Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som mange andre kommende brudepar sliter vi med

å få budsjettet til å strekke til. Jeg har derfor begynt å titte på

muligheten for å kjøpe brudekjolen brukt (det er jo en stor utgiftspost, og de fleste kjoler brukes bare en gang så da tenker jeg det må være mulig å finne en

fin en som er litt billigere...)

Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette ?? Og er det noen steder det er lurt å sjekke (har vært inne på bruktmarkedet på KG :) )??

Takknemlig for tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den drøss med kjoler på finn.no

Jeg kommer nok til å satse på å kjøpe brukt, og prøve å selge kjolen etterpå. Har jo lite bruk for en brudekjole hengende i skapet.

Men lurer litt på hva prisene er for leie hvis de skulle bli vanskelig å finne en brukt kjole jeg liker :sjenert:

Skrevet (endret)

....

Endret av B2B
Gjest Gjesta
Skrevet

Vet at min vennine betalte 6000 for å leie sin kjole.

Tror det er mange som sliter litt med å få solgt kjolen, så jeg ville ikke tatt det som en selvfølge...

Skrevet (endret)

....

Endret av B2B
Skrevet

6000 hørtes mye ut, får jo kjempefine brukte kjoler til den prisen! Da kjøper jeg heller brukt, selv om jeg skjønner det kan være vanskelig å få solgt den igjen. I verste fall får vi sy om den til dåpskjole ;)

Skrevet

I utgangspunktet så var jeg på leit etter brukt kjole.... som nevnt av andre... så er de jo stort sett brukt bare en gang :)

Men jeg syntes det var flest like kjoler å få tak i... Jeg skulle ikke ha slep, stroppløs osv. Endte opp med å kjøpe ny i Danmark for 6700 norske kroner.

Meeeen..... hvis du vil ha typen Maggie Sottero kjole så er det masse fine på Finn.no :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha kjøpt brukt. Men så å si alle kjolene er like. De er stroppeløse og har allverdens perler, steiner, broderinger og dilldall på seg. Jeg vil ha en helt enkel kjole uten dilldall som ikke er stroppeløs.

De eneste brukte kjolene jeg har sett til salgs som kunne vært aktuelle var i størrelse 34, dermed ikke særlig aktuelt dessverre...

Skrevet

6.000 er helt vanlig leiepris. Jeg har vært i flere salonger og de sa 6.000 for leie alle sammen. Ei jeg snakket m på et aannet forum skulle betale 8.500 for leie av sin MoriLee kjole!

Jeg ville kjøpt brukt på Finn. Kjøpte selv brukt (til blodpris) i brudesalong fordi kjolen er sjelden og jeg trodde jeg ikke ville finne den på finn.no

Skrevet

Det er da mye annet enn MS på finn.no??!

Skrevet

Jeg har begynt å lete etter min drømmekjole.

Jeg har tenkt å prøve kjoler i salong. Og er det noen jeg liker svært godt, så er det jo bare å se om du finner den brukt på nettet. Gjør du ikke det, kan en jo se etter andre alternativer, sy egen, kjøpe i utlandet osv.

Nå har jeg godt tid da, siden bryllupet ikke er før 2008. Men jeg er glad jeg begynte så tidlig, for jeg har allerede prøvd en god del, og ikke funnet "kjolen" enda. Men jeg rekker jo og å se på jolleksjonen som kommer i høst. Eller se i utlandet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte min på Ebay, helt ny for kr 240,- Med alt tenkelig utstyr pluss porto kom den hjem på døren min for kr 1500,-

Og hvorfor skal ikke en kjole ha all verdens perler og prakt. Er jo litt spesielt med bryllup, og synes faktisk at det er en dag man kan være litt annerledes og ikke helt seg selv!! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg skulle gjerne ha kjøpt brukt.  Men så å si alle kjolene er like. De er stroppeløse og har allverdens perler, steiner, broderinger og dilldall på seg. Jeg vil ha en helt enkel kjole uten dilldall som ikke er stroppeløs.

De eneste brukte kjolene jeg har sett til salgs som kunne vært aktuelle var i størrelse 34, dermed ikke særlig aktuelt dessverre...

Jeg prøvde denne http://www.ginnis.com/cgi-bin/description....ress=G901ft.jpg

Satt som et skudd, holdt på å velge den. Men syntes den ble litt for enkel. Den kostet vel ca 6000 ny der jeg prøvde den. Det var i fjor da.

Men brukt er det nok verre ja...

Skrevet

jeg kjøpte brukt på Finn.no, jeg fant ikke mini salong siden den var 2005 modell. Så jeg var kjempe fornøyd, min satt som et skudd også så trengte ikke syerske.

Skrevet
Det er da mye annet enn MS på finn.no??!

Ja klart det er mye annet en MS på Finn.no :ler: Men MS-kjoler er liksom den ultimate stroppløse og draperte kjoleprodusenten! De har forøvrig en del andre kjoler som jeg synes er fine.... bare så det er sagt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...