Kayli Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Min 7 år gamle datter skal på en ukes ferie til Spania med mine foreldre. I den forbindelse lurer jeg på: må de ha med seg noen slags bekreftelse fra oss foreldre på at de har lov til å ta henne med? Tenker på mistanke om kidnapping o.l.
Gjest Sativa Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Nei det trenger de ikke. Jeg har reist mye med min datter, som har et annet etternavn enn meg. Og jeg har aldri fått noe spørsmål om det er min datter. Altså ikke behøvd å bevise det på noen som helst måte. Hun har forøvrig eget pass da så klart.
Gjest prestekrage Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Skulle ikke by på noen problemer det. Jeg var 3 uker i Spania på behandlingsreise for 2 år siden. Da kom mamma og vesla på besøk en uke. De booket gjennom vanlig charterselskap og vi ble aldri bedt om noen form for bekreftelse el. li. Vesla har (som barn må ha) eget pass- og har ikke samme navn som sin mormor. PS: Som sativa også skriver- jeg og vesla har ulike etternavn og har vært på reise sammen flere ganger. Aldri blitt hevet så mye som ett øyebryn over det... Endret 3. mars 2007 av prestekrage
Bernina Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Ja i Norge er det slik at om begge foreldre har gitt tillatelse til at barnet skal få pass så er alt greit. Det er hva NORSKE myndigheter sier. Les vedlagte artikkel så skjønner dere snart at det ikke alltid er slik at norske regler om pass for barn og forskjellige navn på barn og andre familiemedlemmer er like lett når man kommer til land som kanskje ikke har samme system..... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1307126.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå