Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er så redd av meg. Jeg takler ikke å være alene på nettene. Er så redd og bekymret. Inbiller meg at det skal komme noen å bryte seg inn hos meg. Jeg bodde i leilighet i en storbye, og fikk besøk av en narkoman som hadde brutt seg inn på nattestid. Etter dette er jeg så forferdelig redd for at noe dlikt skal skje igjen. Den gangen endte det godt, dvs at han ikke skadet meg. Men hva med hvis han er helt på tuppa av stoff, og ikke tilregnelig. Hva hvis de er flere, hva hvis de har kniv eller pistol med seg. Det skjer jo så forferdelig mye skummelt for tiden, og jeg føler meg så redd.

Før tenkte jeg at " det skjer ikke med meg", men nå som det har skjedd med meg, klarer jeg ikke å slappe av. Føler jeg er for gammel til å ha et slikt problem, er tross alt 24 år nå.

Neste uke reiser kjæresten min bort, og jeg må være alene en hel uke. Gruer meg skikkelig. Er så engstelig.

Noen som har det slikt? Er det noen å prate med om slikt? Lurer på å prate med en psykolog, fordi det går skikkelig ut over alt. Blir helt lammet, hvis jeg må sove alene, og ender med at jeg sitter våken omtrent hele natten.

Hjelp!

Hilsen en liten reddhare :forvirret:

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt kontakt med psykolog. Det høres ut som om dette er et såpass stort problem for deg at du gruer deg til å være alene lenge i forkant. Og jeg skjønner godt at opplevelsen med innbruddet må ha vært skremmende! Hvordan er leiligheten sikret nå? Har du sikkerhetslenke? Alarm? Tror du noen slike ting kunne hjelpe deg?

Gjest Gjest
Skrevet

har ikke sikkerhetslenke eller alarm. har to ytterdører i leiligheten så det tar jo litt tid å komme gjennom. men det er tearassedøren og vinduer jeg er mest redd for. dessuten er nabohuset fullt med altslags rare mennesker, og stoff. vet at politiet har spanet der o.l. Hørte fra noen andre som bor i byen at det tok olitiet 2\45 min å komme til deres hus når de hadde innbrudd. Innen den tid kan jeg jo i verste fall ligge kald allerede.

Noen flere tips?

Skrevet

Jeg ville kanskje vurdert alarm.

Ellers er det jo slik at man aldri kan sikre seg helt, og derfor bør jobbe litt med seg selv også. Jeg vil tro psykolog kan hjelpe deg til å bekymre deg mindre, det er ikke godt å være redd. Statistisk sett har du nok opplevd mer enn din del allerede, hvis det hjelper å tenke slik. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...