Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, hvordan er det egentlig?

Jeg er helt grønn, det lover jeg.

Så hvis noen kan forklare meg hvordan å gå fram i forhold til å ta ut penger fra VISA-kort i utlandet, så ville jeg vært ekstremt glad.

Gebyrer, osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har da minibanker i Irland også, så du gjør det på samme måte som her hjemme. Ikke noe hokus pokus liksom.

Gebyrer er helt umulig for oss å svare på uten å vite hvilken bank du bruker, og om det er et debit eller kredittkort. Men generelt sett er det vanlig med valutapåslag, ofte på 1,75%, og utover det et eventuelt gebyr. Noen banker er gebyrfrie (med unntak av valutapåslaget) mens andre tar gebyrer som fort kan bli 30-40 kr per uttak.

Ring/send en epost til banken din så får du nok svar på hva som gjelder for ditt kort.

Gjest _Leela_
Skrevet

Lønner seg vel ellers å betale mest mulig med VISA kortet i utlandet (altså i butikker, hoteller osv) da du får en bedre valutakurs og slipper uttaksgebyr.

Skrevet

Irene kaller det forøvrig "Hole in the wall", i tilfelle du trenger å spørre etter en. (minibank altså!)

Skrevet
Irene kaller det forøvrig "Hole in the wall", i tilfelle du trenger å spørre etter en. (minibank altså!)

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...