Gå til innhold

Stoff (inspirert av tråd lengre nede)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke stoffer er mest vanlig å ta når folk skal ut etc?

Jeg sikter til "oppegående" miljøer som sådan..

Hvordan merker man de ulike virkningene?

Hva skal jeg se etter?

Jeg har mistanker om at en jeg kjenner tar noe til tider, men det er tydeligvis ikke noe jeg får vite om :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Alkohol, ecstasy, amfetamin, koffein, nikotin, hasj og til en viss grad kokain (dyrt) er de midlene jeg har inntrykk av er mest vanlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, nå tenker jeg ikke på alkohol/nikotin. Men narkotika av ymse slag

Gjest Gjest
Skrevet

Det er narkotika, men lovlig ;) Men jeg skal slutte å kverulere :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilke stoffer er mest vanlig å ta når folk skal ut etc?

Jeg sikter til "oppegående" miljøer som sådan..

Hvordan merker man de ulike virkningene?

Hva skal jeg se etter?

Jeg har mistanker om at en jeg kjenner tar noe til tider, men det er tydeligvis ikke noe jeg får vite om :forvirret:

Hvor mye oppegående er man når man tyr til stoff da?

Skrevet

Som en sier over, de vanligste ulovlige stoffene er hasj og amfetamin, kokain i mer pengesterke miljøer. Ecstasy var utbredt i "utemiljøet" på 90-tallet, men bruken av dette har gått kraftig ned de siste årene, og man finner nå bare i mer spesielle miljøer.

Hvilke tegn man kan se etter varierer veldig fra stoff til stoff, så anbefaler deg å lese lit info om de ulike stoffene. Feks på sidene til Sosial og Helsedirektoratet: http://www.shdir.no/rusmidler/fakta_om_rus...ta_om_narkotika

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med at noen har tatt amfetamin eller kokain? hvordan ble vedkommende?

Skrevet (endret)

På amfetamin og kokain(generellt sentralstimulerende stoffer) utvider gjerne pupillene seg (veldig på noen!), øynene blir større og stirrende,pulsen øker,man blir pratsom,utholdene,litt i sin egen verden,humørsvigninger,angst/paranoia,hjertebank,tørst(man drikker gjerne vann på byen) ++

Mange blander også rohypnol og alkohol. Her kan amatørene avsløres av en blå tunge.. Denne blandingen kan være skummel,har sett folk bli meget aggresive av dette (det gjelder de stoffene over også forøvrig)

Hasj vet du sikkert litt om. (sløvhet,latterkrampe,tørste,matkick osv...)

Endret av Unika
Skrevet
Hvor mye oppegående er man når man tyr til stoff da?

Ja, det er et betimelig spørsmål.

Skrevet

ghb er vel relativt utbredt nå? Ikke like vanlig som alkohol og hasj, men vanligere enn kokain i ungdomsmiljøer på bygda har jeg inntrykk av?

Skrevet (endret)

Se etter annerledes atferd. Mange blir totalt forandret når de ruser seg (ikke nødvendigvis i negativ retning).

Også ville jeg spurt han....

Endret av venus*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...