Gå til innhold

gi meg en oppskrift med gjær,kardemomme

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en pakke med gjær jeg kunne tenkt meg å bruke opp.

dessuten har jeg kardemomme...

noen gode oppskrifter.

ikke sånne tørre greier,men noe godt noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei noe litt mer spennende...

Gjest Frysepulver
Skrevet

Kanelsnurrer?

Eller tenker du mer mat, ikke bakverk?

Skrevet

Boller med fyll?

Skrevet

Kan ikke komme på en eneste søt gjærbakst som ikke blir enda bedre med kardemomme, så det er bare å finne ut hva du har lyst på og putte litt kardemomme oppi! :)

Skrevet (endret)

neida bare noe godt å tygge på til kvelds, etter middag..

kanelsnurrer hørtes godt ut, ikke lagd dette før...noen med en god oppskrift?

kan så klart søke på nett og :)

Endret av treningsjenta
Gjest Frysepulver
Skrevet
neida bare noe godt å tygge på til kvelds, etter middag..

kanelsnurrer hørtes godt ut, ikke lagd dette før...noen med en god oppskrift?

kan så klart søke på nett og :)

Nå er jeg ikke sikker, men er det ikke grunnoppskrift på bolledeig tro, og så smør, sukker og kanel som klines på før du snurrer?

Skrevet

men hvordan lage disse til? er det noen annen måte enn å rulle de som vanlig pizzarull??

Gjest Frysepulver
Skrevet
men hvordan lage disse til? er det noen annen måte enn å rulle de som vanlig pizzarull??

Står fremgangsmåte i det første treffet i linken jeg la inn

Skrevet

jepp i know!!!! men det blir sånn ala pizza ruller, men lurte på om det var andre måter å gjøre det på... noe lsik som kanelgifler man kjøper i butikken

men det ser ut som det er lim mellom meg og sofaen, så det spørs om det blir noe idag gitt....

Gjest Frysepulver
Skrevet
jepp i know!!!! men det blir sånn ala pizza ruller, men lurte på om det var andre måter å gjøre det på... noe lsik som kanelgifler man kjøper i butikken

men det ser ut som det er lim mellom meg og sofaen, så det spørs om det blir noe idag gitt....

:klø: Er det ikke sånn ala kanelgifler man gjør det da? Bare at de blir som litt store boller istedenfor sånne små gifel-ting?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Du kan lage knuter.

Oppskrift på deig har du. Kjevle deigen tynt ut til en stor firkant. Bre på smør og strø på kanel og sukker, eller ha på annet fyll som du måtte ønske. Brett deigen ved at du løfter den delen som ligger lengst fra deg og drar den mot deg over den andre :klø: ble visst litt knotete forklart, men håper du forstår. Da har du et rektangel.

Skjær remser mot deg som er 2 cm. Du har da doble remser som henger sammen i ene enden. Snurr hver doble remse rundt seg selv, og knyt en knute på den. Vips så har du en bolle i litt annen fasong enn de vanlige snurrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...