Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Antinaiva
Skrevet

Har tidligere lest et sted at det kan ligge i genene om en fyr er utro eller ei.

Jeg er av den paranoide typen, og dette er da en ting som har brent seg litt fast hos meg.

Så da jeg nylig fikk vite at faren til typen min var utro mot hans mor, ble jeg jo livredd!! Typen min har aldri vært utro i tidligere forhold og sier at det er noe han er sterkt i mot, han innrømmer muligheten for å treffe andre som på et tidspunkt kan virke mer interessante enn kjæresten, men sier at han da har kontroll nok til vente og gjøre det slutt før han ev. går videre med en annen.

Jeg vil jo gjerne stole på dette, da...

Snakka med en kamerat og han sa at oppdragelsen har mer å si og typen min har ikke vokst opp med sin far (nettopp p.g.a. utroskapen)...

Hva tror dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi tar alle våre valg, og skulle han være utro er det det han valgte å gjøre. Jeg tror ikke det har noe med genene å gjøre. Kanskje noen har prøvd seg på den, for å slippe lettest mulig unna.

Gjest Gjest
Skrevet

Mine foreldre har vært ekstremt trofaste mot hverandre, selv etter at de ble skilt.....

Jeg vil absolutt hevde at jeg er sterkt preget av deres holdninger og eksempler på hvordan man skal respektere hverandre selv om man er rykende uenig, har forskjellige mål med livet, har andre beilere, og rett og slett ikke kan leve sammen.

Men slike holdninger erverver man gjennom lærdom og erfaring, ikke arv.

Skrevet

Tja...utroskap kan jo skyldes ørten forskjellige grunner, så er det er ikke akkurat lett å forske på det.

Impulskontroll og sensasjonssøking er til en viss grad arvelig, og disse trekkene henger sammen med blant annet utroskap.

Men uansett så har nok gener minimalt å si, det er altfor mange andre faktorer som påvirker hvorvidt man er utro eller ikke.

Gjest Håil Brillan
Skrevet

Jeg mener det definitivt ikke er arvelig betinget alene. Er det noen likheter her så er de tilfeldige.

Utroskap kan som en skrev her tidligere skyldes mange forhold, men jeg mener det først og fremst skyldes mangel på moral og evne til å ha empati med sin kjæreste.

Utroskap er forkastelig. Kan aldri forsvares, bare fordømmes.

Grunnen til det er at utrospkap er så til de grader viljestyrt. Du har et valg, og velger feil. Så enkelt er det.

Er forholdet helt på felgen og ikke reparerbart, så gå ut av forholdet du er i. Først da kan du knytte nye kontakter og forbindelser. Ikke begynn med det når man fremdeles er i et forhold. Det er bare fishy.

Håil Brillan :)

Gjest Antinaiva
Skrevet

Så han kan like gjerne ha arva ikke-spenningssøkende gener av sin mor da??

Han er ikke akkurat av den typen som søker action hele tida, er heller en veldig rolig fyr. Sist vi var på fest så sa han at han gleda seg bare til å komme hjem og legge seg i senga sammen med meg, for det var så koselig...

Det er skummelt hvor påvirka jeg kan bli av å lese sånt altså!! Han har alltid vært til å stole på, og nå etter nyheten om hans far ser jeg på ham og plutselig ser jeg bare en potensiell utro drittsekk!! Overdriver litt nå, altså.

Skrevet
Så han kan like gjerne ha arva ikke-spenningssøkende gener av sin mor da??

Han er ikke akkurat av den typen som søker action hele tida, er heller en veldig rolig fyr. Sist vi var på fest så sa han at han gleda seg bare til å komme hjem og legge seg i senga sammen med meg, for det var så koselig...

Det er skummelt hvor påvirka jeg kan bli av å lese sånt altså!! Han har alltid vært til å stole på, og nå etter nyheten om hans far ser jeg på ham og plutselig ser jeg bare en potensiell utro drittsekk!! Overdriver litt nå, altså.

Du overdriver nok litt ja :)

Det er meget sannsynlig at han er veldig imot utroskap fordi han selv led pga det som barn. I hvert fall når han sier det selv. Stol på han du.

Gjest Antinaiva
Skrevet

Jeg skal nok stole på ham ja... :ler:

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...