Gå til innhold

Har jeg problemer?

Gjest kom ikke på brukernavnet mitt i

Anbefalte innlegg

Gjest kom ikke på brukernavnet mitt i
Skrevet
:forvirret: Nå har jeg gråti mye tre timer i strekk. Jeg her helt utslitt. Gråter mye hverdag. Og jeg har vært deppa så lenge jeg kan huske. (mange år). Jeg er fryktelig trøtt,sint og negativ hele tia. Besteveninna mi tror jeg har dumpet henne og prøver og unngå henne..men saken er at jeg rett og slett ikke tørr/orker å være med mennesker i fritiden min. Jeg har et fryktelig lavt selvbilde,føler meg utrolig stygg og feit. Gråter hver gang jeg ser et bilde av meg. Jeg har selv lyst til å gå til psykolog, men er ikke sikker på om jeg tør. Jeg er ganske redd for å snakke med andre om "problemene" mine. Saken er jeg vet ikke om jeg har et problem. Kanskje jeg bare er..hmm...patetisk?. Dette er jo et ganske dumt ....Jeg er bare i et skrivehumør nå =/ Dette går også uttover skolearbeid. Jeg er helt utslitt hele tia, klarer ikke å konsentrere meg. Jeg har vokst opp med mye mobbing, kanskje detter er grunnen til at jeg er som jeg er...jeg orker snart ikke mer.
Gjest Gjest
Skrevet

Gå til psykolog! Det spiller ikke noen rolle om du ikke synes du har en "god grunn" for å være deppa i form av traumer, vanskelig liv osv - du har det jo ikke særlig bra sånn som du tenker. Psykologen kan kanskje hjelpe deg med å endre tankemønster, eller finne ut hvorfor du ikke har det bra. Og uansett tror jeg du vil føle deg bra om du tør å ta steget :)

PS - om du ikke kommer overens med psykologen din, noe mange er redd for skal skje - så bytt. Eller les om andre typer behandlere. Men et sted må man jo starte.

Skrevet

Begynn å tren! Det hjelper på humøert og selvbilde! :)

Gjest Gjest
Skrevet

ja og gå en tur ute hver dag på minimum 20 minutter, ro og stillhet i naturen er viktig, samt masse dagslys. Det var slik jeg kom meg ut av depresjonen min.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Du har absolutt problemer, hvorfor du har det og hvordan du kan få det bedre trenger du nok hjelp til å finne ut av. Bestill time hos fastlegen. Det kan være lurt å skrive ned hvordan du føler deg, fungerer og hvordan dagene dine er på forhånd, så kan du gi det til legen hvis du bare gråter mens du er der. Årsaker kan være f.eks depresjon, jernmangel, vitaminmangel, stoffskiftesykdom, bivirkninger av medisiner mm. Legen kan hjelpe deg med samtaler, utredning på om det kan ligge noe fysisk bak, henvisning til psykolog, eventuelt medisiner mot depresjon eller tilskudd ved mangelsykdommer. Det finnes hjelp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du beskriver meg når jeg var på p-piller (et par år...merkelig nok overlevde jeg). Behøver faktisk ikke være noe mer komplisert som skal til enn å kutte ut de og begynne bygge opp igjen kropp og psyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...