Gå til innhold

Noen andre her som gifter seg for annen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer til å gifte oss i tinguset midt på dagen, med foreldre og søsken til stede. Siden lunsj med foreldre og søsken. På kvelden blir det fest (uten middag) med venner og søsken. Da får foreldrene være barnevakter :sjarmor:

Hvordan skal dere gjøre det?

Tingeling

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss for andre gang, og diskuterer hvordan vi skal gjøre det. Synes deres ide virket veldig bra, kanskje vi kan gjøre noe av det samme. Vi har veldig mye familie, hvis vi bare inviterer foreldre, søsken og deres barn, samt forlovere med barn, er vi oppe i 55 personer! :overrasket:

Men en ide er jo at barna er med på dagen, og på kvelden er det kun voksne. Samtidig vet jeg ikke om besteforeldre går med på at de må dra hjem og være barnevakt da, hehe.

Vi har lyst å gjøre det litt uhøytidelig, ha et arrangement i hagen, helst uten langbord og lange taler. Mer sånn at vi leier en kokk som lager grillmat og man sitter litt hvor det passer.

Blir kirkebryllup da sambo er nokså opptatt av det, men ikke noen hvit kjole tipper jeg. ;)

Skrevet

Dette burde jeg kanskje hviske forsiktig:

Men av de mange bryllup jeg har vært på, så har 2. gangsbryllupene utmerket seg i positiv retning. De er ofte mer uhøytidelige og rett og slett morsommere.

Kanskje fordi bruden ikke er så opptatt av matchende servietter og annet stasj..?

Skrevet

Jeg er også annengangs-brud :)

Vi skal ha utevielse på et gårdstun, og ber litt familie og mye venner ;) Tanter, onkler, søskenbarn og faddere har fått være med i våre respektive bryllup før, så det får holde!

Legger opp til en blanding av tradisjonell og utradisjonell vielse og fest! Vi plukker simpelthen det vi har lyst til selv. Plukker bort det "stive" og løsner snippen og har mye humor!

Skrevet (endret)

Jeg er annengangsbrud, mens sambo ikke har vært gift.

Vi gjør det omtrent som HI :)

Vi skal ha humanetisk vielse på min onkels herregård. Der har vi også middag for den nærmeste slekta og forlovere. Blir en del likevel.... Så drar vi videre til et annet lokale, der vi har stor fest med venner, yngre slektninger og de som vil være med av de eldre slektningene. De eldste barna mine får være med en liten stund, før mine foreldre tar med seg dem hjem.

Vi har ikke middag for vennene, men tar kaffe avec og kaker der. I tillegg skal vi sette opp noen store utegriller og lage nattmat.

Håper det blir en passe blanding av høytid og fest!

Endret av Snippa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...