Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg driver et lite foretak, og er ganske fersk på det med forskuddsskatt og sånt. Jeg har meldt fra om estimert inntekt, og vet at jeg vel skal få en faktura en gang i kvartalet. Men når får jeg disse, dvs når er nærmeste forfall? Er litt bekymret for at skattefuten ikke har registrert dette riktig og jeg ikke får beskjed før det blir purregebyr o.l..... Endret 3. mars 2007 av liteteita
fedora Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 15. mar Betaling av forskuddsskatt 15. mai Betaling av forskuddsskatt 15. sep Betaling av forskuddsskatt 15. nov Betaling av forskuddsskatt
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Takk for svar, jeg burde vel egentlig klart å finne det selv Men sender de ut faktura - og burde jeg hatt denne nå? Jeg ga dem beskjed tidlig i år, og har fått skattekort på lønsarbeid, så de vet jo egentlig om meg... *dum og vil ikke få gebyr*
pusla Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Du skal få innbetalingsblankett, så siden du ikke har fått det enda og fristen er 15. mars, så bør du ta en telefon og høre. Sånne ting bruker å bli sendt ut i god tid før fristen.
Cappuccino Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Hvem er det du har vært i kontakt med da? Det er ligningskontoret som skriver ut forskuddsskatt, og skatteoppkreveren i din kommune som krever inn. Mulig du selv kan finne kid og kontonr her.
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Takk for svar - jeg har vært i kontakt med likningskontoret, og ser jo at jeg også skulle kontaktet skatteoppkreveren; men fordi jeg ikke fikk noe annet svar enn papirene de sendte meg, og en slags formulering om at krav om betaling av forskuddsskatt ville komme senere, trodde jeg liksom ting var ordnet... Men åpenbart må man selv ta kontakt (gjerne flere ganger) med hvert av kontorene. Argh. Takk for linken, jeg skal sjekke det Ordner seg alltids så lenge man faktisk HAR pengene... Edit: Fikk laget meg kid, i hvert fall. Da gjenstår det bare å høre med dem hvor mye jeg må betale. Endret 3. mars 2007 av liteteita
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Hm, det ser ikke ut til at jeg har gjort ting feil ved å kontakte likningskontoret : http://www.skatteetaten.no/Templates/Emne....&epslanguage=NO De har vel bare ikke giddet å sende informasjonen videre til skatteinnkreveren. Er ikke første feilen de har gjort de årene jeg har bodd her
rangi Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er også selvstendig næringsdrivende, og har heller ikke mottatt forskuddsskatt innbetkort enda. Har vært sn i noen år nå, og har erfart at noen ganger er skatte/lignkontor veldig sene med å sende ut innbetalingskort for forskuddsskatt. Det er også MVA oppgjør 15.mars, foressten
pusla Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Det stemmer ikke at det er MVAoppgjør 15. mars. Fristen for å levere årsterminoppgave for MVA er 10. mars, det er kanskje den du tenker på, rangi? For de med 2-månedlige MVA-oppgaver er fristen for jan-feb 10. april.
Gjest gjesta Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Angående mva-oppgave leverer jeg årlig, fristen er 12. mars (egentlig 10., men helg) i år, og dette har jeg heldigvis orden på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå