PenaLena Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei. Jeg er på leting etter noen bøker jeg har hørt om. men jeg vet ikke hva de heter. tenkte jeg kanskje kunne få litt hjelp her.. den ene boka handler om ei datter som skriver om sin mor som har alzaimers, eller noe sånnt. noen som har hørt om den? den andre handler om ei dame som selv har alzaimers og skrive om sin egen sitasjon.. håper noen kan hjelpe meg. Takk
eximus Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Mener å huske å ha lest ei bok som heter "De gråhårete barna". Mon tro om det kan være den første du spør etter? Ellers er det mange bøker omkring dette emnet, og jeg vil tro du finner flere av de på biblioteket ditt.
PenaLena Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2007 Nei, søkte på den, er ikke den jeg leter etter.. den ene av de som jeg ser etter hete noe som " du trodde du viste alt" eller noe sånnt, men finner det ikke...
eximus Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Har du vært innom ditt biblioteks søkebase? Der finner du hva de har.
Ciara Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Det er nok Du tror du vet alt du leter etter. Les mer her http://www.allekvinner.no/index.php?option...=1702&Itemid=45
PenaLena Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2007 Tusen tusen takk! D var en av de bøkene jeg lette etter! Tusen takk!!
Anne-Elin Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Hei! Ville bare anbefale en bok som heter "Året med tusen dager" av Berit Degnes. Den handler om altzheimers, og det er kjæresten til forfatteren som får sykdommen i ung alder.
Ciara Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Den andre boken, handler den om en kvinne som får alzheimer uvanlig tidlig i livet, og til alles forbauselse klarer seg veldig fint? Hadde en ganske god jobb, om jeg ikke husker feil? Husker du hvor du har lest om denne boken?
PenaLena Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2007 Har dere flere forslag til bøker må dere bare tipse!
PenaLena Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2007 Fikk et tips om ei bok som heter: "Karen - En historie om Alzheimers" Noen som har hørt om den?
Ciara Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Boka forteller om Karen Sofie Mørstads kamp mot Alzheimers sykdom, fra 1990 til hun sovnet inn i november 1995. Den er et forsøk på å fortelle om lidelsen sett gjennom øynene til en som er rammet, og dennes nærmeste. Boka er blitt til gjennom samtaler med Karen Sofie Mørstad, med leger, pleiere, familie og andre. Professor i psykogeriatri, Knut Engedal gjør i et intervju rede for den medisinske status i 1996. Med råd til pårørende, liste over hvor en kan søke hjelp, og litteraturliste. © FS Informasjonstjenester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå