Snehvit Skrevet 24. februar 2003 #1 Skrevet 24. februar 2003 Jeg var hos hudpleier i forrige uke for å få renset huden. Da ble jeg anbefalt Cleanser og Lotion fra MD Formulations for å ta knekken på urenhetene. Hvilken dagkrem jeg valgte å bruke, var visstnok mer valgfritt så lenge det er en god krem (jeg ble frarådet dem som finnes i dagligvaren og på apoteket). Jeg skal nå bruke Cleanser alene i to uker, så huden venner seg til glukolsyren før jeg begynner med lotionen. Hos hudpleieren kjøpte jeg Decleor Hydra Floral som jeg bruker nå, men det finnes sikkert andre gode kremer i parfymeriene som er noe rimeligere enn denne. Til dere andre som bruker MD Formulations Cleanser og Lotion - hvilken krem bruker dere?
Gjest care Skrevet 24. februar 2003 #2 Skrevet 24. februar 2003 Jeg vet at decleor har gode kremer. Rart at ikke hudpleier kunne gi deg noen råd i forhold til dette. Lykke til med MDF :blunke:
Snehvit Skrevet 25. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2003 Må jeg virkelig vente i to uker før jeg begynner med Facial Lotion? Jeg har nå brukt Facial Cleanser siden torsdag, og har ikke merket noen form for reaksjon på denne. Hva er egentlig poenget med gradvis tilvenning til glykolsyren? Er det for å forhindre hudirritasjon, for å motvirke oppblomstring av urenheter, eller hva?
Gjest care Skrevet 26. februar 2003 #4 Skrevet 26. februar 2003 Huden skal gradvis venne seg til glykolsyren, derfor gradvis tilvenning.
Skorpion72 Skrevet 26. februar 2003 #5 Skrevet 26. februar 2003 Jeg bruker også Facial Lotion, og jeg fikk beskjed av min hudpleier at den første uka skulle jeg bare bruke den om kvelden, og deretter både morgen og kveld. Så jeg tror du trygt kan begynne å bruke din Facial Lotion nå.
Snehvit Skrevet 26. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2003 Huden skal gradvis venne seg til glykolsyren' date=' derfor gradvis tilvenning.[/quote'] Ja, akkurat det skjønte jeg selv også! Men nå har jeg snart brukt Facial Cleanser i en uke, og har ikke merket at huden har blitt irritert på noen måte. Da må det da være greit at jeg begynner med lotionen, eller risikerer jeg da å få en oppblomstring av urenheter? Jeg tror i hvert fall ikke det er noen fare for at huden blir rød og irritert, for min hud pleier å tåle det meste.
Skorpion72 Skrevet 26. februar 2003 #7 Skrevet 26. februar 2003 Nei jeg bruker renseoljer fra Babor, som er beregnet på uren hud. Du må nok regne med å få litt mer kviser når du begynner å bruke Facial Lotion, men bare vær tålmodig, det blir bedre etterhvert.
Gjest care Skrevet 26. februar 2003 #8 Skrevet 26. februar 2003 Dette er individuelt. Alle reagerer forskjellig. Hvis du ikke merker at du reagerer, så kjør på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå