Gå til innhold

Hva må man passe på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har tenkt på, er at jeg må passe på å lære den nye å være alene hjemme på lik linje som den første. Sånn at det ikke skal bli sånn at jeg bare kan gå fra den ene hunden, men ikke den yngste.

Men hva mer må man passe på når man anskaffer seg en valp og har en voksen hund fra før av? alle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Vi har også en voksen og en valp, og det går kjempefint. Det er to tisper, og den eldste har virkelig tatt valpen til seg som sin egen (hun begynte til og med å amme henne...).

Våre hunder fikk venne seg til å trives sammen før vi lot dem være alene - sammen. Det har gått helt fint.

Et problem for oss er at de er helt gale etter hverandres mat. Den eldste er litt overvektig og skal absolutt ikke ha valpens mat. Valpen trenger jo all den fine næringen valpeforet gir henne, så hun skal jo ikke ha seniorforet til den eldste... Vi må passe på som smeder når de spiser, eller sette en av dem på et annet rom med sin mat. Litt slitsomt...

Skrevet

Hei

Valpen bør få gå turer alene med mor/far uten den andre hunden med noen mnd slik den lærer å bli selvstendig. (når den er gammel nok, en valp skal ikke gå tur)Vitkig at dere også tenker på å sosialisere valpen alene også.

Skriver med hvis jeg kommer på ting ;)

Skrevet

At den hunden du allerede har, kan ta imot en hund til. Er ikke alle som er like mottagelige dessverre, men pleier oftest å gå brillefint da!

At nykommeren får pusle alene og bli kjent med huset, lukter og mennesker i starten, og trene den litt på egenhånd slik at den også blir selvstendig.

Mye arbeid, men veldig gøy og å ha 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...