Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt har blitt utrolig tørt (og litt flisete) i vinter. Jeg innbiller meg at det er fordi det har vært ekstra kaldt. Har prøvd ulike hårkurer over lengre tid (både dyre og billige), og det gjør håret glatt og greit rett etter vasking, men ikke i lengden. Noen som har noen andre forslag som kan gjøre håret mindre tørt (og stygt)?

Gjerne noe som virker raskt og som ikke koster en formue. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg tror nok at det lureste er å få en klipp, hvis det er lenge siden sist. Kurer kan ikke reparerere hår som er slitt, bare lindre en stund, som du har opplevd.

Skrevet
Jeg tror nok at det lureste er å få en klipp, hvis det er lenge siden sist. Kurer kan ikke reparerere hår som er slitt, bare lindre en stund, som du har opplevd.

Men en hårklipp vil jo ikke gjøre håret mitt noe mindre tørt, vil det vel?

Gjest Deception
Skrevet

Det vil ta bort det som er tørt og flisete, og håret vil føles sunnere. Hvis du venter for lenge, vil det bare flise seg enda mer oppover i håret.

For tørrheten kan du bruke en kur, for eksempel All Soft Heavy Cream fra Redken. Men en kur vil aldri reparere det som er skadet.

Skrevet

Ok. Takk. :)

Æsj, jeg vil ikke klippe meg. Men du har nok rett, så da er det kanskje lurest. :)

Skrevet

Kerastase har en veldig bra hårkur for kjempetørt hår. Det er 5 små grønne tuber i en liten eske. Jeg tok den kuren, en gang i uken over 5 uker og merker stor bedring på håret mitt!

I tilllegg bruker jeg olje i håret mitt hver dag sånn at det ikke ser så tørt ut!

Gjest Deception
Skrevet

Den Kerastase-kuren du nevner, er ikke for tørt hår, men for slitt hår. Tørt hår trenger fuktighet og næring, slitt hår trenger gjenoppbyggende proteiner. Hvis man bruker proteiner på et hår som er tørt, kan håret bli enda tørrere.

Hvis du vil ha Kerastase, og har tørt hår, er Nutritive-serien det du skal bruke.

Skrevet

Deception høres ut som om hun har god peiling på dette! Jeg har også slitt med litt tørt og livløst hår, så dette var noen gode tips. Selv har jeg brukt en del naturlige skjønnhetstips for å ta vare på håret mitt, og en god oljekur gjør godt, synes jeg. Men er tuppene helt slitt, pleier det alltid å hjelpe å klippe litt. Bedre med litt kortere og sunnere hår, enn lange, slitte og tørre lokker!

Skrevet

Frisøren min brukte KMS Silk Sheen i mitt hår.. sjampo og balsam, er faktisk veldig fornøyd og skal ut og kjøpe når jeg får lønning.

Gjest Kardemomme
Skrevet

Hårkuren fra Silk Repair er fantastisk mot tørt hår.

Skrevet

Jeg har også hatt veldig tørt hår tidligere. Har brukt All Soft serien fra Redken, det har reddet mitt hår. Kurer det ca. 1 gang i uka med All Soft Heavy Cream. Funker kjempebra på mitt hår, og jeg slipper nå å klippe det så ofte (sparer til lengre hår akkurat nå).

Skrevet

Det som reddet mitt hår var riktig vitaminering. Jeg gikk til en sånn person som tar en hårmineralanalyse, og finner ut hva du mangler av vitaminer og mineraler. Det er snart et halvt år siden jeg begynte å ta vitaminer i henhold til hva hun sa, og det har gjort underverker for håret. Før jeg begynte med dette hadde jeg en knusktørr høysåte på hodet - alle krøllene mine var borte, og håret så rett og slett jævlig ut. Nå skinner det, krøllene har begynt å komme tilbake - jeg mister ikke noe hår lenger (mistet MASSE før), og håret har mer spenst og er tykkere. Hårmineralanalysen viste at jeg hadde en aluminiumsforgiftning i kroppen, og det er nok den som forsårsaket det elendige håret. Aluminium får man i kroppen gjennom deodorant, og jeg byttet selvsagt deo også. Nå bruker jeg aluminiumsfri (kjøpt på apotek). Bruker man imidlertid en deodorant med aluminium er det viktig at man får i seg nok kalsium og magnesium da dette hjelper kroppen med å bli kvitt tungmetaller. Jeg hadde mangel på disse to i tillegg til aluminiumsforgiftning.

