Gå til innhold

Hvitt belegg på glass etter oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere av glassene har fått et hvitt "melkeaktig" belegg etter vask i oppvaskmaskin. Hva kommer dette av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det blir bedre hvis du har ekstra glansemiddel i oppvaskmaskinen.

Gjest Bodillen
Skrevet

Kan hende du må ha i mer glansemiddel, ja.

Har du salt i saltkammeret? Mulig det er mye kalk i vannet ditt, og da må du ha salt i, ellers blir det hvitt belegg i glassene.

Skrevet

Lurt å sjekke før man spør... Maskinen ville ha litt mer glansemiddel, ja.

Skrevet

Er det vanlige glass eller krystallglass som blir grå?

Krystallglass blir nemlig fort grå i oppvaskmaskin hvis man vasker med for mye vaskemiddel og for høy temperatur.

Gjest Dingo
Skrevet

Vask dem med sitronsaft eller eddik, da blir de fine igjen.

Ellers er det viktig å ikke overdosere i oppvaskmaskinen, bruk gjerne sånne tabletter istedenfor pulver.

Skrevet

har du sjekka om dysa til oppvaskmaskina di kan stilles da? er som regel det som er problemet,at maskina ikke får nok vann...

Skrevet (endret)

.

Endret av Asti
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har samme problemet... MEN jeg vet ikke hvilken type salt man skal bruke... vanlig salt eller??

Skrevet
- Ikke salt i saltbeholderen. Tiltak: Sier seg selv - fyll på regeneringssalt

Jeg har samme problemet... MEN jeg vet ikke hvilken type salt man skal bruke... vanlig salt eller??

Salt brukes for å gjøre hardt vann bløtere, og trengs dermed bare hvis man bor i et område med hardt vann. Det tror jeg ikke man har i Norge i det hele tatt (mulig jeg tar feil her, og at det finnes noen få områder hvor man har dette - sjekk med ditt lokale vannverk), mens det er veldig vanlig i f.eks. Tyskland, Frankrike og Storbritannia. I disse landene er det derfor en fordel å ha salt i oppvaskmaskinen. I Norge har det derimot ingen hensikt.

Skrevet

Krystall bør ikke vaskes i maskin i det hele tatt.

Skrevet
Salt brukes for å gjøre hardt vann bløtere, og trengs dermed bare hvis man bor i et område med hardt vann. Det tror jeg ikke man har i Norge i det hele tatt (mulig jeg tar feil her, og at det finnes noen få områder hvor man har dette - sjekk med ditt lokale vannverk), mens det er veldig vanlig i f.eks. Tyskland, Frankrike og Storbritannia. I disse landene er det derfor en fordel å ha salt i oppvaskmaskinen. I Norge har det derimot ingen hensikt.

Her vi bor er det ekstremt hardt vann... Det smaker pyton, dreper elementer i vannkokere, legger seg i kraner og det er vanskelig å få ren oppvask....

... men det er veldig sunt, da, høyt innhold av kalsium og magnesium...

- må finne bruksanvisning for oppvaskmaskinen å se om den har saltkammer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...