant og begge er lykkelige :)

Åpenhet og ærlighet er det viktigste som er i et forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...