Ellers bruker jeg alltid olje i håret. Akkurat nå bruker jeg en silkeolje jeg har kjøpt hos en frisør (husker ikke merket). Etter at jeg har vasket håret og håndkletørret det grer jeg gjennom med en grovtagget kam, tar litt olje i hendene og gnir dette inn i spisser/tupper. Etterpå tar jeg det jeg har igjen i hendene og fordeler i hele håret.

Skrevet

Da har jeg lært noe nytt i dag også.. takk for hjelpen Deception. :)

Skrevet
Det som reddet mitt hår var riktig vitaminering. Jeg gikk til en sånn person som tar en hårmineralanalyse, og finner ut hva du mangler av vitaminer og mineraler. Det er snart et halvt år siden jeg begynte å ta vitaminer i henhold til hva hun sa, og det har gjort underverker for håret. Før jeg begynte med dette hadde jeg en knusktørr høysåte på hodet - alle krøllene mine var borte, og håret så rett og slett jævlig ut. Nå skinner det, krøllene har begynt å komme tilbake - jeg mister ikke noe hår lenger (mistet MASSE før), og håret har mer spenst og er tykkere. Hårmineralanalysen viste at jeg hadde en aluminiumsforgiftning i kroppen, og det er nok den som forsårsaket det elendige håret. Aluminium får man i kroppen gjennom deodorant, og jeg byttet selvsagt deo også. Nå bruker jeg aluminiumsfri (kjøpt på apotek). Bruker man imidlertid en deodorant med aluminium er det viktig at man får i seg nok kalsium og magnesium da dette hjelper kroppen med å bli kvitt tungmetaller. Jeg hadde mangel på disse to i tillegg til aluminiumsforgiftning.

Ellers bruker jeg alltid olje i håret. Akkurat nå bruker jeg en silkeolje jeg har kjøpt hos en frisør (husker ikke merket). Etter at jeg har vasket håret og håndkletørret det grer jeg gjennom med en grovtagget kam, tar litt olje i hendene og gnir dette inn i spisser/tupper. Etterpå tar jeg det jeg har igjen i hendene og fordeler i hele håret.

Sant du har skrevet om dette i en tråd tidligere, også? Har leitet etter den, men fant den ikke igjen. Så det går fremdeles bra? Strever litt med mitt hår også, men prøver å bli flinkere med vitaminer. Har ikke mulighet til å ta en håranalyse nå, men jeg bør kanskje begynne med litt mineraler og skifte deo. Men den oljen, den gjør ikke håret for fett? Det ser bare blankt ut?

Skrevet
Sant du har skrevet om dette i en tråd tidligere, også? Har leitet etter den, men fant den ikke igjen. Så det går fremdeles bra? Strever litt med mitt hår også, men prøver å bli flinkere med vitaminer. Har ikke mulighet til å ta en håranalyse nå, men jeg bør kanskje begynne med litt mineraler og skifte deo. Men den oljen, den gjør ikke håret for fett? Det ser bare blankt ut?

Ja, det stemmer at jeg har skrevet om dette i en tråd tidligere. Det går fremdeles bra, og håret mitt blir bare bedre og bedre. Jeg er faktisk overveldet over hvor fint det har blitt, og det er deilig å se at både krøller og spenst begynner å komme tilbake for fullt.

Neida, oljen gjør ikke håret fett. Bare ikke bruk for mye :)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hvliken olje er det da? Er det BioSilk, kanskje? Den er det veldig mye silikon og alkohol i da.. men den er nok grei for håret. Den funket ikke så bra på meg da :/

Skrevet

Redken allsoft hårkur... den er desverre dyr, men når ikke noe har funket hittil, så er jeg sikker på at denne vil :) eller redken allsoft slik fuel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...