Hulder Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Vi skal ha vinterbryllup hvor vielsen skal foregå ute på fjellet. På grunn av dette begrenser utvalget i brudebuketter seg en del. Buketten vil vel kunne holde seg bra selv med minusgrader den tiden vi er ute, men vil vel visne så fort vi kommer inn? Hva kan vi gjøre? Blir alternativet å ha to buketter (en til utendørs og en innendørs) eller finnes det blomster som tåler kulden og varmen? Andre forslag? Forslag mottas med takk!
Gjest Elinida Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Kusinen min hadde dette problemet, og fikk en utrolig fin løsning av blosterdekoratøren som hjalp henne. Istedet for en "tradisjonell" blomsterbukkett, fikk hun en nydelig bukett med blomster av sølvtyll, edelgran-kvister og annen pynt i sølv og lysegrønt (som var fargene deres). Hun var litt skuffet over tanken med det samme, men når hun så et prøve-eksempel, var det ikke tvil hos henne. Jeg skal se om jeg får tak i henne i løpet av dagen så jeg kan gi deg et bilde! En annen mulighet er jo noe lignende dette: http://www.uptight-clothing.co.uk/Accessor...iesFrameSet.htm Hvis du derimot helst vil ha ekte blomster, kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg, så la oss håpe at en med mer kunnskap enn meg titter innom Endret 5. mars 2007 av Elinida
bes Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Vi giftet oss i februar i år. Det var kald ca - 10. Jeg hadde en nydelig bukett med ranunkler i hvitt og forskjellige rosafarger. Vi tok bilder ute i ca 1 1/2 time. Når vi kom til lokalet ble den satt i vase uten vann. Når vi kom til lokalet dagen etter var den fortsatt like fin. (og fortsatt uten vann) Hvis man er ute mye lenger så kan blomstene fryse og bli litt brune i kantene, men det skjedde ikke med min. Eller er det flere andre blomster som tåler litt kulde. Du kan høre i blomster butikken hva de anbefaler.
Hulder Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 Takk for gode forslag. Jeg vil gjerne se bilder! Han som skal lage buketten min foreslo faktisk en bukett uten blomster. Jeg er absolutt ikke fremmed for tanken da jeg ikke er spesielt jålete av meg og vil ha bryllupet litt utradisjonelt. Ellers har jeg tenkt på roser. Finnes det roser som tåler kulde godt?
-frøya- Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Det er ingen blomster som tåler kulde,men det betyr ikke at de dør med en gang de kommer ut i kulden! Så buketten vil hvertfall holde seg den stunden den trenger å holde
Gjest Elinida Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Hulder, beklager å skuffe deg, men de har ikke bildene digitalt, og vi fant heller ikke ut hvordan vi skulle greie å få scannet dem =(
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Har hørt om noen med allergi som har fått utrolig fine brudebuketter med silkeblomster. Der kan du få akkurat hva du vil og det ser veldig ekte ut... Dessverre har han jeg kjente kuttet ut butikken nå, men sikkert andre som evt kan hjelpe deg.
Hulder Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2007 He he ok; jeg formulerte meg litt dårlig. Det jeg mente var om det er noen vet om noen blomster som tåler å komme inn i varmen, etter å ha vært ute i kulden. 'Blomstermannen' sa nemlig at det var det mest kritiske. Elinida: Helt ok. Uansett tusen takk for at du prøvde!
øyenstikker Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har sett en utrolig fin og annerledes brudebukett, faktisk uten blimster. Ble så inspirert at jeg skal nesten ha lik, men med litt blomster i. (gifter meg på sommeren da:-)) Den var som en halv-kule (halv fotball), Var masse glassperler i midten og kvister og strå rundt. veeldig fin syns jeg. Syns og den passer veldig godt til vinterbryllup pga glassperlene. Syns det er tøft med bukett som tar igjen årstiden og jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå