Gjesteline Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Jeg klarte å få en bøy på USB-pennen min (en TwinMOS, hvis det har noe å si), og nå får jeg bare en feilmelding når jeg plugger den i maskinen (kjenner ikke igjen enheten). Siden pc'n min kræsja har jeg ingen bakcup! Pliis! Si at det er en måte å løse dette på!! Hjelp meg noen!
Gjesteline Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. mars 2007 Ser nå at det er en tråd til med omtrent samme spørsmål, og som Maxagaze har svart på. Der var det dessverre ikke hjelp å få, så jeg trenger fortsatt hjelp
Bamse Brakar Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Beklager å måtte skuffe deg, men USB-minnepenner er ganske enkle og uavanserte greier. USB-kontakten er mer eller mindre i direkte forbindelse med minnebrikka inni minnepennen, og det ligger ingen programvare eller noe sånt, sånn som på en datamaskin, som du kan gjøre noe mer. Kort og godt, dersom PCen din ikke kjenner igjen minnepennen, så har nok elektronikken inni den fått seg en smell. Ergo, det er ikke stort du kan gjøre. Sorry..
Kaffegjesten Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Hvis du kommer i kontakt med USB-minnepennen kan du jo forsøke et recovery-program - Get-data-back for FAT-partisjon som er det vanligste på minnepenner, File-recovery eller lignende programmer. Ellers er jeg nok veldig enig med Bamse Brakar om at det nok er tapt det som ligger på minnepennen, særlig hvis USB-pennen er fysisk skadet. Selv lagrer jeg aldri noe kritisk på et flashminne som USB-pennen er. Selv om pc'n din har krasjet kan du vel ta ut harddisken og sette den inn som slave i en annen pc og ta ut de filene du ønsker FØR du formaterer og installerer på nytt på pc'n din? Og til slutt - kjøp deg en ekstern løs harddisk og bruk den som back-up. Koster ikke stort i forhold til alle de ergrelser det er å miste det du har på pc'n din.
Gjesteline Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er redd dette ligger for høyt for meg... Iflg en bekjent ekspert er det harddisken som har kræsja på pc'n, så da jeg vel ikke gjøre som Kaffegjesten foreslo?
Gjest Eir Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Iflg en bekjent ekspert er det harddisken som har kræsja på pc'n, så da jeg vel ikke gjøre som Kaffegjesten foreslo? ← Det kommer helt an på hvor skadet disken din er. Da min pc konka sist gang gikk harddisken, men da var det bare oppstartssektoren på disken som ble ødelagt. Dvs at det fungerte å sette den inn i en annen pc som slave, og hente ut filene. Og det var bare to av ett par tusen filer som var ødelagt. Så det er verdt ett forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå