mack Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei,noen her inne som vet om jeg har rett på utdanningunder attføringsperioden, og om jeg har rett til no stønad til husleie under denne perioden?
Metis Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 For å kunne svare deg på dette, må du nesten komme med flere opplysninger. Men ja, man kan også ta utdanning hvis man mottar attføring. Du kan ha rett på stønad til husleie hvis du må flytte under utdanning, dvs. at du har utgifter på to boliger.
Gjest **Evergood** Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Hvis du er i et yrke som du ikke lengre kan jobbe i, kan du søke om attføring. Da må legen fylle ut en legeerklæring på din tilstand. Den blir sendt til Aetat/NAV til vurdering. Du får innkallelse derfra ang din sak. Du og din saksbehandler går igjennom din sak/situasjon. Dere finner ut hva som passer for deg. Du kan også komme med dine ønsker. Din saksbehandler fyller ut handlingsplan. F.eks en frisør ikke lengre kan være i sitt yrke og må derfor skifte yrke. Hun kan da søke om attføring og få dekket en ny utdannelse, som f.eks lærer. Utdannelsen må være hensiktsmessig og være et yrke hvor enn klarer å være i. Dersom du bor en plass, men må bo på hybel under attføringsperioden så får du dekket husleien. Hva du får i attføringpenger kommer an på hva slags jobb du har / hatt og hvor lenge du har vært i jobben. Jeg tror de ser litt på om du har samboer eller ikke. Du ga litt lite opplysninger om hva du har gjort/gjør, men håper noe av disse svarene hjelper. Ellers er det nok en del linker her inne om attføring. Endret 3. mars 2007 av **Evergood**
Gjest hubba Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Hei,noen her inne som vet om jeg har rett på utdanningunder attføringsperioden? ← hva tror du attføring er for
momo Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Det har blitt mye vanskligere og få dekt utdannelse nå, enn hva det var før. Her jeg hører til er det ihvertfall svært få som får utdannelse.
Frey Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Attføring trenger ikke være utdanning på skole, men også opplæring ved annen arbeidsplass. Det der ser på er hvordan finne korteste vei ut i arbeidslivet igjen. Dette er noe man blir enige med NAV om. Attføringspenger er 66 % av tidligere lønn, uavhengig om man er singel eller samboer/gift.
Gjest Thalassa Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 (endret) *oops* Endret 10. april 2007 av Thalassa
Gjest Thalassa Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 (endret) *dobbelposting* Endret 7. april 2007 av Thalassa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå