Gå til innhold

Nervøs av de som sier man kan ha mensen - men ikke EL !?

Anbefalte innlegg

Gjest Tålmodig
Skrevet

Har selv erfart, som så mange andre, at kroppen var litt tullete etter p-pilleslutt. Har imidlertid nå fått tilbake mensen regelmessig, og har trodd at alt er i orden. Men så leste jeg at man kan ha regelemssig mens til tross for at man ikke har EL i det hele tatt :o . Er det vanlig ? Har liksom litt vanskelig for å tro at en regelmessig mens-syklus med vanlige PMS-symptomer bare er "falske" blødninger ?? Det kan da ikke være så veldig vanlig ??

Som om ikke jeg er stressa nok fra før over å tenke på at det er vanskelig å bli gravid så skal dette komme på toppen... :( Jeg har ikke lyst til å begynne å tempe og ta EL-tester hele tiden og alt det der, for da tror jeg bare at jeg blir enda mer stresset. Jeg vil så gjerne at det bare skal være naturlig prøving og forhåpentligvis en dag så klaffer det. Men det er lettere sagt enn gjort...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, dette lurer jeg også på. Er det noen som har noe nyttig info om dette? Jeg vil heller helst ikke begynne å tempe etc. for jeg tror at jeg da i underbevisstheten vil "stresse" litt mer, og kanskje få problemer. Vil helst la ting gå sin gang selv.

Mine sykluser har vært fra 21-29 dager etter pilleslutt, og jeg vil gjerne like å tro at alt er som det skal. Er i min 5 prøveperiode etter pilleslutt, og har begynt med litt spotting nå på dag 26. Håper ikke mensen kommer nå.....

Men tar uansett i mot info om det er mulig å ha mens jevnlig uten EL.

Skrevet

Å sjekke om man har EL eller ei gjøres enkelt på sykehuset ved at dere tar en blodprøvet som måler et eller annet og så får du svaret.

Ja, det er mulig å ha mens uten EL

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg visste man kunne hoppe over en eggløsning i ny og ne, og likevel få en menstruasjonslignende blødning - men har man regelmessig mens med tilhørende PMS-plager synes jeg det høres rart ut... :roll: Så på Lommelegen.no, der stod det at man i normale tilfeller ikke kan ha en regelmessig, stabil menstruasjonssyklus over tid uten eggløsning. Men kanskje ingen regel uten unntak, da ??

Skrevet

det kan jeg ikke svare på, men i det jeg har lest står det at hvis du ikke har EL kan man ha PCO, og da kan mensen bortfalle, være sporadisk ol.

Men om det er en garanti for at en har EL ved mens vet jeg ikke. Jeg stilte spm til legen når jeg var der, jeg har det på samme måte som du beskriver, og da sa han sansynligvis har du eggløsning.

Men det som kan skje er jo at man har tette eggledere, det skal jeg på sjekk for.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Dersom du har regelmessig mens, er det nok ikke noe å bekymre seg for. Dersom du ikke har eggløsning nok oppleve at mens bli uregelmessig eller borte.

Ta livet med ro, og kos deg med prøvingen. Dersom du vil kan du jo ta en eggløsningstest, ikke for at du skal "jobbe" etter det, men for å få en liten pekepinn på om og når du har EL. Det er nemlig ikke alle som har EL når de tror de har!!

Lykke til, det klaffer nok skal du se!

Skrevet

Joda, det er mulig, men ikke vanlig.

Jeg var hos legen i går, og prøver av prolaktin tilsier at jeg antagelig ikke har hatt eggløsning siden jeg sluttet med p-sprøyta for halvannet år siden. Jeg har hatt regelmessige blødninger, men de har vært mer sparsommelige enn tidligere, og hatt en annen "konsistens", for å si det sånn.

Jeg har fått noe som heter Parlodel for å senke prolaktin nivået i kroppen, og sette igang eggløsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...