Joggebukse Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Så, hvordan er det egentlig? Jeg er helt grønn, det lover jeg. Så hvis noen kan forklare meg hvordan å gå fram i forhold til å ta ut penger fra VISA-kort i utlandet, så ville jeg vært ekstremt glad. Gebyrer, osv..
Titta Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 De har da minibanker i Irland også, så du gjør det på samme måte som her hjemme. Ikke noe hokus pokus liksom. Gebyrer er helt umulig for oss å svare på uten å vite hvilken bank du bruker, og om det er et debit eller kredittkort. Men generelt sett er det vanlig med valutapåslag, ofte på 1,75%, og utover det et eventuelt gebyr. Noen banker er gebyrfrie (med unntak av valutapåslaget) mens andre tar gebyrer som fort kan bli 30-40 kr per uttak. Ring/send en epost til banken din så får du nok svar på hva som gjelder for ditt kort.
Gjest _Leela_ Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Lønner seg vel ellers å betale mest mulig med VISA kortet i utlandet (altså i butikker, hoteller osv) da du får en bedre valutakurs og slipper uttaksgebyr.
Meaty Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Irene kaller det forøvrig "Hole in the wall", i tilfelle du trenger å spørre etter en. (minibank altså!)
Dizzy Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Irene kaller det forøvrig "Hole in the wall", i tilfelle du trenger å spørre etter en. (minibank altså!) ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå