Gå til innhold

Hjerteinfarkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt et hjeteifarkt?

Er i slutten av 20-åra og tror jeg har hatt ett, men er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det..

Kjente stikking og smerteter i hjertet samt ilinger opp og ned venstre arm, det hele var over på ca 90 sekunder. Var mere ubehagelig enn vondt..

Var hos legen en uke etterpå og fikk målt ekg og tatt blodprøver, ekg'n var ok mens blodprøvene har jeg ikke fått svar på ennå.

Kan det ha vært noe annet jeg opplevde tro?

Hva gjør jeg om dette skjer igjen?

Skrevet

Om du tror du har hatt hjerteinfart i så tidlig alder må du jo til mer undersøkelser, det er ikke normalt.

Gjest =tentacle=
Skrevet

De fleste tilfeller av brystsmerter har ikke med sykdom i hjertet å gjøre, og hos helt unge er hjertesykdom sjelden. Smerter som varer så kort som 90 sekunder, betyr ikke hjerteinfarkt. Gå tilbake til legen din og forhør deg når blodprøvene er analysert, så du slipper å lure på hvordan du skal forholde deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen her som har hatt et hjeteifarkt?

Er i slutten av 20-åra og tror jeg har hatt ett, men er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det..

Kjente stikking og smerteter i hjertet samt ilinger opp og ned venstre arm, det hele var over på ca 90 sekunder. Var mere ubehagelig enn vondt..

Var hos legen en uke etterpå og fikk målt ekg og tatt blodprøver, ekg'n var ok mens blodprøvene har jeg ikke fått svar på ennå.

Kan det ha vært noe annet jeg opplevde tro?

Hva gjør jeg om dette skjer igjen?

har du hatt infarkt, så har de sett det på ekg

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Er arvelig belasta med høyt blodtrykk og derfor synes jeg dette var litt skummelt. Tenkte at siden jeg ikke fikk målt ekg før etter 7 dager, så kanskje det ikke "kom frem". Men om det er slik at de hadde sett det på den, så må det jo være noe annet som skjedde..

Regner med å få svar på blodprøvene til uka.

Gjest Frysepulver
Skrevet

De kan se tidligere hjerteinfarkt og til og med tidfeste de. Jeg har muligens hatt et lite et, har bare glemt å spørre de mer om det. nå er jeg hjertepasient da, ellers er det ikke vanlig at jenter på 26 får slikt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...