Gå til innhold

forslag til frieri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å fri til samboren min, vi har snart 3 års jubileum og tenkte at dette kunne være en fin anledning. Vet at mange nok mener at det er mannen som skal fri, men jeg har aldri vært så veldig tradisjonell av meg, forstår ikke helt hvorfor det bare er han som skal kunne gjøre det..

Uansett så trenger jeg noen gode ideer. Hadde vært supert å hørt litt om hvordan dere var blitt fridd til eller hvordan dere fridde til drømmemannen.

Har tenkt litt på å gjøre det hjemme med masse roser, stearinlys, god mat og meg i en kjole han ikke kan få nok av:-) Men samtidig så føler jeg at det blir veldig tradisjonelt, noen som har noen ideer? Alt mottas med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vel, jeg synes hvor det gjøres gjerne skal gjenspeile personlighetene deres da. Jeg og kjære er veldig glad i å være ute og bruker mye tid på å gå med bikkja i elveparken som er rett nedenfor der vi bor. Selv om jeg visste at han skulle fri, så ville han gjøre det litt spesiellt, så han spurte om vi skulle gå en tur. Nede i parken er det 3 små bruer etter hverandre, med en liten dam og lekeplass og greier. Skikkelig koselig :) Midt imellom broene stoppet vi og skravla litt, og jeg snudde meg for å kjefte på bikkja som jaget ender, og når jeg snudde meg tilbake så stod han med ringene i hånda og tårer i øynene :sjenert:

Kanskje ikke det mest storslagne, men det var veldig oss, og kjemperomantisk for bare oss to :)

Skrevet

Min kjære fridde til meg på toppen av Prekestolen i Lysefjorden. Det var veldig oss, og akkurat slik jeg hadde forestilt meg et frieri. Og totalt overraskende!!!

Enig med hun foran meg her, som mener at frieriet bør gjenspeile personligheten...

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg fridde! :hoppe:

Inviterte kjæresten med på lunsj, en helt vanlig arbeidsdag. På forhånd hadde jeg skrevet mange små lapper hvor jeg skrev små stikkord om hva han betyr for meg og hvor glad jeg var i han, og under lunsjen ga jeg dem til han, en etter en. Til slutt kom lappen der jeg spurte om han ville gifte seg med meg. Da han (selvfølgelig) svarte ja, kysset vi,og så hentet jeg en liten flakse champagne jeg hadde fått en kelner til å legge på kjøl. Helt perfekt. :hjerte:

Skrevet

tusen takk for svar, det var nesten litt morsomt med det siste svaret om å skrive hva man følte for sin drømmemann på lapper og gi til han, fordi jeg har gått rundt å tenkt på om jeg skulle gi han 10 langstilka røde roser med hvert sitt lille kort og gitt han de et og et, på disse kortene tenkte jeg å skrive ned vår kjærlighetshistorie som den har vært til nå og hvordan jeg håper den kommer til å bli i fremtiden og avslutte siste kortet med å spørre om han vil gifte seg med meg.

Han har kveldsvakt den kvelden vi har 3 års jubileum, men er hjemme kl ni, tenkte han kanskje kunne komme inn i en mørk leilighet bare opplyst med masse stearinlys over alt og en sti av roseblader som leder hen til meg i en kjole han ikke kan motstå, hvor jeg da sitter klar med sjampagne og denne buketten med røde roser som jeg tenkte å gi han en og en.

Det blir kanskje litt klisjeaktig, men det er ihvertfall en ide...

Skrevet

glemte å skrive at i og med at det vil være vårt 3 års jubileum har jeg også en sjanse til at han ikke skal gjette det med en gang, og dermed bevare litt av spenningen til slutten...

Skrevet

Så spennende! Høres ut som en meget god ide med de rosene! Gleder meg til å høre hvordan du til slutt gjør det. Skal du kjøpe ringer på forhånd? :)

Jeg har også lurt på å fri, til helgen faktisk! Vi skal på konsert, favoritt artisten til min samboer. Og så er det en sang som vi hørte på da vi ble sammen som er litt spesiell for oss, tenkte da fri når denne sangen ble spilt. (Hvis den ikke spilles går jo hele planen rett i dass :ler: )

Tenkte i grunnen skrive "Vil du gifte deg med meg" på kroppen min et sted, slik at han må lese det. (regner med det er høy musikk da, hehe) På brystkassen eller noe slikt, så jeg kan dekke det til frem til det skal vises.

Det er jo ikke dødsromantisk sted å gjøre det, type vil ikke sitte og se hverandre dypt inn i øynene når det skjer, men er litt min stil, jeg får litt panikk av sånt følerier. :sjenert:

For min del er det ikke så viktig å gifte seg, synes samboing er greit nok jeg. Men jeg vet han har veldig lyst, han har hintet mange ganger om det. ;)

Skrevet

Åhh, så romantisk ...det er jo bare å fortelle til han at du har lyst til å gifte deg med han, og være åpen for at han ikke kanksje mener det samme...

Skrevet

Jeg har også fritt... En kveld sa jeg til samboeren min, at jeg hadde veldig lyst at vi skulle være gift. Vi var kjempe slitne begge, han holdt vel på med maten. Og det var vanvittig sterke følelser for oss begge, tårer og alt.

Skrevet

Mannen min fridde til meg på en overraskelsesweekend til Stjørdal. DEt var frieri på hotellet m jordbær og champis, etterfulgt av middag og midnattsopera på Steinvikholmen slott!

En uforglemmelig opplevelse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...