Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg blir så fet i ansiktet av vanlige solkremer og lurer på om noen har noen gode tips til andre måter å beskytte ansiktet mot solens farer? Spesielle solkremer for ansiktet eller vanlige ansiktskremer med solfaktor? Blir glad for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Vanlig ansiktskrem med solfaktor duger ikke til annet enn daglig beskyttelse; til solferier, fjellturer osv trenger du noe sterkere. Vichy på apoteket har solkremer for ansiktet med en blanding av fysiske og kjemiske filtre, og flere av dem finnes også i helt fettfri og flytende versjon. Jeg har selv den vanlige kremen med spf 30, og er kjempefornøyd. Du blir brun selv med spf30, men huden beskyttes i hvertfall mer.

Eventuelt kan du forsøke en krem med kun fysiske filtre, for eksempel fra MD Formulations.

Skrevet

Hiver på meg på denne, og spør konkret om MD Formulations "total protection SPF 30" er god nok beskyttelse også f.eks.på påskefjellet? Hvordan finner jeg ut hva som funker/ikke funker, og hva er forskjellen på kjemiske og fysiske filtre?

(Ja, jeg har stort sett revet til meg et par flasker med nivea solkrem i dagligvareforretningen før sydenturer og påsketurer...... :forvirret: )

Skrevet

og en aldri så liten digresjon....Dere som bruker facial lotion fra MD, bruker dere også solbeskytter hver dag?

Skrevet
Vanlig ansiktskrem med solfaktor duger ikke til annet enn daglig beskyttelse; til solferier, fjellturer osv trenger du noe sterkere. Vichy på apoteket har solkremer for ansiktet med en blanding av fysiske og kjemiske filtre, og flere av dem finnes også i helt fettfri og flytende versjon. Jeg har selv den vanlige kremen med spf 30, og er kjempefornøyd. Du blir brun selv med spf30, men huden beskyttes i hvertfall mer.

Eventuelt kan du forsøke en krem med kun fysiske filtre, for eksempel fra MD Formulations.

Takk for utfyllende svar. Skal se etter noen Vichyprodukter på apoteket, de har jeg vært fornøyd med på andre områder. God helg!

Skrevet (endret)
Hiver på meg på denne, og spør konkret om MD Formulations "total protection SPF 30" er god nok beskyttelse også f.eks.på påskefjellet? Hvordan finner jeg ut hva som funker/ikke funker, og hva er forskjellen på kjemiske og fysiske filtre?

(Ja, jeg har stort sett revet til meg et par flasker med nivea solkrem i dagligvareforretningen før sydenturer og påsketurer...... :forvirret: )

Denne hadde jeg da jeg var to uker i Thailand i sommer. Fungerte glimrende, ble ikke brent i det hele tatt, men fikk fin farge. Kommer til å kjøpe solkremer fra MD igjen, det er sikkert!

Endret av Rosenrød
Skrevet

Hvor får man kjøpt MD formulation?

Skrevet

Takk for svar! Da kjøper jeg den, jeg da! :)

Men lurer fremdeles på om man må bruke denne hver dag hvis man bruker facial lotion fra MD.

Så langt har jeg bare brukt facial lotionen på natten, og har derfor ikke brukt solkrem på dagtid.

Sorry for avsporingen........ :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...