Elanor Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Dette har jeg grublet på i årevis, men kommer ingen vei. Siden det er nokså spesielt, har jeg ikke helt trua på at noen her inne kan hjelpe meg, men det kan jo være at jeg er heldig. Spørsmålet er hvor jeg har dette fra. Jeg tror mest at det er en bok, fordi jeg ikke har noe visuelt minne av det, men det er jo ikke umulig at dette er noe jeg har sett på TV eller film heller. Det jeg husker er noen mørke skapninger, som er fryktet av andre. Disse vesnene (jeg tror neppe de er menneskelige) lider under sin sjebne. I sin naivitet gjorde de en byttehandel med noe ondt (en ond heks, djevelen, eller noe sånt). Jeg husker ikke hva de byttet bort, men i retur mottok de evnen til å kunne se inn i fremtiden. Men de ble lurt, så den eneste fremtiden de kunne se var hvordan deres egen død kom til å bli. Det er dette som gjør dem til mørke skapninger. Plaget av kunnskapen om hvordan de kom til å dø. Disse vesnene er ikke hovedpersonene. Jeg tror det er slik at hovedpersonen ser det som siste utvei å oppsøke dem for å be dem om hjelp, eller tilfeldigheten gjør at h*n kommer over dem på sin vei, og h*n får hjelp på den måten. Åh, det hadde vært så godt å finne ut hvor jeg har dette fra!
-frøya- Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Kan minne om noen bøker jeg har lest av Margit Sandemo..... Har glemt hva de het,men skal finne det ut...
-frøya- Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 De svarte ridderne heter de bøkene... Du kan jo lese litt om de her:http://no.wikipedia.org/wiki/De_svarte_ridderne
Elanor Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2007 Hjertelig takk for det! Det lignet jo faktisk litt! Men jeg trodde ikke jeg hadde lest annet av Margit Sandemo enn den første boka i Isfolket. Men det står ikke noe om deres bitre sjebne er at de kan se sin egen død, da. Jeg får undersøke det litt nærmere.
-frøya- Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Det er lenge siden jeg har lest de,men mener å huske at den ene personen er synsk....
Elanor Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2007 Nå ble jeg så hoppende glad og ivrig over å ha funnet en mulig løsning, at jeg ikke leste teksten på Wikipedia ordentlig. Men nå er jeg ganske overbevist om det ikke er dette jeg husker. Jeg er veldig sikker på at det er snakk om en hel gruppe vesner som er tynget av detaljkunnskap om sin egen død. De er altså mange. Men tusen takk for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå