Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ER så lei konseptet pen flinkisjente ved piano. Først så var det ei utenlandsk ei, så ser selvfølgelig plateselskapene at dette er noe de må selge inn her på berget også. Så nipromoterer de hun Larsen tøtta og hun andre (hun mørke) og nå kommer de på samlebånd tenker jeg.

.. De er sikkert flinke og ja de er så søte atte, men god så gudsjammerlig kjedelig det er. :sur:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Hvem er det her?

Noe jeg ikke hat fått med meg..

Gjest Blanca
Skrevet

Marit Larsen, Katie Melua, Elvira Nikolaysen; jeg regner med det er disse du mener? Ikke min type musikk heller, blir for kjedelig, søtt og forutsigbart for min del. Men folket vil ha det, så da kjører jo selvfølgelig plateselskapene på.

Gjest Gjest 1
Skrevet

Norah Jones? Ingrid Bjørnov fra Dollie De Luxe? Er det ikke like ille med gitarjentene da, de som absolutt skal ha en kassegitar hengende over sin mage slik at de nesten forsvinner på scenen?

Gjest Tweek
Skrevet

KJedelig musikk i lengden men jeg likte en marit larsen sang, men eller så er jo dette trøttenes musikk :(

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er stor forskjell på flinke jenter ved piano, da. Sammenlign Marit Larsen med Tori Amos f.eks.

Skrevet
Ingrid Bjørnov fra Dollie De Luxe?

Ingrid Bjørnov kan ikke sammenlignes med de andre som er nevnt her, synes jeg. Hun er jo i en helt annen kategori og vil vel sikkert være det også.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Samtlige av disse jentene har vel Tori Amos som sitt store forbilde, og har sikkert en drøm om å bli som sitt store idol, i litt mindre skala. Jeg synes singer-songwriter tradisjonen er drepende kjedelig og uinspirerende. Ane Brun tar vel kaka. Mannfolk i samme sjanger er minst like kjedelig. Det er utrolig langt mellom de gode melodiene. Musikalske mennesker burde spille i band, og få noe å bryne seg på som kanskje resulterer i kvalitet.

Gjest Tweek
Skrevet

Ane brun er det kjedeligste kvinnemenneske jeg kan tenke meg, hun er så grå mus og minner mer om ei skikkelig gammeldags 80 åring :(

Men lifte me med madrugada er fin, der hun er med.

Skrevet

Jepp, denne tråden bekrefter det: musikksmak er en subjektiv greie.

Jeg for min del liker denne type musikk. Elton John er en mann med piano og liker det også.

Andre mennesker liker bråk og kaller det musikk.

Gjest *Magica*
Skrevet

Hva vil dere egentlig med denne tråden? Stoppe kjeften på Ane Brun og Marit Larsen?

Jeg hater moderne jazz, men jeg gidder da ikke lage usj-så-fælt-det-er-tråder om det. Ulik smak må være lov.

Skrevet
Hva vil dere egentlig med denne tråden? Stoppe kjeften på Ane Brun og Marit Larsen?

Jeg hater moderne jazz, men jeg gidder da ikke lage usj-så-fælt-det-er-tråder om det. Ulik smak må være lov.

Moderne jazz er en musikk du kan oppsøke om du skulle ha et ønske om å høre den. Det er heller ikke så mye artistene som plateselskapene jeg iriterer meg på. De hekter seg på en idè og så spyr de ut likelydende artister som de dytter på deg i radio, tv, på kjøpesentere, i heisen m.m. De har så stor markedsmakt at de kan hindre andre artister enn de få de ønsker å satse på å slippe fram.

Det blir svært ensrettet, glatt og monotont. Det fortrenger mangfold og kreativitet.

• Liker 1
Gjest DyneTryne
Skrevet

Vanessa Carlton som spiller piano på full guffe gjennom gatene. :hoho:

Skrevet
Marit Larsen, Katie Melua, Elvira Nikolaysen; jeg regner med det er disse du mener? Ikke min type musikk heller, blir for kjedelig, søtt og forutsigbart for min del. Men folket vil ha det, så da kjører jo selvfølgelig plateselskapene på.

Det kan vel diskuteres om det er folket som vil ha det og at derfor selger plateselskapene som selger det, eller om det er plateselskapene som selger det inn og at folket derfor kjøper det. Bransjen blir dominert av svært få dominerende plateselskaper. De styrer i betydelig grad hva som spilles på radio og hva som vises på tv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det verste jeg vet. Høres ut som at de holder på å dø med den jamringen. Lift me er en av det verste jeg noensinne har hørt. Og Katie Melua, da. :kvalm:

Skrevet

Hvorfor er det alltid jenter som er irriterende når de gjør noe?

Jeg har til gode å se en tråd om menn som spiller piano og i kraft av det er irriterende. Eller hva med menn med gitar? Eller mannlige værmeldere? For ikke å snakke om de kjempeirriterende mannlige bedriftslederne, som kanskje til og med er unge og pene.

Av og til høres det ut som om det å være mann å gjøre noe er normalsituasjonen, og når en dame gjør det samme så er hun et avvik eller prøver å gjøre seg til eller noe slikt.

Herregud... jenter som spiller piano og er dyktige musikere, må da kunne gjøre det, og satse på det de er flinke til, uten å måtte ta hensyn til at noen tydeligvis kan bli irritert av at det på et tidspunkt er "så mange av dem".

Gjest DyneTryne
Skrevet

Gitarmannen Ali Fuentes er grusomt irriterende, sammen med han værmelderen på NRK med pekestokken.

Skrevet (endret)

De nye gitarkameratene er minst like irriterende som pianojentene, og av værmenn synes jeg han lissomkjekkasen i TVN er forferdelig irriterende og fæl. Så full likestilling mellom kjønnene i irriterende-kategorien for min del! :ler:

Endret av Lilith
Skrevet

Jeg synes ikke jenter som spiller piano og synger utmerker seg med å være spesielt irriterende. Foretrekker helt klart jenter med talent foran jenter som ikke hverken kan synge eller spille, men får platekontrakt fordi de ser bra ut.

*høre på Norah Jones*

Skrevet
Hvorfor er det alltid jenter som er irriterende når de gjør noe?

Av og til høres det ut som om det å være mann å gjøre noe er normalsituasjonen, og når en dame gjør det samme så er hun et avvik eller prøver å gjøre seg til eller noe slikt.

Enig! :klappe:

Skikkelig nedtur å høre alle jentene her som rakker ned på andre mennesker pga

kjønn.

Noen som sa at likestillinga er oppnådd?

:tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...