Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en slags pasta/smørbar krem laget av soltørket tomat og sikkert olivenolje og krydder på en baguette fra Åpent bakeri i går. Det var kjempegodt, og jeg skulle gjerne ha prøvd å lage noe lignende selv. Er det noen som vet hva jeg mener, og som har oppskrift? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler salseras oppskrift på tomat/ricottakrem i denne tråden! :)

Endret av piaf
Skrevet

Hvis du har soltørkede tomater i olje kan du bare kjøre dem i blenderen, evt. tilsette litt mer olivenolje, og smake til med salt hvis nødvendig. Det blir kjempegodt i seg selv. For variasjon kan du tilsette ristede pinjekjerner eller valnøtter, hakket persille eller basilikum, eller parmesan (eller en kombinasjon av flere av disse).

Skrevet (endret)
Hvis du har soltørkede tomater i olje kan du bare kjøre dem i blenderen, evt. tilsette litt mer olivenolje, og smake til med salt hvis nødvendig. Det blir kjempegodt i seg selv. For variasjon kan du tilsette ristede pinjekjerner eller valnøtter, hakket persille eller basilikum, eller parmesan (eller en kombinasjon av flere av disse).

Så det er så enkelt? ;) Takk! Skal prøve meg på det.

Oppskriften din så også veldig god ut, piaf! Skal prøve den også. :)

Endret av itla
Skrevet

Begge typene hørtes supergodt ut, dette skal jeg lage en gang. Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...