Gjest Luci Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har så lyst på en katt! Egentlig har jeg lyst på en hund, men det er helt umulig, så jeg får legge det på hylla. Flyttet for megselv for noen mnd siden, og bor alene i en hybel på ca 30kvm. Er vant med både katt og hund hjemmefra, så det er utrolig tomt uten noen form for kjæledyr her. Vil vel av prinsipp ha en utekatt, for jeg tror katten har det best om den får løpe fritt, og rett bortenfor meg er det skogsområde den kan løpe i. Det er og bilvei her. Ikke motorvei, men slik at folk kommer til husene sine. Så vil jeg helst slippe å styre med kattesand og div. mer enn til den er husren. Men jeg er mest redd for at den ikke vil få det bra. Den får selfølgelig alt den trenger, men om den ikke trives, liksom. Jeg reiser iblandt hjem i helgene. Jeg kan jo ikke etterlate den her alene, så da måtte jeg i alle tilfeller tatt den med. Det tar en halvtime med buss/bil, og ca 2 timer med hurtigbåt. Er det for lenge for en katt å være i et sånt reisebur? Åhh, kom nettopp på at det sikkert ikke blir like lett om jeg reiser bort i helgene for å besøke venner. Å hva når jeg er ute i helgene, skal den være alene hele nettene? Og jeg studerer, så jeg er borte halve dagen. Hele hvis jeg møter noen i byen etter forelesning. Stakkars, den kan jo ikke være så mye alene. Spesielt ikke hvis den er utekatt, da må den jo ha noen som kan slippe den ut og inn. Orker ikke å bare gå ifra den ute eller inne å være borte en hel dag. Om det var en innekatt og den hadde kattesand hadde den nok blitt ensom uansett. Og to katter er totalt uaktuelt! Og på toppen av alt har jeg noe på gang med en fyr som er allergisk mot katter.. Hmm.. Dette skulle egentlig bli et innlegg der jeg søkte litt praktiske opplysninger, men nå ser jeg jo selv at det ikke går. Fikk system i tankene iallefall.. Får gå å kjøpe en gullfisk..
monikabrx Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 ja, livet blir lit tomt uten dyr.. Du får bli venner med naboene, og tilby deg å passe bikjene dems..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå