Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i syvende uke, og kvalmen har satt inn for fullt, har ikke kastet opp enda, men det er nesten hele tiden.

Hvor lenge var dere kvalme?

Skrevet

Jeg var faktisk kvalm kortere enn jeg trodde når jeg først begynte å tenke på det tidligere i dag. Det føles jo som en hel evighet når man er oppi det. Var kvalm fra midten av juli (uke 6 ca) til slutten av september. Uke 15 tror jeg. var litt uggen etter det, men det ga seg hvis jeg slappet av.

Skrevet

Jeg var av de som er kvalme lenger enn vanlig.. Var skikkelig kvalm og kastet opp hver dag fra ca uke 6 til ca uke 20.. Etter det var jeg ganske kvalm og kastet opp av og til tom uke 28..... Håper ikke du er av den typen.... For de fleste gir vel kvalmen seg rundt uke 12-14 tror jeg...

Skrevet

Var kvalm fra uke 5 til ca uke 13-14 jeg. Ille mens det står på, men man glemmer det fort når det er over.

Skrevet

Første svangerskap fra uke 4-15, hadde ekstrem svangerskapskvalme.

Den gangen her startet jeg i uke 5 med ekstrem svangerskapskvalme. Fikk tabletter relativt fort som hjalp. De gjorde at jeg bare er små kvalm. Må fortsatt gå på de og er nesten 34 uker på vei.

Gjest Peppa
Skrevet

begynte å bli kvalm i 6-7 uke, kasta opp i to dager, men gikk å var sånn halvveis kvalm en måneds tid etterpå...

Skrevet

Kvalmen kom i uke 6-7. Etter to uker ble det mye verre og jeg ble sykmeldt pga kvalme hele døgnet. Det roet seg litt rundt uke 14, men jeg var plaget med kvalme frem til uke 19, og er litt kvalm nå og da, nå i uke 23.

Kanskje ikke det du ville høre, men...

Skrevet

Begynte i uke 5, var som verst i uke 8-10 (fikk piller for det da) og ga seg i uke 14. Men det hender jeg er litt småkvalm om morgenen nå også (29+5) :)

Skrevet

Jeg var uvel til ca uke 20 med jenta, noe kortere med gutten. Spydde aldri, men var konstant kvalm, og enkelte lukter forsterket kvalmen.

Skrevet

Jeg kjenner ikke antydning til kvalme engang.. Bør jeg frykte at det skjer noe nå snart kanskje??

Skrevet

Jeg var uggen (litt kvalm men ingen oppkast) fra ca uke 5/6 fram til ca uke 12. Med første kunne jeg reagere på diverse sterke lukter, som Kayli, men var ikke noe kvalm.

Så det varierer fra kvinne til kvinne Smashing :) (trøst deg med det du - og gled deg hvis du ikke har blitt noe merkbart kvalm fram til nå)

Skrevet

Var kvalm fra uke 6 til uke 12, men led av ekstrem svangerskapskvalme, så det føltes som en evighet. Endte på sykehus med intravenøst og hele pakka :forvirret: Var litt småkvalm mot slutten av svangerskapet også, men det var ingenting mot starten...

Skrevet

Frem til uke 14 tror jeg det var! Var fryktelig kvalm, selv om jeg gikk på kvalmestillende medisiner. Spydde stort sett hver dag og gikk ned 4 kg..

Skrevet

Jeg var kvalm og kastet opp hver dag til og med 5.måned. Kvalmen kom tilbake ved slutten av svangerskapet og varte til fødselen var vel overstått..

Skrevet

Jeg har vært kvalm siden uke 5 og er nå fullgått 35 uker. Fortsatt kvalm. Har kastet mindre opp etter de 4-5 første månedene, og nå har jeg gått på kvalmestillende tabletter i 2 uker. Det hjelper veldig på formen. Tidligere var det greit nok å kaste opp en gang til dagen, men så begynte det å tappe meg helt for energi og det begynte å bli tyngre å bære magen og alt det der, så jeg krevde kvalmestillende nå på slutten så overskuddet holder til alt annet jeg må takle.

Men for de fleste går jo kvalmen over etter de første 3 mnd sier man jo. Så forhåpentligvis gir det seg snart for deg. :) trøste- :klem:

Skrevet

Kastet opp for siste gang lørdag 10.02. Junior kom til verden 12.02. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...